|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Przed zakupem - [MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie?
Mad_Maxs - 13 Lut 2013, 14:52 Temat postu: [MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie? Witam,
Zastanawiam się nad zakupem dla swojej dziewczyny fieścinki z linka poniżej:
fiesta 1,4
Jeździła do tej pory tylko okazyjnie, więc to będzie pierwsze auto na stałe i przeznaczone na dojazdy do pracy. Sam zaczynałem od MK3 i uważam, że wyszło mi to na dobre, dlatego Fiesta będzie dla niej idealna
Zdjęc trochę jest, rzucił mi się w oczy wlew oraz okolice tylnej wycieraczki. Wydaje się, że są już robione, albo lada moment będa tego wymagać
Liczę na waszą pomoc i wyszukanie wszystkiego na co warto rzucić okiem podczas ewentualnego zakupu
Markz - 13 Lut 2013, 17:47
niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika
Mad_Maxs - 13 Lut 2013, 18:01
Markz napisał/a: | przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika |
Dużo już mu nie zostało?
Ten silnik jest na łańcuchu rozrządu??
bidżej - 13 Lut 2013, 20:56
1.4 CVH jest silnikiem w układzie OHC z rozrządem napędzanym paskiem.
przebiegiem bym się nie sugerował, jak jeździ, nie kopci, nie stuka, trzyma przyzwoitą kompresję, to brać
Peedro - 13 Lut 2013, 21:45
Markz napisał/a: | niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika |
Jak był odpowiednio serwisowany to nic mu nie będzie. CVH jest twardy 1,4 do fiesty jest w sam raz - nie za mocne, a i potrafi zaskoczyć
bj - cvh musi klepać jak nie klepie to wiedz że coś się dzieje
Michaus - 14 Lut 2013, 08:36
Moim pierwszym autkiem była Mk3 1.4 CVH. Nie klepała i nie brała oleju.
To było świetne autko.
Ta z aukcji ma jakieś dziwne spryśniki do lamp dorzucone na przednim zderzaku. Ciekawe, czy nie znajdzie się więcej wynalazków (np z elektryką) - nie wiadomo jak twórczy byli jej poprzedni posiadacze.
Moc silnika chyba z hamowni , bo 1.4 na mono miała 72 koniki.
Sprawdzić, czy ruda od spodu nie zeżarła, poleczyć standardowo wokół korka, przy tylnej wycieraczce i będzie OK.
BuMeL - 14 Lut 2013, 13:14
Na zderzakach są albo zwykłe odboje (rogi - były w którejś wersji, sam widziałem) albo spryskiwacze reflektorów od sierry/escorta.
bidżej - 14 Lut 2013, 17:52
takie zderzaki miały np. wczesne S-ki z halogenami mocowanymi do zderzaka - odboje chroniły je przed uszkodzeniem. kiedyś w Hiszpanii widziałem też MK3 ze spryskiwaczami w takich odbojach.
Michaus - 14 Lut 2013, 17:57
Ja takiej wersji nie znam, ale może masz rację. Przyznasz jednak, że kierownica raczej nie została zamontowana w fabryce... bo pochodzi z ikserki.
Intryguje mnie jeszcze tektura przed chłodnicą, nie musiałem stosować takich "gadżetów".
bidżej - 14 Lut 2013, 18:03
a tektura? zmienić termostat za 20zł i jazda dalej.
Mad_Maxs - 15 Lut 2013, 15:31
W mojej byłej MK3 miałem nowiótki termostat, ale jak robisz bardzo krótkie odcinki np. do pracy to silnik nie ma prawa się zagrzać i tektura dużo pomaga
vegetagt - 15 Lut 2013, 15:40
I to jest kolejna rzecz, która mnie ciekawi:
Skoro termostat jest zamknięty, to co pomaga tektura zasłaniająca odłączoną z układu chłodnicę? Chyba, że blokada zimnego powietrza wiejącego w silnik tyle daje.
kenczorf - 15 Lut 2013, 15:40
A jakiego przebiego spodziewacie sie w 20 latni maucie? 300 000 to nie duzo, bo najbardziej realne jest 400 000
bidżej - 17 Lut 2013, 23:36
vegetagt, termostat może się też zaciąć otwarty. albo nie domykać - wtedy tektura "pomaga". a nawet przy sprawnym termostacie mniejsze schłodzenie cieczy w chłodnicy daje Ci cieplejszy nawiew na paszczę
vegetagt - 17 Lut 2013, 23:40
bidżej, ale post wyżej jest mowa o sprawnym termostacie Ale skoro ten ograniczony pęd zimnego powietrza tyle daje, to ok
limus - 23 Lut 2013, 20:13
Przeważnie robię krótkie odcinki , mam sprawny termostat i tekturę też stosuję.
Pomaga , ale trzeba pamiętać aby zdjąć to ustrojstwo jak temperatura jest wyższa .
Pozdrawiam.
Pablo784 - 23 Lut 2013, 20:36
Markz napisał/a: | niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika |
Prawie dwudziesto letnie auta wszystkie tyle mają tyle że tu nikt nie kręcił licznika
|
|