|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] swap xr2i cvh -> rs1800
konxx91 - 5 Cze 2013, 20:19 Temat postu: [MK3] swap xr2i cvh -> rs1800 Witam. Ze wzgledu na obróconą panewkę, a potem dziurę w bloku planuję zrobić swapa z silnika 1.6 cvh na 1.8 zetec 130KM. Silnik mam, ale zanim zaczne się zabierać za całą operację i zablokuje garaż to chciałbym się dowiedzieć jakie części konkretnie potrzebuję i czy powinienem liczyć sie z jakimiś przeszkodami, związanymi z przeróbką czegoś. Generalnie wiem, że skrzynia z poprzedniego motoru będzie pasować, dlatego też nie została wyjęta. Czy będzie jakiś problem z mocowaniem silnika z prawej strony? Jeśli to ma jakieś znaczenie, to silnik ten pochodzi z escorta.
Pozdrawiam.
luki - 5 Cze 2013, 20:48
Tylną łape silnika możesz zostawić z CVH trzeba ją delikatnie przerobić i będzie pasowała.
Przednią łapę najlepiej jak byś miał z fiesty ale można dorobić drążek stabilizujący (patrz temat Peedro). Chłodnica z CVH będzie OK ale będziesz musiał dać przewód górny (termostat-chłodnica) z escorta aby mieć włącznik wentylatora. Dolny wąż to albo rzeźba albo zakup ori z fiesty zetec. Wiązkę z kompem można zostawić z escorta ale trzeba trochę porzeźbić lepiej dać ori z fiesty. reszta przewodów wodnych również wymaga modyfikacji.
Układ wydechowy: portki z escorta pasują ale trzeba uciąć mniej więcej pod miską oklejową i dorobić do środkowego.
bobson - 6 Sie 2013, 14:15
Podkleje się do tematu aby nie tworzyć nowego.
Czy plastikowy kolektor ssący z Zeteca 2.0 Mondeo będzie ok czy jest za duży i szukać tego z RKC? Chodzi mi głównie o to czy Mondeowy mieści się między blokiem a grodzią i jest miejsce na prace silnika czy tez nie.
luki - 6 Sie 2013, 14:16
odpowiedź TU
bobson - 6 Sie 2013, 14:19
Oki tak też myślałem, że trzeba szukać z Eśka.
Pytanie nr 2 - plastik z Eśka 1.6 ma mniejsze kanały? Ktoś kojarzy może?
luk-90 - 6 Sie 2013, 15:13
Właśnie, ze nie, sam obaliłem własną teorię i kolek z 2.0 idzie wsadzić, ale trzeba troszke pokombinować. Co do nr 2 to tak są mniejsze przeloty
vegetagt - 6 Sie 2013, 17:01
Peedro ma kolektor z mdo z tego co kojarze i właśnie skracał króćce nagrzewnicy, by pasiło
Peedro - 6 Sie 2013, 21:04
vegetagt napisał/a: | Peedro ma kolektor z mdo z tego co kojarze i właśnie skracał króćce nagrzewnicy, by pasiło |
NOMICHALEK - 6 Sie 2013, 23:39
Podkleje sie dokładnie trzeba skrócic króce od nagrzewnicy i bedzie ok a obejmy do skrecania wezy od nagrzewnicy mam w srodku skrecone nie w komorze silnika i jest ok.
blood_brother - 7 Sie 2013, 17:29
U siebie mam kolektor z 1.8 escort i nic nie musiałem skracać, nawet troszkę luzu zostało.
bobson - 7 Sie 2013, 18:05
blood_brother napisał/a: | U siebie mam kolektor z 1.8 escort i nic nie musiałem skracać, nawet troszkę luzu zostało. |
Jeśli masz plastik z 1.8 Escorta to tylko RKC
bobson - 11 Sie 2013, 22:42
Kolejne pytanko/prośba:
- możecie wrzucić foto przedniej łapy a dokładniej części przykręcanej do bloku dla wersji z wspomaganiem i bez? Bede wdzięczny
BuMeL - 12 Sie 2013, 09:21
tu masz pi razy oko dwie fotki, dokładniejszych nie znajdę, to chyba bez wspomy.
bobson - 13 Sie 2013, 09:02
Kolejne pytania
- Altek z XR2i CVH podejdzie mi pod łape z Zeteca?
