|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - [MK4] Wymiana głowicy, rozrządu, zawory.
coolbati - 28 Mar 2013, 22:31 Temat postu: [MK4] Wymiana głowicy, rozrządu, zawory. Witam! Dzisiaj zakładałem drugą głowiće ponieważ w starej pogięły mi się zawory i założyłem wszystko git. Ale moja fiesta tak jak by nie ma kompresji kręci bez oporu żadnego tak samo jak kręciłem wałem ręcznie to też nic kompresji...
Co może być tego przyczyną, myślę nad źle ustawionym rozrządzie ale mam ustawione ze pierwszy i ostatni tłok na samej górze i wałki ustawione sa równo ze sobą na tzw. suwmiarkach na końcu wałka.
Nie mam jeszcze założone paska wieloklinowego ale to chyba nie ma nic do tego, że nie chodzi alternator i pompa wody.
Prosze o pomoc
kuba87 - 28 Mar 2013, 22:46
luzy na zaworach ustawione? świece wkręcone? na wale korbowym jest lużne koło i na wałkach tak samo, musisz skręcić wszystko po upewnieniu się że rozrząd jest zestawiony
coolbati - 28 Mar 2013, 22:48
A co myśliślisz ze przez luzy na zaworach nie było by komprechy? Bo tak kręci jak by jej nie miał
kuba87 - 28 Mar 2013, 22:52
tak bo mogą być zawory uchylone.
Daras84 - 28 Mar 2013, 23:00
ale w 1,25 jest chyba hydro więc ni jak masie do komprechy
coolbati - 28 Mar 2013, 23:07
To nie wiem co robić jutro jeszcze raz zobacze dokładnie ten rozrząd czy aby dobrze jest ustawiony
Marcin - 29 Mar 2013, 10:50
Daras84 napisał/a: | ale w 1,25 jest chyba hydro więc ni jak masie do komprechy |
tam jest mechaniczny z regulacja plytkowa
Marek - 29 Mar 2013, 17:00
Jak ten rozrzad skladales? Blokowales wszystko i kola wszystkie miales luzne?
coolbati - 29 Mar 2013, 23:34
Nie po prostu ustawiłem 1i 4 tłok na samej górze i wałki równo z tymi tzw. miarkami i złożyłem ale po założeniu paska jeszcze sprawdzałem czy nic nie przeskoczyło, ale zawsze jak ustawie to pod próbie odpaleniu rozrząd mi przeskakuje... Ale dzisiaj przy użyciu samostartu odpaliła na chwile ale chodziła jak stara beczka 2.4d
vegetagt - 29 Mar 2013, 23:37
no to przez takie ustawianie rozrządu nie ma kompresji
dźwięk też niczego dobrego nie wróży. Postaraj się zrobić to porządnie, bo przy którejś próbie możesz zniszczyć silnik i będą kolejne koszta.
Daras84 - 30 Mar 2013, 10:35
o ile już nie pogiął kolejnych zaworów
Marcin - 30 Mar 2013, 11:55
jak nie zablokował wału to obstawiam, że będzie zrzucał drugi raz głowicę i wymieniał zawory. instrukcja wyraźnie mówi, że samych wałków nie wystarczy zablokować i do unieruchomienia wału jest potrzebny trzpień, a koło pasowe nie ma znaków i na wale można je zamontować na milion sposobów.
coolbati - 30 Mar 2013, 16:26
To jak bym zablokował wał to jak musi byc ustawiony ten rozrząd ?
kuba87 - 30 Mar 2013, 16:56
wał blokujesz kołkiem po odkręceniu zaślepki, pod przegubem wewnętrznym, wałki płetwą, i luzujesz koła. zakladasz pasek, napinasz, dociągasz kola i patrzysz czy nie ma kolizji. po zablokowaniu kol zaznacz sobie farbką polożenie. i potem wkladaj blokady. ja tak zawsze robie i działa
BartekMK4 - 7 Lip 2014, 22:19
Witam posiadam Fiestę mk4 99r z silnikiem 1.3 60km i mam pewien problem z tym silnikiem gdyż po wymianie oleju, filtra oleju oraz po regulacji luzów zaworowych silnik zacza dziwnie klekotać na wolnych obrotach jaka może być przyczyna tego ??
TSRules - 7 Lip 2014, 22:26
było omawiane nie raz, 1.3 na łańcuchu klekocze, cyka i puka jak diesel, regulacja niewiele daje, podsumowując = ten typ tak ma
BartekMK4 - 7 Lip 2014, 23:12
ale żeby tak głośno ? przed regulacja zaworów tak nie klekotało
kuba87 - 7 Lip 2014, 23:48
zle ustawione zawory
TSRules - 8 Lip 2014, 10:56
to co to za mechanik jakby zaworów nie potrafił w 1.3 wyregulować
vegetagt - 8 Lip 2014, 12:29
pewnie ma wystukane dzwigienki i zamiast mierzyć szczeline pomiędzy pracującą częscią a zaworem, to zmierzył między całością
|
|