Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK4] Swap na 1.7 z Pumy

MatiMK4 - 11 Lut 2013, 20:26
Temat postu: [MK4] Swap na 1.7 z Pumy
Witam. Przejdę od razu do rzeczy. Mam kompletnie zatarty silnik od forda fiesty 1.25 z klimą. Otóż, znalazłem silnik od forda pumy 1.7. Czytałem na forum, pytałem się również kolegów (za co bardzo dziękuję), lecz jednak chciałbym się dopytać tak, bym zabrał wszystko co będzie mi potrzebne. Otóż, sprzedawca mówi mi, że skrzynia oraz sprzęgło z 1.25 75hp nie będzie pasowała do pumy 1.7 16v 125hp. Cóż, z tego co czytałem, skrzynia, sprzęgło, alternator i rozrusznik będą pasowały, lecz jednak, chciałbym się zapytać ekspertów, czyli was. W środę, jadę by wymontować serduszko z pumy i wiem, że niezbędne mi będzie silnik z kolektorami całym układem dolotowym (jest większy) oraz kompletną wiązkę elektryczną silnika wraz z komputerem przepływką. Z tego co mi wiadomo, pompa klimy i wspomagania tez będzie pasowała z 1.25 . Całe zawieszenie jest z mk4 więc, czy poza łapami silnika, jeszcze coś muszę wymieniać ? :bezradny: Jeżeli czegoś nie wypisałem, bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie. :gitarzysta:
hubi_2006 - 11 Lut 2013, 20:48

Liczysz się z tym, że 1.7 dostawało w dupę nieraz w swoim życiu i warto zajrzeć do silnika?
Puma ma takie samo zwieszenie, jak Sport mk5, czyli nieco sztywniejsze od mk4. Jedyna różnica o jakiej wiem to nieco krótsze/twardsze sprężyny.

MatiMK4 - 11 Lut 2013, 21:07

Tak, liczę się z tym. Lecz chodzi mi tu bardziej o osprzęt silnika. Co może zostać z mk4 a co muszę mieć z pumy by wszystko gadało.
Parzych - 11 Lut 2013, 22:14

MatiMK4, jeśli silnik z Pumy będzie miał koło zamachowe to sprzęgło z dociskiem 1.25 nie podejdą, a na kole zamachowym z 1.25 będzie Ci żarło sprzęgło niemal w oczach... Lepiej zainwestuj w kompletne sprzęgło z 1.7...
Grax - 12 Lut 2013, 06:40

hmmm lepiej nie trac czasu na słabsze sprzęgło tylko zamontuj nowe seryjne
MatiMK4 - 12 Lut 2013, 13:32

Rozumiem. O taką właśnie pomoc mi chodziło. Czyli mówiąc najprościej... Najlepiej kupić cały silnik z osprzętem + skrzynia i sprzęgło od puma 1.7 i nie zawracać sobie dupy ? Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy, ponieważ jak wszystko wsadzę do fiesty to zrobię szczegółowy spis oraz opis auta na forum. Poza tym, całe hamulce zapobiegawczo przeszczepiłem z escorta. Zastanawiam się jedynie nad sprężynami, ponieważ dostałem oryginalne takie jakie są w mk4 a chciałbym ją posadzić troszkę przy ziemi, żeby nie latała jak szalona a żaden "german style" mnie nie interesuje. Cóż, zapowiada się dużo pracy przede mną, ale mam nadzieję, że będzie warto ;) Jeszcze chciałbym się jedynie zapytać, czy ktoś może mi mniej więcej powiedzieć, co nadaje się z silnika mk4 1.25 do pumy 1.7 ? Bo jeżeli nic, to nie będę zawracał sobie głowy a części z mk4, znajdą się na giełdzie :) Pozdrawiam
Qzyn - 12 Lut 2013, 13:38

Skrzynie sobie zostaw, nie potrzebujesz pumowej.
MatiMK4 napisał/a:
Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy

Hmmm a od innych oczekujesz pomocy, wiedzy i szczegolow :)

MatiMK4 - 12 Lut 2013, 13:41

Oj przepraszam :) Proszę mi wybaczyć, ale obiecuję, że do końca następnego tygodnia wszystko podam jak na srebrnej tacy :) Jestem młody to jeszcze mi trochę kultury brakuje, ale szybko się uczę i poprawie swoje zachowanie. Dobra, no i już parę stówek taniej. To znakiem tego, sprzęgło, silnik + osprzęt biorę a sprzęgło może zostać od 1.25, tak ?
Qzyn - 12 Lut 2013, 13:46

Silnik, osprzet, sprzeglo, wiazka silnikowa i komputer - 1.7
Skrzynia - 1,25
Mocowania mozesz zostawic
polosie zostaja
Hamulce i zawias - masz.
Co do amorkow to spoko - tylko Ci zwrocilem uwage bo zaskoczyc to raczej nie zaskoczysz - albo kupiles odpowiedniki seryjnych gazowe, albo tuningowe albo rajdowe. Z kazdej opcji jest kilka firm i juz :)

Parzych - 12 Lut 2013, 14:09

MatiMK4 napisał/a:
a sprzęgło może zostać od 1.25, tak ?
Pisałem Ci już że nie może, docisk i sprzęgło z 1.25 nie pasują do zamachu 1.7... :fox:
Grax - 12 Lut 2013, 15:09

Qzyn napisał/a:
Skrzynie sobie zostaw, nie potrzebujesz pumowej.
MatiMK4 napisał/a:
Całe zawieszenie mam wymienione na gazowe, sprowadzałem sobie z niemiec ale nie zdradzę firmy

Hmmm a od innych oczekujesz pomocy, wiedzy i szczegolow :)


Gwiazdor celebryta :D ?? Co tu nie zdradzać firmy albo pewnie masz bilsteina sasha koni albo jakieś inne to cyba nie zrobi wrażenia na nikim no chyba że będziesz miał airride :D mi takowe marzy się :P P

MatiMK4 - 12 Lut 2013, 15:39

Airride to ja może sobie kupię w następnym wcieleniu :) Gwiazdor - celebryta :D :D:D:D:D:D :hahaha: :D :D:D:D:D:D:D to było boskie. Bardzo dziękuję. Nie, amortyzatory nie są jakiejś "gwiazdorskiej" firmy, ale naprawdę są dobre :) Cóż, jedni piszą weź skrzynie, inni zostaw. Dlatego bezpieczniej będzie, jak wezmę od pumy. A później napiszę, przymiarki każdej ze skrzyń, by rozwiać wątpliwości :) No dobra, to nie pozostaje mi nic innego, jak spakować narzędzia i jutro rozebrać pume i wpakować wszystko do mojej skorupy :) Dzięki wielkie za pomoc. <8>
Parzych - 12 Lut 2013, 16:09

MatiMK4 napisał/a:
jedni piszą weź skrzynie, inni zostaw.
MatiMK4, tutaj nikt nie pisał że skrzynię masz brać z Pumy... SPRZĘGŁO ma być z Pumy...
Wisni@ - 12 Lut 2013, 16:15

MatiMK4, Masz wsszystko podane na tacy w tym temacie To czego tu jeszcze nie kminić
MatiMK4 - 12 Lut 2013, 16:26

Jest oki :) Już wszystko zrozumiałem. Co do skrzyni to niepotrzebnie wyrwałem, ponieważ o skrzynię pytałem się innych ludzi i bezsensu tu pisałem. Oki. wielkie dzięki za pomoc. Zabieram się do pracy. Odezwę się za tydzień/dwa. Pozdrawiam :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group