Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK7] Docieranie silnika

Czyluk - 6 Sty 2013, 21:13
Temat postu: [MK7] Docieranie silnika
Czy teraz docieramy silniki, czy są one docierane fabrycznie. Zdania są bardzo podzielone, jak odbierałem samochód zapomniałem się o to zapytać.
MisiekT - 6 Sty 2013, 21:20

dotarte... ale warto przez pierwsze pare tys. jezdzic bez ekstremow
maciek127 - 6 Sty 2013, 21:21

przez 1,5k km nie szaleć to usłyszałem od sprzedawcy.
Stunt_Man - 6 Sty 2013, 21:23

do pierwszej wymiany oleju bym go oszczędzał :-P
Czyluk - 6 Sty 2013, 21:28

Właśnie znajomi mówią, że są dotarte już ,a ojciec mówi, żebym na spokojnie przejechał 1500km, ale ciężko przejechać na spokojnie, kiedy cały czas jeżdżę autostradą, chociaż staram się go nie żyłować tylko pyrkam sobie 120, 130, przy stałych obrotach.
MisiekT - 6 Sty 2013, 21:29

Czyluk napisał/a:
pyrkam sobie 120, 130, przy stałych obrotach

i dobrze

maciek127 - 6 Sty 2013, 21:44

Czyluk, a jak spalanie ?
Czyluk - 6 Sty 2013, 21:55

Średnia na komputerze po 1000km wyszła 7.9l, z tym że zaznaczam, że z 800km to ona zrobiła na autostradzie. Teraz w mieście jak ustawiam aktualne spalanie to pokazuje 4l jak przyspieszam to do 7-8l dochodzi. Dodatkowo komputer w funkcji Eco Ford czy jakoś tak mam gwiazdki na full :D

Średnia też może być zawyżona, bo całą trasę pokonałem z walizkami i kobietą. Tak jak pisałem wcześniej jak jeżdżę sam to pali ok 4-5l jak jadę delikatnie

MisiekT - 6 Sty 2013, 22:16

spoko, zaczniesz normalnie jezdzic to wzrosnie :-P
Czyluk - 6 Sty 2013, 22:27

MisiekT napisał/a:
spoko, zaczniesz normalnie jezdzic to wzrosnie :-P

Brakuje mi tu przycisku "Lubię to" :P

michal77 - 7 Sty 2013, 08:56

Czyluk, A z ciekawości, jaki masz silnik? bo zaznaczyłeś w profilu inny. Chyba nie masz 1.0 EcoBoost'a? :V:


EDIT:
Już wyczytałem z Twojego tematu, ale najlepiej uzupełnij profil.

grzesiek646 - 7 Sty 2013, 12:28

Czyluk, To teraz już w nowszych rocznikach robią chwilowe spalanie ? I powiedz mi jeszcze czy masz już możliwość sprawdzenia na kompie temperatury silnika i o co chodzi z funkcja Eco Ford i tymi całymi gwiazdkami :P


p.s Gratuluje zakupu niech dobrze służy !

Czyluk - 7 Sty 2013, 13:00

Temperatura silnika jest pokazywana na komputerze takimi kreskami, jak będę miał chwile to wrzucę zdjęcie. Ta funkcja Eco Ford (czy jakoś tak) na komputerze pokazuje czy dobrze zmieniasz biegi, czy prędkość jest eco itp :P Jednym słowem pokazuje czy jeździsz eco, czy po amerykańsku. Też wrzucę zdjęcie. Oczywiście całe menu po polsku
grzesiek646 - 7 Sty 2013, 13:02

o prosze, ciekawe czy da się do mnie to dorzucić :D
to jak będziesz miał chwile to powrzucaj fotki - chętnie zobacze

Czyluk - 7 Sty 2013, 13:13

Temperatur silnika pokazywana jest w taki sposób, z tym że teraz kresek nie widać, bo auto stało przed blokiem:

Czyluk - 7 Sty 2013, 13:14

A tu Funkcja Ford EcoMode:




