|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - [MK4] Stuka w silniku - nie wiadomo co
DewREW - 28 Sty 2013, 18:42 Temat postu: [MK4] Stuka w silniku - nie wiadomo co Nagranie silnika
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM
coś metalicznie stuka, przy schodzeniu z obrotów najczęściej, bądz utrzymywaniu ich na niskim poziomie. najczęściej pojawia się to przy spadku z delikatnego zwiększeniu obrotów, przy lekkim uchyleniu przepustnicy. bylo podejrzenie rozrządu, łańcucha, napinacza, podejrzenie zaworów, nic z tego. nic. zawory regulowane po 10 razy, rozrząd podobno cały, złożóny na nowo, panewki całe. teraz usłyszałem "szklanki". a co to są te szklanki i czemu taki cieżki i kosztowny dostęp do nich... jak zachowują sie zepsute szklanki i czy bezpiecznie na nich jezdzic ? uslyszalem ze powinienem jezdzic tym silnikiem, ze bedzie mi towarzyszyl tylko ten dzwiek... a ze jezeli trzeba bedzie zmienic silnik to lepiej jak go zajade do konca, bo bez sensu wymieniac silnik który dobrze ciągnie, a wydaje dzwięki.
co sądzicie, co radzicie, jakie sa fakty i co to tak stukai...
kuba87 - 28 Sty 2013, 19:04
kto sprawdzał panewki i jak?
DewREW - 28 Sty 2013, 19:05
mechanicy, rozbierali cos tam od dołu, zreszta twierdza ze ten stukot to ponoc nie panewki, ze nie ten dzwięk.. odzyskam auto to moze uda mi sie nagrac to lepiej...
zreszta pytania nie są dla mnie odpowiedza
drjanusz - 28 Sty 2013, 19:40
Po mojemu to są panewki korbowodowe, a w drugiej kolejności sworznie w tłoku. To jest taki dźwięk-przede wszystkim stuk przy schodzeniu z obrotów na to wskazuje.
kuba87 - 28 Sty 2013, 19:44
tak jak mówi drjanusz, okoliczności powstania dzwięku wskazują ewidentnie na panewki lub sworznie tłokowe
DewREW - 28 Sty 2013, 22:16
czyli panewki bedzie slychac przy delikatnym uchyleniu przepustnicy podczas schodzenia z obrotów?
onimi kaza jezdzic na tym a ja sie boje bo pojade w trase i z autostrady nikt mi lawety nie zaplaci...
czy jest na śląsku/małopolsce gdzies ktoś kto postawi to auto na nogi za rozsądne pieniądze?
--
tutaj na samym koncu filmiku ten dzwiek jest podobny do mojego (to "klaskanie"), tylko ze moj jest jednostajny i szybki, ze wzgledu na to ze silnik pracuje... sam nie iwem co myslec.
http://www.youtube.com/watch?v=OyJPqZWM9GA
vegetagt - 28 Sty 2013, 23:02
DewREW, ja słyszałem opinie, że stukające panewki pozna każdy mechanik, po wjeździe na jego plac... Może zapytaj u jakiegoś innego mechaniora
Marcinowaty - 29 Sty 2013, 20:57
Mi to brzmi na zawory. Kiedy regulowałeś?
DewREW - 30 Sty 2013, 21:38
zawory byly regulowane wczoraj, przedwczoraj, tydzien temu, 2 tygodnie temu i chyba miesiąc temu. poza tym zawory był wymieniane, głowica szlifowana. a silnik brzmi dalej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM
nasila się przy deliktanym zwiększeniu obrotów, a raczej przy spadku z tych obrotów.
kuba87 - 30 Sty 2013, 21:43
co było robione przy silniku?
drjanusz - 30 Sty 2013, 21:44
Cytat: | nasila się przy deliktanym zwiększeniu obrotów, a raczej przy spadku z tych obrotów. |
Ty zdecyduj się zwiększanie czy spadek obrotów bo się plączesz w zeznaniach-a to istotna różnica
DewREW - 31 Sty 2013, 06:51
był brak kompresji na jednym z cylindrów, była oddana głowica do jakiejs tam specjalnej firmy, wymienione zawory wydechowe i uszczelniacze, uszczelki itd.. silnik ciągnie dobrze, ale jest ten dzwięk. stuka w okolicy pompy wody, tzn od tej strony.
mam na mysli to ze dzwiek wystepuje przy spadku z małych obrotów. ale podczas jazdy, wzmozonego obciazenia silnika, np przy podjazdach pod gore na 4 biegu tez wystepuje.
wykręciłęm świece, chcąc wymienić na nowe, z rajci że coś podszarpuje. i co ciekawe, gdy poświeciłem latarka, wszystkie z komór na dnie są brązowe, matowe, a pierwsza komora (od strny rozrzadu) błyszczy się, czyli tak jakby była wilgotna, jest ciemnawa, jakby miala delikatny ślad oleju. Nie jest ona tak zalana, jak była w grudniu 3 komora przed remontem głowicy ale wygląda mi to na zwiastun czegoś podobnego. Ponadto z okoilc pierwszej komory dobiega ten metaliczny trekot z filmów. Co się tam do cholery dzieje? Przeciez głowica była remontowana, wymienione zostały uszczelniacze i zawory...
|
|