|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - [MK3] Wymiana silnika = problem
Bartolomeo - 13 Mar 2013, 21:24 Temat postu: [MK3] Wymiana silnika = problem Jestem tu nowy choć dosyć często odwiedzałem to forum.
Mój problem dotyczy wymiany silnika w fordzie fiesta 1.1. Stary silnik jest na wykończeniu a udało mi się nabyć używany za przystępną cenę, również 1.1 choć wydaje mi się że wersje 55 konną a nie jak poprzednio miałem 50 konną. Problem mój nie tkwi w samej wymianie silnika tylko w pompce paliwa. Wiele postów przeczytałem i tu nasuwa mi się pierwsze pytanie.
Czy w fodach fiesta były dwa rodzaje pomp paliwa ? W sensie że jedna mechaniczna na silniku a inna w baku ?
Bo ten "nowy silnik" wydaje mi się na 99 % że ma mechaniczną pompę paliwa a ja w starym silniku takowej nie miałem, także tu się rodzi drugie pytanie.
Czy przy wymianie silnika mogę pozostawać przy starej pompie paliwa ( tej w baku ) ? Wówczas tą mechaniczną wyjąłbym i przykręciła zaślepką którą posiadam na starym silniku w miejscu tej pompki.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieje, że napisałem to dosyć zrozumiale.
Pozdrawiam
haker12329 - 13 Mar 2013, 22:43 Temat postu: Wymiana silnika = problem
Bartolomeo napisał/a: | Czy w fordach fiesta były dwa rodzaje pomp paliwa ? W sensie że jedna mechaniczna na silniku a inna w baku ? | Tak w wersji 55 konnej jest mechaniczna a w 50 elektryczna (w zbiorniku paliwa)
Bartolomeo napisał/a: | Czy przy wymianie silnika mogę pozostawać przy starej pompie paliwa ( tej w baku ) ? Wówczas tą mechaniczną wyjąłbym i przykręciła zaślepką którą posiadam na starym silniku w miejscu tej pompki. | jak najbardziej myślę że tak może być choć niech ktoś dla pewności się wypowie co ma wersje 55 konną
Peedro - 13 Mar 2013, 22:50
Po prostu kolega Bartolomeo, kupił silnik na gaźniku, skoro ma mechaniczną pompkę...
Bartolomeo - 13 Mar 2013, 23:00
Czyli na jedno pytanie znam już odpowiedź, za co serdecznie dziękuje.
A skoro mechaniczna pompka jest w silniku z gaźnikiem to w takim razie co jest w silniku 50 konnym ? Bo szczerze wydaje mi się że też gaźnik tam był a mimo tego pompka nie była mechaniczna. A może po prostu źle zinterpretowałem odpowiedź
FiFa - 13 Mar 2013, 23:07
Drugi typ to wtrysk-monowtrysk! ogolnie jeszcze mozesz miec problem z elektryka, bo silnik nie bedzie p&p. Z tego co wychodzi Ty tez miałes wtrysk, to ja bym na Twoim miejscu szukał 1.3 juz lepsza dynamika niz 1.1, i bedzie bez problemu podłaczyc!
vegetagt - 13 Mar 2013, 23:11
a nie było przypadkiem gaźnika na elektrycznej pompie?
Chociaż faktycznie, monowtrysk jest bardziej prawdopodobną opcją
Bartolomeo - 13 Mar 2013, 23:31
No szczerze mi się wydaję, choć nie znam się za dobrze że jednak w tym starym silniku był gaźnik. Bo z tego co widziałem jak jest ten wtrysk to w silniku są jeszcze ( tak na chłopski rozum ) takie cienkie rureczki biegnące tu i ówdzie. W moim silniku starym tego nie ma. Po za tym ten silnik już kupiłem bo miałem okazję się nim przejechać, wypróbować itp itd. Zresztą jak silnik mam już w garażu to wizualnych różnic nie ma żadnych ( oprócz tej pompy paliwa ). Co prawda jest jeszcze jedna różnica po tym jak zdejmie się tą obudowę filtra z góry to tam to inaczej wygląda.
23:36
Aaaaaa rzeczywiście popatrzałem jak napisałem post i rzeczywiście tam w starym silniku był ten monowtrysk, tak przynajmniej ze zdjęć wywnioskowałem.
Czyli widocznie będę miał problemy z elektroniką. A może ktoś to już tak przemieniał i coś może mi doradzić ? No i oczywiście pozostaje jeszcze pozostaje to pytanie na temat pompy paliwa.
tevenet - 14 Mar 2013, 06:44
Zaślepisz miejsce po mechanicznej pompce, zakładasz swój kolektor z monowtryskiem i wszystko pasuje. Gdzie Wy tutaj widzicie jakieś problemy z elektryką? Nawet 1,4 by do tego zmontował po małych przeróbkach.
Bartolomeo - 14 Mar 2013, 13:39
No i tak chyba zrobię.
A takie pytanie czy jak założę swój stary kolektor to rozumiem że pozostanę przy wersji wówczas 50 konnej ? Wiecie te 5 koni w Fiestolince to potęga
|
|