Przepraszam, że w 2-ch postach, ale jak wsadzam kompletny post wyskakuje błąd 403 serwera

michal77 - 7 Sty 2013, 18:05

grzesiek646 napisał/a:
To teraz już w nowszych rocznikach robią chwilowe spalanie ?
To już było wcześniej, jakoś w 2010r, ja też niestety nie mam :sad:
Czyluk napisał/a:
Temperatura silnika jest pokazywana na komputerze takimi kreskami,
To są te nowe 3 liniowe wyświetlacze.
grzesiek646 napisał/a:
o prosze, ciekawe czy da się do mnie to dorzucić
Może się da ale pewno licznik trzeba wymienić, albo przynajmniej wyświetlacz.
Czyluk napisał/a:
Przepraszam, że w 2-ch postach, ale jak wsadzam kompletny post wyskakuje błąd 403 serwera
Coś ostatnio tak się dzieje jak dasz więcej niż trzy fotki.
zeber - 8 Sty 2013, 13:04

Witam. Pracowałem jakiś czas w fabryce skody przy produkcji silników i docieranie silnika wygląda tak że dopiero co poskładanym silnikiem robot kręci wałem przez około 18 sekund potem silnik przejeżdża przez tunel nagrzany do 95 stopni trwa to też około 18 sek.
W tych silnikach stosowana jest tylko jedna uszczelka pod głowicą w wszędzie indziej robot nakłada silikon :-P

W innej fabryce gotowa skoda po pierwszym odpaleniu jedzie na hamownie, poprawki, test szczelności przed wodą i na biegu jałowym stoi około pół godziny i się dociera. :ok:

PS: jak fabryka jest w plecy to wszystkie zabiegi trwają duuużo krócej :-P

franek_dolas - 3 Mar 2013, 10:33

Wymien olej po dotarciu tzn po 3000 km i zobaczysz jaki plywa w nim "brokat" :hihihi:

Ja tak uczynilem i zalalem pelnym syntetykiem Formula SD

langolier - 9 Sty 2015, 11:59

Czy położenie filtra oleju w silniku EcoBoost 1.0 jest takie, że łatwo samemu wymienić filtr ?
mskgs - 9 Sty 2015, 14:35

langolier napisał/a:
Czy położenie filtra oleju w silniku EcoBoost 1.0 jest takie, że łatwo samemu wymienić filtr ?


Dzisiaj jadę wymienić olej, więc dam znać :ok:

[ Dodano: Pią Sty 09, 2015 19:13 ]
Filtr jest schowany dosyć pod autem, ale ciężko go przeoczyć i spokojnie się rękę wkłada i w(y)kręca. Trzeba tylko ten "klucz" specjalny mieć pewnie (jak na filmiku tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=U2p9oHcOxKQ).
Swoją drogą... Instrukcja podaje, że wchodzi 4.1L oleju... po wlaniu takiej ilości na bagnecie jest jakieś 3/4 :O Przed wymianą, czyli zalane fabrycznie, było praktycznie max... Zastanawiam się co z tym fantem zrobić ;p

langolier - 10 Sty 2015, 11:20

mskgs napisał/a:
Trzeba tylko ten "klucz" specjalny mieć pewnie

To widziałeś na własne oczy tą wymianę czy nie ?

No i drugie pytanie: czy Twój filtr też jest pozbawiony wszelkich oznaczeń ? Ja kupiłem oryginał (?) i nie ma na nim fordowskiego numeru części... :ups:

mskgs - 10 Sty 2015, 14:03

Widziałem, mechanik akurat używał klucza, dlatego napisałem "pewnie" :P bo nie wiem czy samą ręką by dało radę odkręcić :)

Filtr był taki jak ten (tzn miał napis FoMoCo i przekreślony kosz ;) : http://www.ford-esklep.pl...ORD-FoMoCo/3541
Dokładnie się mu nie przyglądałem, czy miał jakieś oznaczenia itd. Po odkręceniu i tak już to nie miało znaczenia :P

Mars - 12 Sty 2015, 20:27

Co do docierania silnika, to instrukcja obsługi ewidentnie o tym wspomina- przez pierwsze 1,5 kkm nie przeciążać silnika poprzez zbyt niskie i zbyt wysokie obroty.
FFDriver - 13 Sty 2015, 17:31

W instrukcji obsługi różne bzdury piszą :-P
Mars - 13 Sty 2015, 18:42

FFDriver napisał/a:
W instrukcji obsługi różne bzdury piszą :-P


FORD FIESTA Instrukcja obsługi; str. 144- "Wskazówki dotyczące jazdy; Silnik- Ostrzeżenie Unikaj zbyt szybkiej jazdy przez pierwsze 1500 km. Zmieniaj często prędkość i wcześnie włączaj wyższy bieg. Nie przeciążaj silnika."

