|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach
FiFa - 11 Mar 2013, 01:01 Temat postu: [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach Jak demontujecie beben zazwyczaj? Odkrecacie od przodu nakretke na łozysku i rozbieracie całość, czy moze odkrecacie te 4 sruby od tylu, nie sciagając bebna z piasty?
Ja to jak robilem, to odkreciłem łożysko i sciągnąlem przez przód. Ale ostatnio wyczytałem ze mozna odkrecic własnie całosc od tylu i tak sie zastanawiam ktora metoda szybsza i zarazem lepsza. Bebna i łozyska nie planuje wymieniac jakby ktos chciał zapytac, bo to wiadomo ze rozbieram od przodu
plusem odkrecania od tylu jest nie ruszanie łożyska, ale minusem wiem ze te sruby lubia sie urwać... I taki dylemat mam ktore zło lepiej wybrac?
Parzych - 11 Mar 2013, 01:09
FiFa, jeśli chcesz wymienić szczęki, to bęben musisz ściągnąć od przodu, od tyłu szczęk nie wymienisz, poza tym od przodu masz 1 nakrętkę a od tyłu 4...
FiFa - 11 Mar 2013, 01:26
Parzych, ale czy od przodu czy od tylu beben sciagne i moge szczeki wymienic. Tylko roznica polega na tym ze od przodu odkrecam łozysko i scigam z piasty, a od tylu odkrecam odrazu piaste z łozyskiem i bebnem(zaleta tej metody jest ze nie musze wyciagac łozyska). W "sam naprawiam" polecaja własnie rozebrac od tylu, ja zawsze robilem to od przodu (tylko nie kojarzyc z niczym innym )
Przez to pytam innych co moze robili taka metoda i taka, ktora uwazaja za lepsza
Markz - 11 Mar 2013, 10:40
ja robiłem ostatnio metodą "od tyłu" jedyny problem ze wszystko potem wisi na przewodzie hamulcowym i moze strzelic z starosci jak u mnie...
Zeby szybko to skręcic warto sobie obciac główki w dwóch srubach (bodajrze m10) wkręcic to delikatnie w bęben z obudową i wtedy przylozyć do mocowań w belce, przykręcic dwie z orginalnych srub w pozostałe miejsca, wykręcic te obcięte i wkręcic reszte orginalnych.
Troche zawiłe ale próbujać trafic srubą orginalna odrazu przez belke, osłone i w bęben jest troche zabawy samemu zeby spasowac a sposobem wyzej opisanym zajmuje skręcenie pare min
luki - 11 Mar 2013, 11:04
Ja wole łożysko odkręcić,
jak masz wytarte bębny i duży rant to nie ma jak ramienia zrobić żeby wsadzić łychę i ciągnąć
Markz - 11 Mar 2013, 13:42
taki troche offtop... łozysko z tylu jest wprasowywane czy tylko wkladane i przykrecane?
Peedro - 11 Mar 2013, 14:05
wkładane i przykręcane
luki - 11 Mar 2013, 14:06
ale zewnętrzne szalki trzeba wpasować w bęben
FiFa - 12 Mar 2013, 17:27
Powie mi ktos czym sie roznia hamulce w futurze, od tych z escorta (203mm) Chce kupic cały zestaw na tył (szczeki, regulator, sprezyny, cylinderki). I niestety nie moge tego dostac, do escorta sa wydaja sie takie same. Ale jak szukaja do mnie po VINie to twierdza ze sie roznia i nie ma takich w sprzedazy?Niech mnie ktos olsni z tymi szczekami, gdzie sa roznice!? Nie miałem ich na stole aby porownac, a niechce wydac kasy na złe. W dwoch hurtowniach (m.in. hart gdzie maja duzy wybor) u mnie jak pytałem to tez mnie odesłali z kwitkiem.
Moze to jest to samo co w escorcie, tylko moze po VINie nie moga zczytac zamiennikow?
luki - 12 Mar 2013, 20:20
w escorcie inna jest tarcza kotwiczna tj inaczej wygląda otwór na cylinderek ja wsadziłem hebelki na tył z escorta 180 ale na tłoczku 22,5mm (musiałem przełożyć całość wraz z tarczami kotwicznymi, szczęki bębny łożyska trzpień to samo
360Andrzej - 12 Mar 2013, 21:01
Najlepiej od przodu wymieniać od eskorta szczeki nie pasują. W krakowie bez problemu kopiłem szczeki sprężynki i resztę.
http://www.fotosik.pl/pok...59de879f629.htm
FiFa - 12 Mar 2013, 23:35
a moglby ktos podac numery pomocnicze tych czesci, moze jakos łatwiej znajde potrzebne czesci.
Markz - 13 Mar 2013, 10:01
Fifa jak masz to samo co na zdjeciu Andrzeja to szczęki/cylinderki/spręzynki dostaniesz np w focie / inter carsie... Jedyny problem jest taki ze jeden element samoregulatora (ten mniejszy) prawie zawsze jest w zestawie z szczękami a drugi znalazlem jedynie w orginale (okolo 350zl) u mnie wystarczyło wymienić ten mniejszy co był w zestawie i hula
FiFa - 13 Mar 2013, 17:24
360Andrzej, a jakie Ty masz hamulce, 203mm? bo u mnie szczeki bardzo podobnie wygladaja, lecz sie roznia-mocowania sprezyn, grubosc blach no i wydaje mi sie ze mam inny cylinderek. ALe juz mniejsza o to bo chyba juz znalazłem zestaw pasujacy do mnie na allegro!
