|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - [MK2] Płyn hamulcowy
szczepan522 - 14 Lut 2013, 09:28 Temat postu: [MK2] Płyn hamulcowy Czeka mnie w niedalekim czasie grzebanie przy hamulcach... Od razu mówię że będą wymieniane tarcze / klocki / zaciski. Oczywiście posprawdzam wszystkie przewody żeby żadnych niespodzianek nie było... Gdyby przewody były popękane lub spuchnięte od czego podebrać ? Ile w układ MK2 wchodzi płynu ? Jaki płyn kupić ?
Żółwik Tuptuś - 14 Lut 2013, 10:43
Przewody wymienić bez względu na wygląd (mówię o gumowych)
Kupić od mk2.
Kup dwie butelki płynu (powinno starczyć)
Płyn DOT4 - takiej firmy jakiej trafisz.
Płyn wymieniaj co sezon (taka specyfikacja i obsługa jeździ w Wannie, tylko przewody mam w oplocie i wystarczała nawet przy 168 KM na Torze)
vegetagt - 14 Lut 2013, 11:08
szczepan522, przewody elastyczne przód dostałem u gordona. Tył musiałem zamawiać przez neta stąd: http://www.samli.pl/katal...styczny%29.html
Stalowe mierzylem i motoryzacyjnym kupowałem na wymiar, lecz ostatnio na allegro przewijają się jakieś zestawy: http://allegro.pl/nowe-pr...3030594958.html
Po powyższych operacjach udało mi się odpowietrzyć układ z użyciem 1 butelki 500ml, ale byłem tym mocno zaskoczony. 1l płynu jest raczej bezpieczniejszą granicą i dopuszcza błąd w sztuce.
DOT4 firm k2 i autolandu kosztuje u mnie w sklepach w granicach 15-20zł. Za 30 pare zł można na allegro dostać 5.1 od ferrodo racing. Cena ta sama, a można się pochwalić w temacie, jaki och i ach jest nasz płyn. Kiedyś fajna dyskusja była na ten temat
Żółwik Tuptuś - 14 Lut 2013, 11:58
vegetagt napisał/a: |
Za 30 pare zł można na allegro dostać 5.1 od ferrodo racing. Cena ta sama, a można się pochwalić w temacie, jaki och i ach jest nasz płyn. Kiedyś fajna dyskusja była na ten temat |
Taaa a w następnym temacie pytać czemu pompa się rozciekła i zaczęła przepuszczać.
DOT4, żadnych wynalazków. Koniec i kropka.
vegetagt - 14 Lut 2013, 13:31
Żółwik Tuptuś, ale dot 5.1 (z tego co czytałem) to jest to samo co dot4 i dot3, lecz ma wyższą temperaturę wrzenia. Nie wiem na ile zmieniła się technologia układu hamulcowego porównując mk2 i mk3, ale w tych drugich ludzie śmigają i nic się nie rozciekło.
Inna sprawa, że pewnie można dostać dot4 jakieś superduper firmy, który będzie miał parametry takie(lub lepsze) jak ten dot 5.1. Przykładowo od motula, z dziwnym oznaczeniem RBF600 DOT4 - wytrzymuje do 312 stopni: http://allegro.pl/plyn-ha...3015212687.html . No ale wraz z tym parametrem, rośnie cena.
szczepan522 - 14 Lut 2013, 16:58
Płyn kupiony...
http://allegro.pl/plyn-ha...2992679244.html
Teraz kwestia przewodów... w przyszłym tygodniu poszukam ich u siebie w mieście
tak na marginesie ile Żółwik Tuptuś, dałeś za te przewody w oplocie ? Nie chciałbym mieć sytuacji że mi coś spuchnie i puszczą hamulce przy jakiejś jeździe...
vegetagt, czytałem twój temat o odpowietrzaniu...
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42297
jedno mogę potwierdzić z autopsji :
diodalodz napisał/a: | W mk2 jest taki ręczny że przy 80 można zablokować koła bez większego problemu . |
Najpierw muszę włożyć do auta tracze i zaciski potem będę się martwił odpowietrzaniem
vegetagt - 14 Lut 2013, 17:02
szczepan522, już mi też ręczny bierze o wiele lepiej niż wcześniej - wina auta, które stało 10 lat niejeżdżone. Do tego milion razy były okładziny zalane płynem hamulcowym, co też nie wpływa pozytywnie na moc hamowania . I pewnie bonus w postaci niedziałających samoregulatorów, przez które hamulce nie mogły się dotrzeć po tak długim postoju, też dał się troche we znaki.
A co do magicznego wpadania hamulca pod koniec odpowietrzania, to nadal nie mam pojęcia co to było. Od tego czasu sporo razy przeprowadzałem operację, gdzie pomagały mi nawet osoby niedoświadczone w temacie, i nigdy to się nie powtórzyło.
Puff - 14 Lut 2013, 20:57
Zółw myli DOT5 z DOT5.1 - a różnica między nimi taka jak między bajaderą a bajaderką...
van - 14 Lut 2013, 22:38
DOT 4 da radę, nie ma co tutaj wydziwiać z jakimiś sportowymi płynami
przewody elastyczne zmień, kosztują grosze a na prawdę warto nawet na przyszłość mieć spokojną głowę, elastyczne w oplocie kosztują już konkretne pieniądze i typowo pod mk2 pewnie można dostać w UK
sztywne przewody można na wymiar sobie dorobić, ja do mk1 to co mogłem kupiłem a np. dwa dorabiałem na wymiar 150mm z nowymi końcówkami za 40zł, całość na całe auto więc w miedzi powinna wyjść w okolicach 200zł
szczepan522, za podłapanie biszkopta dostaniesz zaraz kokardę
Żółwik Tuptuś - 15 Lut 2013, 06:41
szczepan522, - przewody dostałem i musiałem je nieco przerobić (te w oplocie )
Ale są do kupienia - firmy z przewodami do hydrauliki siłowej Ci dorobią bez problemu - koszt jak ja się dowiadywałem 300 - 600 zł zależnie od długości, końcówek, znajomości itd.
vegetagt, - Też czytałem i słyszałem i jeden taki mi mówił, że zna takiego co to jego szwagier miał i było dobrze albo niekoniecznie.
DOT4 - wyraziłem się jasno? Jak ktoś w mk1/2 pojedzie Monzę lub Nurburing (Pufcio - popraw błędy ortograficzne) i stwierdzi że jego świeży DOT4 nie daje rady to z nim pogadam. Wcześniej - sorry
Żółwik Tuptuś - 15 Lut 2013, 10:36
Loczek, nie obruszaj się. Myślałem, że stanowimy team ( coś jak Flip i Flap albo Bolek i Lolek) ja piszę co wiem a Ty dbasz o to żeby było ładnie okraszasz to wszystko odrobiną teorii i popierasz wykresami na szukanie których ja nie mam czasu (wykresy z hamowni wykresy przebiegu torów saneczkowych i nartostrad w północnej afryce czy wykresy migracji pingwinów na grenlandii i ich wpływu na przemysł kosmetyczny w afganistanie)
Nie rób mi tego nie rozbijaj takiego zgranego duetu
vegetagt - 15 Lut 2013, 14:59
Dobra, ja odpuszczam.
Jak kiedyś zaleje taki płyn to się pochwale, albo bede płakał, że wszystko cieknie
Żółwik Tuptuś - 16 Lut 2013, 06:14
vegetagt, - pomyśl lepiej nad przewodami w oplocie. Tutaj naprawdę zauważyłem poprawę.
|
|