Przytoczyłem to, o co prosi producent. Ja rozumiem, że na forach pełno jest specjalistów, inżynierów projektujących silniki i mają swoją rozległą wiedzę w tym temacie. Niech każdy robi po swojemu, ale warto, aby przytoczone było rzetelne info od producenta.

vegetagt - 13 Sty 2015, 19:03

Mars napisał/a:
rzetelne info od producenta.


rzetelne. Kiedyś zalecali paski rozrządu w focusach tdci wymieniać co bodajże 200k, gdzie przeważnie pękały przy ~160... I zanim przyszla poprawka z 200 na niższą wartość (chyba 150), to troche minelo.

MisiekT - 13 Sty 2015, 19:08

a ile tych pasków pękło w krajowych autach przed 200k przelotu? bo ja sie z zadnym takim przypadkiem nie spotkalem, a w fokach siedze od 10 lat.... natomiast w sprowadzanych pelna zgoda, kilka peknietych paskow sie przewinelo
vegetagt - 13 Sty 2015, 19:11

MisiekT, we flotach praktycznie żadne auto nie dojeżdzało. Dane z serwisu aso...
FFDriver - 13 Sty 2015, 19:19

Ale czy ja komuś bronie docierać swoje auto ? :-P
Pewne zapisy to relikty przeszłości.
Kiedyś kazali wymieniać olej po pierwszym 1kkm teraz już nie każą i nie piszę tutaj tylko o Fiescie. A przecież to okazja dla serwisu na skasowanie klienta.
Wiadomo, że dobrze jest na początku łagodniej potraktować auto bo klocki muszą się ułożyć i skrzynie lepiej spokojnie na początku traktować itp. itd.
A może coś źle poszło przy montażu i jak się coś ma stać to lepiej podczas spokojnej jazdy.
A ile można o docieraniu motocykli przeczytać. Jest szkoła docierania spokojnego, jak w instrukcji ale są też absolutnie odmienne opinie i to nie pisane przez domorosłych fachowców. Jest teoria gościa z USA, że kluczowe jest pierwsze kilkadziesiąt km i że właśnie aby dobrze dotrzeć należy "odkręcić". Na dowód koleś pokazuje fotki rozebranych silników i jeśli zdjęcia są prawdziwe to nie ma nawet o czym mówić.
Ale ostatecznie każdy zrobi jak zechce, a połowa i tak nie przeczyta instrukcji :-P

MisiekT - 13 Sty 2015, 19:20

nie slyszalem, zeby to byl problem jak pracowalem w firmie gdzie foki byly we flocie - ale takich z wiekszym przebiegiem mogloby byc b. niewiele wtedy...
tak czy inaczej, jakos ten news nigdy nie ujrzal swiatla dziennego

mskgs - 13 Sty 2015, 20:31

Akurat problem 1.6 TDCi, jeżeli faktycznie występował, to IMO wtopa po prostu. Przecież nikt by specjalnie nie zalecał wymiany co 200k, żeby strzelił pasek. :) Jakoś w 1.6 HDi nic takiego się nie działo, a wymiana 180-240tyś. (prócz łańcucha łączącego wałki rozrządu - ale to raczej inny problem). Druga sprawa - kto ponosi koszty naprawy, jak pasek rozrządu się zerwie ? Zakładając, że samochód jest serwisowany i po gwarancji, ale przed czasem na wymianę ...
LefQ - 13 Sty 2015, 20:51

Ja tam swój silnik oszczędzałem przez pierwszy 1kkm, a po 5kkm wymieniłem olej. Czy to coś dało? Nie wiem. Lepiej się czułem jednak ;-)

Filtr oleju do 1.0 EB to jest FoMoCO 5015485 / 9W7E-6714-AA. Taki sam jak do EB 2.0

vegetagt - 14 Sty 2015, 04:57

mskgs napisał/a:
Druga sprawa - kto ponosi koszty naprawy, jak pasek rozrządu się zerwie ?


w znanych przeze mnie przypadkach koszty ponosiła flota. Auta na gwarancji, pasek poniżej deklarowanego przelotu. Na co powoływał się ford nie podam, bo znam takiej informacji. Kwas się zrobił po zmniejszeniu przelotu, ale finału sprawy również nie znam.

Jak po gwarancji się zerwie to jest to także pech użytkownika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group