Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Czujnik wału korbowego

skola - 5 Lut 2013, 19:53
Temat postu: [MK4] Czujnik wału korbowego
Witajcie :)

tak jak w temacie co powiecie na taką akcje że czujnik położenia wału korbowego który jest gdzieś w okolicy srzyni biegów nie działa ? Lub lepiej wogóle go nie ma jakie moga być objawy ?

Dreambox - 5 Lut 2013, 21:32

Jeśli mowa o 1.8D to go nie znajdziesz. Zresztą co on miałby robić w tym silniku?
skola - 5 Lut 2013, 21:48

Jest on jednym z najważniejszych czujników sterujących pracą silnika. Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego obliczana jest jego prędkość obrotowa. Dzięki sygnałom z tego czujnika komputer uzyskuje dane na podstawie których steruje kątem zapłonu czy też wtryskiem paliwa. Sygnał prędkości obrotowej wykorzystywany jest do stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, usuwania par paliwa ze zbiornika, sterowania działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości, określania pracy zmiennych faz rozrządu i wielu wielu innych czynności zależnych od położenia wału korbowego.


tak w teori a czujnik już znalazłem wiem gdzie jest i wiem że jest :)

Dreambox - 5 Lut 2013, 22:01

Zasade działania to ja akurat znam. Ale mowa jest o zwykłym 1.8D gdzie pompa jest mechaniczna. Takie trochę perpetuum mobile dopóki nie zabierzesz napięcia z elektrozaworu na pompie.
No chyba że mowa o mk4 w benzynie.

Skoro znalazłeś to się pochwal w którym miejscu jest i dla próby odłącz od niego wtyczke i zobacz czy odpali.

skola - 5 Lut 2013, 22:28

A prosze bardzo :) powinieneś zauważyć jest w lewej części nad osią w sumie wystaje tylko śruba ale tam jest czujnik, I skoro jest nie potrzebny to po co jest ?


Dreambox - 6 Lut 2013, 13:48

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie ten czujnik jest od obrotomierza.
Odepnij i jego wtyczkę. Gdyby był to czujnik położenia wału i miał spełniać swoje typowe zadanie to już byłaby trudność z odpaleniem w każdym innym aucie.

skola - 6 Lut 2013, 16:39

hehe on nie odpala nawet gdy czujnik jest podłączony , zainteresowałem się tym tematem ponieważ w benzynie miał by on racje bytu ale w dieslu ??No pompie dochodza jakieś kable myśle sobie że ten czujnik daje informacje jak ma być dozowane paliwo
Dreambox - 6 Lut 2013, 19:59

Ma racje bytu w obu silnikach. Jakby w mk4 był np. silnik TDCI to czujnik by był.
W naszych autach jest prosty silnik z pompą napędzaną paskiem z układu rozrządu dlatego tak ważne jest w nim ustawienie kąta wtrysku.

Te kable na pompie to masz na myśli na samej górze co są? Idą do takiego małego czarnego?

Jeśli tak to jest to potencjometr przepustnicy. W mojej fieście z silnikiem endura-de potencjometr ma dwa zadania. Steruje silniczkiem od podnoszenia obrotów oraz przy klimie przy gwałtownym wciśnięciu gazu odłącza sprężarke.
To właściwie na osobny temat więc sorry za OT.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group