|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK7] stabilizatory Eibach'a nareszcie w ofercie
MisiekT - 28 Gru 2012, 22:47 Temat postu: [MK7] stabilizatory Eibach'a nareszcie w ofercie jakby ktos byl zainteresowany, to w koncu Eibach wypuscil stabilizatory do Fiesty MK7:
http://pumaspeed.co.uk/pr...15755.jsp&pic=1
mocniejszy przod niz seria i stab na tyl (oryginalnie brak)
jak bedzie $$$, to na wiosne biore - ktos chetny... pewnie okolo 1200zl
grzesiek646 - 28 Gru 2012, 22:54
To jak będziesz zamawiał dawaj info - też zapodam czarnulce
artax - 29 Gru 2012, 19:08
jesli jest mozliwosc kupna, tylko na sam tył, to czemu nie.Jestem chetny.
pzdr
Puff - 30 Gru 2012, 10:20
Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ?
Daras84 - 30 Gru 2012, 10:32
Pufcio napisał/a: | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |
Puf nie pij, sylwester jutro
wojtek_10101 - 30 Gru 2012, 10:34
Pufcio napisał/a: | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |
Widząc ten "drążek" do tyłu zastanawiam się również jaką funkcję on spełnia? Usztywnia belkę, która i tak jest sztywna?
Puff - 30 Gru 2012, 10:43
Daras84 napisał/a: | Puf nie pij, sylwester jutro |
Z daleka wyglądało jak rozpórka
Stunt_Man - 30 Gru 2012, 13:17
wojtek_10101 napisał/a: | Pufcio napisał/a: | Takie krótkie pytanie - od kiedy "rozpórka" = "stabilizator" ? |
Widząc ten "drążek" do tyłu zastanawiam się również jaką funkcję on spełnia? Usztywnia belkę, która i tak jest sztywna? |
wiedziałem... wiedziałem że jakiś znaffca sie do tego dowali
JoeMix - 30 Gru 2012, 17:55
Następny stabilizator nie przyczepiony do nadwozia? jak będziesz bujał autem na boki to na ten pręcik nie będzie działała żadna siła i nic Ci on nie ustabilizuje.
MisiekT - 30 Gru 2012, 18:00
zerknijcie sobie dobrze na konstrukcje belki i umiejscowienia piast i amorow
JoeMix - 30 Gru 2012, 19:43
Nie ważne, jak bujasz autem na boki, to wahacze i belka stoją w miejscu, pracuje auto na sprężynach, jak nie ma połączenia stabilizator-buda to dupa i tyle, choćby nie wiem jaka była konstrukcja belki - taka ma zasadzę działania na skręcanie, a jak bujany element nie ma z nim połączenia to siłą rzeczy nie będzie go skręcał.
Stunt_Man - 30 Gru 2012, 19:48
ten znowu swoje... nie rozumiesz że belka też pracuje bo nie jest z granitu?
JoeMix - 30 Gru 2012, 21:19
W którym miejscu, auto stoi w miejscu na równym podłożu, bujasz autem na boki - w którym miejscu pracuje belka? Bo skoro koła nie zmieniają swojej pozycji anie względem siebie, ani względem podłoża to dla mnie belka nie pracuje,,,
Z tego co wiem taki stabilizator ma niwelować przechyły boczne budy np. na zakręcie,,,, jak ma to robić jak nie jest z budą połączony,,,
Marcin - 30 Gru 2012, 21:40
Joe masz racje, ale zastosowanie staba na belce też da jakieś efekty, na pewno mniejsze niż stab mocowany do budy. w mk3 też był montowany na belce i chyba nie tylko dla lepszego samopoczucia użytkownika.
JoeMix - 30 Gru 2012, 21:49
No właśnie o to chodzi,,, stare fiesty miały belkę sztywna, od mk3 ja zrobili lekko skrętną,,, taki stab na belce bez mocowania do budy w moim odczuciu jest po to żeby był, żeby podkreślić sportowy charakter auta,,, bo weź drut wygnij w szerokie U i skręć przez "rozsuniecie" końców, to najpierw Ci się zwichruje a potem lekko skręci dopiero,,, jak go zamocujesz do czegoś wtedy się faktycznie skręci i trzeb będzie użyć więcej siły - na fotce to czerwone tylko na końcach jest przykręcone, w mk3 chociaż po drodze do belki był złapany, możliwe że podnosił jej sztywność, ale na pewno nie niwelował przechyłów na zakrętach,,, bo nie widzę możliwości w jaki sposób,,, jak ktoś mi umie wyłuskać przekonująco jak to działa to mogę zmienić zdanie, puki co moje doświadczenia i wiedza mi mówią ze to taka sztuka dla sztuki, taki stożek wsadzony na dolot żeby zamiast 87KM było może 88KM no i po to żeby był,,,
MisiekT - 31 Gru 2012, 02:47
JoeMix - mylisz stabilizator z rozporkami - one spelniaja 2 odrebne funkcje
JoeMix - 31 Gru 2012, 06:46
Cytat: | stabilizator poprzeczny - (kategoria: Nadwozia osobowe)
element sprężysty zapobiegający zbyt silnemu poprzecznemu przechylaniu się nadwozia podczas jazdy na zakręcie pod działaniem siły odśrodkowej; przeważnie ma postać drążka skrętnego umocowanego obrotowo na ramie pojazdu, zaopatrzonego na końcach w ramiona, połączone z lewym i prawym kołem jednej z osi, ulegającego skręcaniu przy przechylaniu się nadwozia. |
O tym rozmawiamy?
