Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK3] Alternator - Lampka ładowania

Marcink - 28 Cze 2013, 10:15
Temat postu: [MK3] Alternator - Lampka ładowania
Witam.
Ostatnio w mojej fieście (1.4) wymieniłem regulator napięcia, parę miesięcy wcześniej szczotkotrzymacz.
Gdy jadę autostradą przy 130 km/h (3500 obrotów) zaczyna świecić mi się kontrolka ładowania. Gdy zmniejszę prędkość wszystko wraca do normy.
Zauważyłem również że mam włączone światła, hamuje, dmuchawa na III to lampka ładowania lekko się świeci ale widać to tylko nocą.
Dodam że świece , przewody i akumulator były wymienione niedawno.
Co może byś przyczyną takiego zachowania się samochodu ??
Alternator to bosch.

drjanusz - 29 Cze 2013, 22:36

Marcink, Miernik w łapki i pomierz napięcia :fox:
Marcink - 29 Cze 2013, 23:06

W poniedziałek podskoczę do specjalisty od akumulatorów żeby przemierzył samochód.
Czy to może być wina źle naciągniętego paska ??

drjanusz - 29 Cze 2013, 23:51

Może być
Marcink - 1 Lip 2013, 15:46

Dzisiaj byłem sprawdzić ładowanie. Okazuje się że przy dużym obciążeniu nie ma ładowania.
Jak już pisałem wymieniłem pół roku temu szczotkotrzymacz, 4 miesiące temu regulator napięcia który padł i dwa tygodnie temu go znowu wymieniłem ( urwało szczotkę).
Jutro będę go rozbierał i pytam was Od czego zacząć poszukiwania.
Czy w ogóle jest sens czy wymienić alternator na nowy ??
Nie wiem czy dobrze szukam (http://allegro.pl/alterna...3341158952.html ) czy też szukać używanych cześć ze szrotów ??

diodalodz - 2 Lip 2013, 01:35

zacznij od sprawdzenia wszystkich połączeń akumulator alternator. często zjada przewody w oczkach. Zmierz napięcie na alternatorze a nie na akumulatorze jak mierzą wszystkie fachowce .
Marcink - 2 Lip 2013, 11:08

Nie wiem czy dobrze dedukuje ale cos mi się zdaje że przy dużych obrotach wyłamuje mi te szczotki w regulatorze napięcia. I czy jest w ogóle jest taka możliwość ??
Chodzi mi o ten "rowek" do którego wchodzi szczotka.

diodalodz - 2 Lip 2013, 17:52

to jest praktycznie nie możliwe by szczotka się złamała od pierścienia.
Marcink - 2 Lip 2013, 21:49

Niby się wyklucza, ale 2 regulatory tak poszły i zawsze ta sama szczotka. Liczę że ten też jest wyrwany.
Jedna szczotka zawsze bardziej zużyta była.

diodalodz - 2 Lip 2013, 23:09

pierścienie można wymienić. W razie co.
Marcink - 10 Lip 2013, 12:37

Dzisiaj pojawił się kolejny problem z moja fiestką.
Przejechałem 70 km, auto zagrzało się dosyć mocno, temp podeszła pod N, podjechałem pod sklep wyłączyłem silnik, wracam za 3 minuty auto nie odpala po przekręceniu stacyjki. Poczekałem aż dmuchawa się wyłączy i ostudzi silnik, przekręcam stacyjkę i nic. Auto milczy. Dopiero na popych odpalił. Przyjechałem do domu odpala bez problemu.

Czy to są winne szczotek w rozruszniku ?? Że jak są ciepłe to sie nie rozszerzają ?

Freeman - 10 Lip 2013, 18:10

Raczej oś wirnika lub tuleje w które oś wirnika wchodzi.

Przygasają kontrolki?

Marcink - 10 Lip 2013, 19:09

Co do alternatora to masz racje, gdy jade tak szybko wszystko przygasa, nawet zegar słabiej świeci i zapala się powoli kontrolka ładowania. Jak puszcze gaz to zapali się tak mocno i zaraz wraca wszystko do normy.

A co do tego że nie odpala to wszystko świeci, działa, a jak przekręcę stacyjkę to słychać cykniecie gazu ale zero reakcji. Teraz przejechałem 30 km i auto działa normalnie ... Więc nie wiem czemu się tak robi ;/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group