|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka ogólna - [MK3] Jak sprawdzić alternator?
miczeljp - 28 Sty 2013, 18:26 Temat postu: [MK3] Jak sprawdzić alternator? Witam. Mam taki problem z fiestą. Gdy ją kupiłem normalnie ładowała i czasami lekko świeciła sie kontrolka ładowania aku lecz ładowanie było. Później zauważyłem przy rozruszniku kable gołe i je oblepiłem taśmą izolacyjną. Od tego czasu kiedy je poruszyłem ładowanie raz było raz nie. Później chciałem wyczyscic wszystkie kable które troche juz byly przyrdzewiałe i gdy chcialem odkrecik kabel przy elektromagnesie rozrusznika to sie wyrwał cały gwint. Wymieniłem elektromagnes i ładowania nie ma wogule. Dzisiał odłaczyłem kable z alternatora i były tam 2 czerwone i jeden niebieski. Wiem że niebieski jest od kontrolki i gdy jak przekrece kluczyk to kontrolka nie reaguje leczy gdy odłączyłem go i dałem do masy to kontrolka sie oświeca. A te 2 czerwone kable były razem tylko prowizorycznie przyrkecone do kabla który idzie z akumulatora do elektromagnesu. Czytałem że te kable czerwone maja byc przykrecone na elektromagnesie. I moje pytanie. Czy ładowanie bedzie gdy tylko podłącze ten niebieski kabel, a czerwone dam tylko do miernika? Czy jeśli tak zrobie powinno być ładowanie?
diodalodz - 28 Sty 2013, 20:56
hm alternatora nie można testować bez obciążenia.
Wymień 2 grube przewody na nowe oraz złącze.
http://allegro.pl/wtyczka...2970504935.html
I teraz
jeśli kontrolka zapala się po dotknięciu niebieskim do masy ALTERNATORA (ważne by sprawdzać na alternatorze) to oznacza że instalacja jest ok.
Jeśli niebieski podłączony do alternatora nie uruchamia kontrolki to możliwości jest kilka albo uszkodzony wirnik albo uszkodzony regulator albo koniec szczotek.
miczeljp - 28 Sty 2013, 23:21
Miałem też tak że jak miałem załączoną dmuchawe i radio to z zewnątrz było słychać tak jakby alternator piszczał. Teraz jak odpale i otworze maske to słychac tak jakby szumiały łożyska w alternatorze. Miałem tylko podpięty ten niebieski kabelek a te 2 czerwone do miernika i miernik pokazał że z alternatora wychodzi tylko 2,4V. Czy jak podepne do instalacji może pokazać wiecej? Lepiej jakbym kupił jakąś używke czy próbować robić ten altek?
diodalodz - 28 Sty 2013, 23:55
najpierw zrób to co ci napisałem w poście wyżej. Plus zmierz napięcie na akumulatorze po odpaleniu.
JoeMix - 28 Sty 2013, 23:58
miczeljp napisał/a: | Miałem tylko podpięty ten niebieski kabelek a te 2 czerwone do miernika |
diodalodz napisał/a: | alternatora nie można testować bez obciążenia |
miczeljp - 29 Sty 2013, 22:00
diodalodz napisał/a: | Wymień 2 grube przewody na nowe oraz złącze.
| Zrobiłem i nic;/ Dalej nie ma ładowania;/ Mam do kupienia używany altek na gwarancji za 40zł. Kupić go czy robić dalej ten co mam?
diodalodz - 29 Sty 2013, 23:01
jak za 40 zł to kup. To cena regulatora napięcia.
miczeljp - 31 Sty 2013, 21:44
W sobote jade po ten altek. A czy alternatory z fiesty 1,1 czym się różnią? Chodzi mi o ampery
Rebel - 31 Sty 2013, 23:37
Nie
diodalodz - 1 Lut 2013, 02:01
najlepiej trafić alternator Boscha. Bo magnetti/lucas to słaba produkcja.
erwin - 5 Lip 2013, 23:50
sprawdzić alternator prosta sprawa potrzebne będzie akumulator klemy żarówka z2 kabelkami imbus i wiertarka.
w wiertarkę kładziesz imbus wtykasz w rolkę
klemę + na aku i alternator tam gdzie znajduje się kabel + i 1 przewód od żarówki
klemę - na aku i alternator tam gdzie znajduje się kabel - i przewód na obudowę alternatora obojętnie gdzie
krecimy wiertarką jezeli żarówka będzie się zapalać i gasnąć alternator działa
|
|