Co do bebna ja sciagnałem go od przodu, bo sruby z tylu byly bardzo zapieczone. Tarcze kotwiczna-piaste i tak musiałem pozniej odkrecic (przy pomocy palnika), aby zdemontowac cylinderki. I teraz zadbam o to aby te sruby sie nie zapiekly i nastepny raz rozbieram od tylu-zdecydownia mniej kombinowania i nie ma wtedy problemu z łozyskiem. A co do wiszenia na przewodzie jak pisał Markz, nie powinno tak byc, bo tarcza kotwiczna dodatkowo byla zanitowana-odkreciłem piaste a tarcza kotwiczna i tak pozostała
Markz - 13 Mar 2013, 17:42
czyli u mnie którys z poprzednich wlascicieli "zepsuł" nity
Marcinowaty - 14 Mar 2013, 11:38
Raz tylko popełniłem błąd i odkręcałem te 4 śruby z tyłu.. Jedna mi się urwała i miałem roboty co nie miara żeby ją wydostać. Lepiej odkręcić centralną nakrętkę, zawsze warto przy okazji smaru dołożyć do łożyska
drjanusz - 15 Mar 2013, 09:13
Marcinowaty, Smaru się nie dokłada-smar się wymienia(nie wiesz nigdy jak jest już zużyty)
Myjesz łożysko i NOWY SMAR aplikujesz
Marcinowaty - 16 Mar 2013, 16:47
To właśnie miałem na myśli
FiFa - 16 Mar 2013, 18:32
teoretycznie łozysko po rozebraniu, powinno sie wymienic bezwglednie na nowe!!! Ale wiadomo jak to jest w polskich realiach.
Co do szczek tak na przyszłosc jakby ktos szukal, to szczeki 203x39 pasuja te z wersji z ABSm-tutaj nie ma problemu, problem jest z cylinderkiem dla wersji bez ABS, bo tłoczysko powinno byc 19mm, a nie 22 jak w ABS. Ogolnie w katalogach nie ma wiadomosci co do cylinderkow do 203 bez ABSu - katalogi tylko podaja 180, albo 203 z ABS. Zazwyczaj kodami dochodza do cylinderkow z 180 (tłoczysko 19mm), ale one sa za krótkie i trzeba tutaj uwazac. Bo ktos w mojej fiescie wczesniej włozył własnie takiego i po pewnym czasie cylinderek wyskoczył przez co plyn uciekał. Przypadkiem trafiłem na minimalnie dłuższe, ktore byly własnie do tego modelu. Ale sam nie wiem z czego to bylo, jak cos moge podac nr cylinderka. W IC czestochowa dorwałem dwa ostatnie takie cylinderki.
Tutaj roznica w cylinderkach na co zwrocic uwage:
I moje hamulce przed:
po:
Markz - 16 Mar 2013, 19:19
no też przezyłem mały szok, kupiłem nowe cylinderki, rozbieram hamulce a tu moje stare cylinderki (poprzedni wlasciciel widocznie zalozyl) o jakies 0,5cm krotsze niz te co kupilem
Fifa w jakim ty to katalogu sprawdzales? mi bez problemu koles w sklepie zamowil i mial w katalogu jakies hurtowni 19mm pod szczęki 203 bez abs. Były dostępne z dwóch firm TRW i METELLI
FiFa - 16 Mar 2013, 19:33
mi szukali w InterCarsie, i niestety nie mogli znalezc.Czy to do RSki 1.8, futury, czy tez szukajac po VINie. Nie wiem byc moze u nas mieli z tym jakis dziwny problme...
Markz - 16 Mar 2013, 20:14
Cylinderki kupiłem w malym lokalnym sklepie, ale wiem ze w focie tez sa bez problemu dostępne
a tak z ciekawosci samoregulatory wymieniles? dostales tak jak ja ten mniejszy element samoregulatora do szczęk? jesli wymieniles to orginal czy znalazles zamiennik?
FiFa - 17 Mar 2013, 03:19
ten mniejszy dostałem z szczekami, reszte ze starych, ale byly w dobrym stanie u mnie wiec nie problem, do kupienia niestety nie bylo.
Ale szczeze mowiac znalazłem na aukcjach za 150 cały komplet-szczeki. cylindereki, elementy montazow, oraz cały komplet samoregulatory i dzwigienka recznego. Ale wolałem kupic na miejscu bo pewny tego nie bylem a w IC jak cos moge w kazdej chwili zwrocic, a samoregulator miałem spoko.
A co do foty oni tam juz wogole nic nie maja, moze poza wszelkimi plynami. Nie mieli nawet jednego przewodu elastycznego hamulcowego...
Markz - 17 Mar 2013, 10:56
ja na fote nie narzekam z znizkami na firme znajomego sa przyjemne ceny. Dzwonie zawsze dzien wczesniej (mam do foty jakies 15km) zamawiam co chce i dopiero jade odebrac
|
|