|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - [MK5] 1.3 - Czy ko³o pompy wody mog³o porwac pasek wielorowk
pmu - 12 Sie 2013, 23:35 Temat postu: [MK5] 1.3 - Czy ko³o pompy wody mog³o porwac pasek wielorowk Witajcie,
Popsu³em ¿onie autko. Ledwie wróci³em do domu.
Jakie¶ 1000 km temu wymieni³em pasek wielorowkowy. Wymieni³em, bo piszcza³, wspomaganie i ³adowanie przestawa³o dzia³aæ. Ale Fiestunia je¼dzi³a.
Z nowym paskiem sta³o siê co¶ dziwnego. Dzia³a³ ¶wietnie, jeszcze niedawno wygl±da³ jak nowy, a¿ nagle rozlecia³ siê w strzêpy.
Jaki¶ powód musi byæ. Spojrza³em do ¶rodka, strzeli³em kilka fotek i wydaje siê, ¿e ko³o pompy wody (chyba wody, bo id± do niego grube czarne rury), to ko³o najwy¿ej na pierwszym planie, wydaje siê byæ przesuniête w prawo. O ile pozosta³e kó³ka s± równo, to ko³o od wody wydaje siê, jako jedyne, byæ przesuniête. Przesuniête o wiêcej (tak na lewe oko) ni¿ jeden rowek.
Rzuæcie proszê swoim okiem. Dobrze kombinujê?
Je¿eli dobrze kombinujê, to pytanie dodatkowe. Jak ustawiæ pompê (lub samo ko³o), aby by³o na równi z pozosta³ymi kó³kami?
Pompa do wymiany, czy mo¿na ko³o przesuwaæ po osi?
Puff - 13 Sie 2013, 01:16
Je¶li pompê wody trafi³ szlag (a mog³a siê schrzaniæ "przed³u¿ka"), to i tak ca³o¶æ siê wymienia.
pmu - 13 Sie 2013, 22:22 Temat postu: Czy ko³o pompy WSPOMAGANIA mog³o porwaæ pasek wielorowkowy Sprawdzi³em lepiej.
Czarna gumowa rura z pompy na samej górze silnika Endura id± do zbiornika z ¿ó³t± zakrêtk±, na której jak byk, w kilku jêzykach wyt³oczono: STEARING POWER.
Zatem pytanie do osoby, która rozbiera³a pompê wspomagania kierownicy (i z³o¿y³a z powrotem ;-).
Da siê j± poprawiæ w taki sposób, aby przesun±æ ko³o pasowe w lewo o oko³o 5mm?
Marcinowaty - 14 Sie 2013, 16:50
Je¿eli ko³o pasowe jest zamocowane na trójk±t jak w mk3 to jest taka mo¿liwo¶æ, poniewa¿ u siebie ten trójk±t wyciska³em pras± z osi
miklas - 14 Sie 2013, 17:01
mialem ten sam przypadek, walczylem ale zrobilem tak jak Marcinowaty
Marcinowaty - 14 Sie 2013, 22:03
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=56456
pmu - 29 Sie 2013, 21:55
Da³em radê. W koñcu znalaz³em czas i rozebra³em. Ale tu ciasno. Bez wyjêcia grila i reflektora, odpiêcia wielu kabli nic nie idzie zrobiæ.
Ko³o pasowe by³o przesuniête na o¶ce. Widaæ, ¿e kiedy¶ kto¶ przy o¶ce i kole kombinowa³. A na koniec pod ¶rubê za³o¿y³ podk³adkê o przekroju Ω (omega, czyli kapelusza). Widaæ jej grubo¶æ na trzecim zdjêciu. Po dokrêceniu ¶ruby ko³o zosta³o wepchniête g³êbiej o ~5mm, czyli o g³êboko¶æ podk³adki
Wyci±gn±³em ko³o z o¶ki, oczy¶ci³em, odt³u¶ci³em, posmarowa³em lokerem do ¶rub. Pod ¶rubê da³em p³ask± nakrêtkê, przykrêci³em pompê, nagimnastykowa³em siê przy owijaniu kó³ek i rolek paskiem. Za³o¿y³em rurki i z³±czki kabelków, dola³em oleju - wszystko jak w instrukcji Marcionwatego - i przegoni³em fiestuniê o okolicach. Dzia³a. Zobaczymy jak d³ugo tym razem wytrzyma paseczek.
W ostatniej chwili j± z³o¿y³em. Jutro mija jej termin przegl±du .
Dziêki serdeczne za zainteresowanie i porady.
Przy okazji:.
1. Olej wcale nie jest szczególnie drogi. Wla³em ATF COMMA MVATF. Generalnie jest do przek³adni automatycznych, ale czerwony. S±dzê, ¿e zwyk³y olej hydrauliczny by³by nie gorszy a jeszcze tañszy.
2. Rozwa¿a³em za³o¿enie wê¿szego paska, gdyby nie uda³o siê naprawiæ pompy. Nie sze¶æ a piêæ rowków. Okaza³o siê, ¿e to nie jest innowacyjny pomys³. Niektórzy producenci zalecaj± serwisom stosowanie pasków z mniejsz± ilo¶ci± rowków, gdy s± problemy. S± to producenci, którzy maj± trudno¶ci z umieszczeniem wszystkich kó³ek pasowych w jednej p³aszczy¼nie.
|
|