MisiekT - 31 Gru 2012, 10:12
tak - i teraz zrozumiawczy powyzsze zerknij dokladnie na belke skretna w MK7 (i pewnie paru wczesniejszych, tego nie wiem), obejrzyj punkty mocowania stabilizatora i zastanow sie, czy dodatkowe usztywnienie w tym miejscu na pewno nie ma zadnego uzasadnienia...
PS. belka moze wydawac sie sztywna trzymajac ja w reku... ale pomysl jakie sily dzialaja w zakrecie, nawet dla lekkiego auta
Daras84 - 31 Gru 2012, 10:15
JoeMix, wiem ze trudno sobie to wyobrazić,ale na głupiej mk3 stabilizator daje duzo, mowa o tyle, belka moze na postoju jak bujasz autem nie pracuje, co innego pod obciażeniem w zakretach, najprostszym udowodnieniem ze belka się bardzo wygina, jest fakt ze potrafią pękać na gminnie mocowania staba przy amortyzatorach, a mocowanie (obejma) ma ok chyba 3 mm grubości więc nie mało.
Pietrekk - 31 Gru 2012, 10:21
Mam w esim stab z tyłu w belce, a belka jest praktycznie tego samego typu jak w fieście i tak jak Daras mówi, przy obciążeniu da się odczuć to że auto jest bardziej stabilniejsze.
Co do fiesty to różnice odczuje jak ją wyjadę, bo tez dostałą staba
wojtek_10101 - 31 Gru 2012, 10:38
W takim razie czekamy, aż ktoś pokusi się na niemały wydatek i opisze swoje "subiektywne" wrażenia
vegetagt - 31 Gru 2012, 14:04
Ale JoeMix przecież dąży do tego, że skoro słownikowo stabilizator poprzeczny zapobiega przechyłom budy, a ten nie jest połączony z budą, to raczej powinien się nazywać inaczej .
Usztywnia on belkę (bo owa nie jest z granitu ;-) ) i dzięki temu auto się lepiej prowadzi. I dlatego powinno to się nazywać np rozpórka belki , a nie stabilizator. Chociaż, na pewno większa sztywność belki stabilizuje jazdę.
Taka sama subtelna różnica jak przy 'drifcie' przednim napędem. Niby drift, a jednak powerslide
MisiekT - 31 Gru 2012, 14:46
jak stabilizator polaczony z buda, a nie zawieszeniem moglby cokolwiek stabilizowac? co najwyzej chronilby bude przed zgieciemm sie w pol
PS. wypuscil to Eibach i jak dla mnie, samo to wystarczy jako uzasadnienie - przez wiele lat jeszcze nie spotkalem sie z opinia, ze jakikolwiek ich produkt nie dziala tak, jak zaprojektowany...
a w kwestii testow - jak bedzie kasa to sprawdzam na wiosne na naszej - dla mnie to priorytet w modach - bo to ostatni element ktorego brakuje do dobrego prowadzenia MK7
wojtek_10101 - 31 Gru 2012, 15:27
MK7 tak czy siak prowadzi się super. Jeździłem Yarisem, Fabią, ale MK7 bije je na głowe
Czekam na info jak już ktoś to cudo zamontuje.
MisiekT - 31 Gru 2012, 15:40
MK7 prowadzi sie b. dobrze na swoja klase... ale fabrycznie prowadzi sie bardzo slabo jak na mozliwosci, jakie sa dostepne po lekkim tuningu zawieszenia...
wojtek_10101 - 31 Gru 2012, 16:31
Masz rację. Potencjał w aucie spory. Dlatego zakupiłem MK7 I auto bardzo tanie w utrzymaniu Nie wspominając o wyglądzie.
Ps. Widziałem ostatnio w Częstochowie na DK1 transport z nowymi FORDami. A na Lohrze była Fiesta 2013 :):) PIĘKNY MAŁY ASTON MARTIN
JoeMix - 31 Gru 2012, 20:15
Ale w mk3 czy innych ten stabilizator nie jest przykręcony tylko na końcach (tak jak tu na zdjęciu) ale tez po drodze jest przy punktowany do belki,,, i taki stab zakręcony na belce może i usztywni belki ale niepołączony z nadwoziem raczej nie zmniejszy jego przechyłu, chyba ze jakoś magicznie na odległość działa,,,
MisiekT - 1 Sty 2013, 18:39
szkoda slow strzepic jak nie chce sie komus nawet pomyslec o budowie samochodu...
temat zajawiony dla posiadaczy MK7, prosba do moda o zamkniecie
Żółwik Tuptuś - 1 Sty 2013, 19:02
Dajcie mi na priv znak jakby to ktoś kupił i przetestował, wtedy przeczyszczę i otworzę temat w celu dalszej ewentualnej dyskusji.
|
|