Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - [MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie?

Mad_Maxs - 13 Lut 2013, 14:52
Temat postu: [MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie?
Witam,

Zastanawiam się nad zakupem dla swojej dziewczyny fieścinki z linka poniżej:
fiesta 1,4

Jeździła do tej pory tylko okazyjnie, więc to będzie pierwsze auto na stałe i przeznaczone na dojazdy do pracy. Sam zaczynałem od MK3 i uważam, że wyszło mi to na dobre, dlatego Fiesta będzie dla niej idealna :)

Zdjęc trochę jest, rzucił mi się w oczy wlew oraz okolice tylnej wycieraczki. Wydaje się, że są już robione, albo lada moment będa tego wymagać :)

Liczę na waszą pomoc i wyszukanie wszystkiego na co warto rzucić okiem podczas ewentualnego zakupu :)

Markz - 13 Lut 2013, 17:47

niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika
Mad_Maxs - 13 Lut 2013, 18:01

Markz napisał/a:
przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika

Dużo już mu nie zostało?

Ten silnik jest na łańcuchu rozrządu??

bidżej - 13 Lut 2013, 20:56

1.4 CVH jest silnikiem w układzie OHC z rozrządem napędzanym paskiem.

przebiegiem bym się nie sugerował, jak jeździ, nie kopci, nie stuka, trzyma przyzwoitą kompresję, to brać :D

Peedro - 13 Lut 2013, 21:45

Markz napisał/a:
niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika


Jak był odpowiednio serwisowany to nic mu nie będzie. CVH jest twardy :P 1,4 do fiesty jest w sam raz - nie za mocne, a i potrafi zaskoczyć :)

bj - cvh musi klepać :P jak nie klepie to wiedz że coś się dzieje :-P

Michaus - 14 Lut 2013, 08:36

Moim pierwszym autkiem była Mk3 1.4 CVH. Nie klepała i nie brała oleju.
To było świetne autko.
Ta z aukcji ma jakieś dziwne spryśniki do lamp dorzucone na przednim zderzaku. Ciekawe, czy nie znajdzie się więcej wynalazków (np z elektryką) - nie wiadomo jak twórczy byli jej poprzedni posiadacze.
Moc silnika chyba z hamowni :-P , bo 1.4 na mono miała 72 koniki.
Sprawdzić, czy ruda od spodu nie zeżarła, poleczyć standardowo wokół korka, przy tylnej wycieraczce i będzie OK.

BuMeL - 14 Lut 2013, 13:14

Na zderzakach są albo zwykłe odboje (rogi - były w którejś wersji, sam widziałem) albo spryskiwacze reflektorów od sierry/escorta.
bidżej - 14 Lut 2013, 17:52

takie zderzaki miały np. wczesne S-ki z halogenami mocowanymi do zderzaka - odboje chroniły je przed uszkodzeniem. kiedyś w Hiszpanii widziałem też MK3 ze spryskiwaczami w takich odbojach.
Michaus - 14 Lut 2013, 17:57

Ja takiej wersji nie znam, ale może masz rację. Przyznasz jednak, że kierownica raczej nie została zamontowana w fabryce... bo pochodzi z ikserki.
Intryguje mnie jeszcze tektura przed chłodnicą, nie musiałem stosować takich "gadżetów".

bidżej - 14 Lut 2013, 18:03




a tektura? zmienić termostat za 20zł i jazda dalej.

Mad_Maxs - 15 Lut 2013, 15:31

W mojej byłej MK3 miałem nowiótki termostat, ale jak robisz bardzo krótkie odcinki np. do pracy to silnik nie ma prawa się zagrzać i tektura dużo pomaga :)
vegetagt - 15 Lut 2013, 15:40

I to jest kolejna rzecz, która mnie ciekawi:
Skoro termostat jest zamknięty, to co pomaga tektura zasłaniająca odłączoną z układu chłodnicę? Chyba, że blokada zimnego powietrza wiejącego w silnik tyle daje.

kenczorf - 15 Lut 2013, 15:40

A jakiego przebiego spodziewacie sie w 20 latni maucie? 300 000 to nie duzo, bo najbardziej realne jest 400 000
bidżej - 17 Lut 2013, 23:36

vegetagt, termostat może się też zaciąć otwarty. albo nie domykać - wtedy tektura "pomaga". a nawet przy sprawnym termostacie mniejsze schłodzenie cieczy w chłodnicy daje Ci cieplejszy nawiew na paszczę :P
vegetagt - 17 Lut 2013, 23:40

bidżej, ale post wyżej jest mowa o sprawnym termostacie :P Ale skoro ten ograniczony pęd zimnego powietrza tyle daje, to ok ;)
limus - 23 Lut 2013, 20:13

Przeważnie robię krótkie odcinki , mam sprawny termostat i tekturę też stosuję.
Pomaga , ale trzeba pamiętać aby zdjąć to ustrojstwo jak temperatura jest wyższa .

Pozdrawiam.

Pablo784 - 23 Lut 2013, 20:36

Markz napisał/a:
niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika


Prawie dwudziesto letnie auta wszystkie tyle mają tyle że tu nikt nie kręcił licznika :rotfl:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group