Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK3] Luz na przednich łożyskach po wymianie

ToPYK - 28 Lut 2013, 03:23
Temat postu: [MK3] Luz na przednich łożyskach po wymianie
Wymieniłem łożyska z przodu w MK3 95r. Po skreceniu tarczy i koła okazuje się, że jest luz na łożyskach. Nie założyłem jeszcze przegubów. Nie znalazłem jakiego rodzaju łożyska to są - czy kulkowe, czy walcowe czy może też stożkowe, nie wiem co mają w środku. Jeśli by byly stożkowe to po założeniu i dokręceniu wielowypustu mogły by się trochę zacieśnić, ale nie chce tego robić bo w razie czego wyjmuję je i zawoże do reklamacji (nie chce mi sie tego 50 razy rozbierać). Nie zwróciłem uwagi czy na starych łożyskach po zdjęciu przegubu jest luz.

Czy ktoś kto je kiedyś wymieniał miał po złożeniu luz na nich ? (mój luz wynosi jakieś 3-4 stopnie we wszystkich kierunkach)

Jakiego rodzaju to są łożyska ? (producent nie podaje).

BuMeL - 28 Lut 2013, 09:19

Jeśli masz luz na piaście to źle, nie powinno go być w ogóle. Prawdopodobnie łożyska mają złą średnicę wewnętrzną. Dwa łożyska powinny trzymać piastę w sztywnej pozycji.
ToPYK - 28 Lut 2013, 12:36

Luz mam na łożysku (miedzy pierścieniem wewnętrznym a zewnętrznym), rozmiar łożyska jest dobry. Mierzyłem przed założeniem i przy zakupie. Ale skoro piszesz, że łożysko powinno trzymać na sztywno piastę to pewnie jest coś z nimi nie tak.

A wie ktoś co to za rodzaj łożysk ?

vegetagt - 28 Lut 2013, 13:37

BuMeL napisał/a:
Dwa łożyska powinny trzymać piastę w sztywnej pozycji.


Nie wiem to to za magia tu się dzieje, ale w mk2 też są dwa łożyska.
U mnie wyglądało to tak, że stara piasta przy demontażu lekko wyszła z łożysk SKF, natomiast nowa piasta ruville tez lekko weszła w nowe łożyska optimala. Nie wiem natomiast, czy po skręceniu całości to się nie docisnelo w jakiś sposób....

ToPYK - 28 Lut 2013, 20:15

Skoro nikt nie wie co to za rodzaj łożysk to jutro rozkuje stare

BRUTALNA SIŁA ZAWSZE ZAŁATWIA PROBLEM :D

kuba87 - 28 Lut 2013, 20:20

ToPYK, aby skasować luz musisz wsadzić przegub i dociągnąć nakrętkę. To jest tylko lozysko stozkowe a wewnętrzne bieżnie mogę się rozluzniać nawet po wciskaniu na prasie. Taka robota o ktorej mowisz jest niemiarodajna bo nie zlozyleś piasty do konca a już patrzysz czy jest dobrze. Zmontuj jak należy i wtedy sprawdż.
ToPYK - 28 Lut 2013, 20:29

Jeśli są stożkowe to skręcenia faktycznie pomoże. I tak rozkuje jutro stare żeby sobie podwójnej roboty nie robić. Szkoda mi nowych półosi zakładać i zdejmować.
kuba87 - 28 Lut 2013, 20:33

ToPYK, czlowieku, przeraża mnie twoje podejscie do sprawy. KAZDE łozyska najpierw trzeba zmontować do kupy w aucie tak jak powinno być a potem sprawdzić. Zmontować do kupy czyli: wprasować lozysko ( w MK3 do roku`93/94 dobrać grubość dystansu między łożyskami) wcisnąć piastę, wsadzić w amortyzator i skręcić śrubę, wlożyś przegub, wcisnąć sworzeń i skręcić śrubą dociągnąć przegub, zalożyć koło. I wtedy patrzysz czy jest luz.
Marcinowaty - 28 Lut 2013, 20:49

To jest fiesta z 1995 roku. Tam są łożyska nierozbieralne. Powinno się skręcić porządnie nakrętkami od przegubów, a później luzy badać. Poza tym jak już wcisnąłeś łożysko to nie zdejmiesz go i na reklamacje nie masz co dawać.
kuba87 - 28 Lut 2013, 20:51

Marcinowaty, pod warunkiem że to faktycznie mk3.5 `95
Marcinowaty - 28 Lut 2013, 20:55

Wcześniej były inne łożyska.
kuba87 - 28 Lut 2013, 21:01

wcześniej byly 2 pojedyncze łożyska, z tulejką dystansową tak jak ma np. matiz co jest dość chorym rozwiązaniem
ToPYK - 1 Mar 2013, 18:56

Okazało się to czego się obawiałem. Łożyska były wadliwe. Wymienili mi na nowe innej firmy (biorę u nich dużo towaru do automatyki więc z wymianą nie było problemu). Założyłem je i luz zniknął, bez zakładania wielowypustu.
Rozebrałem stare łożysko i okazuje się, że jest kulkowe a nie stożkowe więc ściskanie ich za wiele by nie dało.

http://imageshack.us/phot...1491280x768.jpg

Kuba nie spinaj się. Twoje podejście do sprawy z mojego punktu widzenia tez jest nie właściwe. Każdy robi jak uważa. Łożyska nie są stożkowe a podałeś mi, że są co trochę mi namieszało, ale od czego jest młotek i kowadło żeby rozebrać stare i sprawdzić :D

kuba87 - 1 Mar 2013, 19:05

ToPYK, bo patrzylem jakie masz auto w profilu, a jakie faktycznie. W temacie jest wspomniane o obydwu rodzajach łożysk jakie występowaly w MK3 i w MK3.5. Może Ci sprzedali ten drugi rodzaj lożysk.
ToPYK - 1 Mar 2013, 19:47

Mam fieste MK3,5 z 95 z nowszymi amorami i nowszymi łożyskami. Miałem kiedyś fieste MK3 i wiem, że łożyska były inne (o niebo gorsze). Profil może trochę mylić bo zrobiłem swapa na gaźnik (takie zamiłowanie do gaźnikowców). Jak skończę remont co zajmie mi jeszcze kilka miesięcy to założę temat na forum żeby się oczywiście pochwalić :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group