- pompa paliwa CVH ogarnie Zetora?
luki - 13 Sie 2013, 09:03
-tak jedynie koło paskowe 6pk musisz załozyć
-z efi tak
acti357 - 9 Paź 2013, 20:19
Orientuje się ktoś czy następujące graty z 1,6 16v pasują do 1,8 16v?
- miska olejowa (+smok, pompa, bagnet)
- kolektory
- koło zamachowe, sprzęgło
- pompa wody
vegetagt - 9 Paź 2013, 20:22
miska tak
kolektory pasują, tyle ze mają różne przepływowości
koło zamachowe inne było w 1.8 130 z chyba escorta (bo tam mtx siedział?), ale komplet można przełożyć (o ile skrzynia będzie ib5/bc)
pompa wody pasuje.
BuMeL - 10 Paź 2013, 09:24
acti357 napisał/a: | Orientuje się ktoś czy następujące graty z 1,6 16v pasują do 1,8 16v?
|
Wszystko pasuje. RS1800 miała zwykłą skrzynię B5/IB5, zamach i sprzęgło takie same, kolektory też tyle, że różne pojemności dolou i wydechu. Łapy i cały osprzęt P&P o ile rozmawiamy o swapie fiesta -> fiesta bo jeżeli obecnie masz silnik z nowszego escorta to musisz przełożyć z niego skrzynię i rozrusznik.
acti357 - 10 Paź 2013, 16:35
BuMeL napisał/a: | jeżeli obecnie masz silnik z nowszego escorta to musisz przełożyć z niego skrzynię i rozrusznik. |
Jak rozumiem chodzi o umiejscowienie rozrusznika przód/tył
vegetagt - 10 Paź 2013, 16:40
a czemu?
BuMeL - 10 Paź 2013, 18:22
Bo DOHC z fabrycznym ZETEC (plastikowy dolot) na deklu miały rozrusznik z tyłu a Fiestowe 16V wszystkie z przodu.
vegetagt - 10 Paź 2013, 22:32
no dobra, ale bloki nie są p&p z obiema skrzyniami(+rozruch)?
Powinny być :>
kuba87 - 11 Paź 2013, 08:01
obydwa bloki są p&p, tam gdzie w esioku był rozruch zostaje dziura i można ładną zaślepkę z blachy dorobić jak ktoś chce
bobson - 12 Paź 2013, 07:40
Dlaczego nikt nie piszę, że przy wymianie miski, smoka itd trzeba też wymienić płytę pod wałem? Tego nie doczytałem nigdzie i tyle mojego szczęści, że miałem całego dawce na części.
BuMeL napisał/a: | Bo DOHC z fabrycznym ZETEC (plastikowy dolot) na deklu miały rozrusznik z tyłu a Fiestowe 16V wszystkie z przodu. |
Dohc 16v to Zetec stage 1 a 16v Zetec to stage 2. Wynika z tego kilka różnic (na przykład lżejsze koła wałków rozrządu i inne niuanse). Kwestia rozrusznika jest zależna od skrzyni a nie bloku.
vegetagt - 12 Paź 2013, 11:06
bobson, bo kolega swapuje 1.6<->1.8, gdzie miski są takie same i może mu po prostu brakuje.
A co do swapa na 2.0, to nikt tego nei wie jeżeli tak jest . Moi angole od zeteców z mk2 też o tym nie wspominaja. Jedynie micha, bagnet, pompa, ssak z tych okolic
acti357 - 12 Paź 2013, 20:49
vegetagt, Mam w planach swap na 2,0 i zbieram informacje. Silnik z Escorta 1,6 16v to dość tania i popularna jednostka (w stosunku do 1,8), dlatego zastanawiam się czy "hybryda" 1,6 + 2,0 nie wyszła by mnie taniej niż 1,8 + 2,0. No chyba, że ktoś ma kompletny zestaw na swapa i chce mi tanio odsprzedać
|
|