Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - Nissan Primera Ad@musa-kolejny swap??

Ad@mus - 17 Gru 2012, 22:14
Temat postu: Nissan Primera Ad@musa-kolejny swap??
kolejna japonia na placu, jakos sie przekonalem do skosnych wyrobow
nyska kupiona od kolegi za dobre pieniazki w bdb stanie
a tak to wyglada:
MOC SERIA:114KM
MOC AKTUALNA: seria
MODEL: NISSAN PRIMERA p11.144
SILNIK: QG18DE
UKŁAD DOLOTOWY: seria-plany: przepustnica QR25, dolot HOME MADE fi60
UKŁAD WYDECHOWY:seria-plany: usunięcie katów, poluźnienie wydechu, emulacja Lambdy
ELEKTRONIKA: SERIA
UKŁĄD NAPĘDOWY: SERIA
ZAWIESZENIE: Seria Primera GT-plany: przod w dół
UKŁAD HAMULCOWY: SERIA Primera GT
PALIWO: LPG-sekwencja na sterowniku STAG

Generalnie chcę poprawić parametry silnika, odetkać go trochę bo wydaje mi się ospały, a 12l LPG które pochłania na każdą setke wydaje mi się zbyt wysokie-mam nadzieje że pomożecie wskazać co zrobić i solidarnie będziecie mnie wspierać-JEŚLI KTOŚ MA GOTOWY PRZEPIS NA MOCNIEJSZE QG18DE TO PROSZE NA PW :)

Plany wizualne:
*Alefelgi 15" które dostałem od sprzedającego odzieje w opony 195/50/15 lakierowanie wgrafit
*Zaciski lakierowane na Pomarańczowo
*Wyżej wymieniona Gleba na przedniej osi, ok 40mm tak żeby odległość koła od błotnika z przodu równa była odległości koła z tyłu (serujnie można włożyć tam głowe a z tyłu jest wizualnie niżej)
*modzenie wydechu zwięczone końcóką

FOTO:

silnik:

decha:

PumaRST - 17 Gru 2012, 22:34

a jednak dobrze myślę :)
Parzych - 17 Gru 2012, 23:00

Szszszmać... A ja gupi prawdziwego Skajlajna się spodziewałem... :zalamka:
ElGrey - 18 Gru 2012, 16:39

:hahaha: nie ty jeden :hahaha:
Ad@mus - 18 Gru 2012, 22:43

a jaki on ?? wyimaginowany??
skajlajn jak sie patrzy!! :ok:

Parzych - 18 Gru 2012, 22:57

Ad@mus napisał/a:
skajlajn jak sie patrzy!!
Taaa, tylko jakiś taki... inny... :9:
van - 19 Gru 2012, 20:26

to co chłopaki kartonik dla Ad@amusa za zły tytuł :cojest:
widzę że całkiem się nasz Ada@mus starzeje i coraz bardziej kanapowe samochody kupuje :-P

Peedro - 19 Gru 2012, 20:30

Ad@mus napisał/a:
skajlajn jak sie patrzy!! :ok:


Nie chce ci Adaś psuć dobrego humoru, ale cie sprzedawca w konia zrobił :-P to nie jest skajlajn :-P

van napisał/a:
to co chłopaki kartonik dla Ad@amusa za zły tytuł :cojest:


Agree :ok: :rotfl:

van napisał/a:
widzę że całkiem się nasz Ada@mus starzeje i coraz bardziej kanapowe samochody kupuje :-P


Zgred się z niego zrobił, dom zbudował, dziecko spłodził, kanapowóz kupił... Stracooony :-P

Ad@mus - 20 Gru 2012, 21:59

Peedro, zapomniałeś dodać że się ożeniłem :) i kredyt wziołem :) hahahaha

panowie-Nyska fajna, tania w eksploatacji, a dziadkowe wozy mają to do siebie że są bezpieczniejsze, niż małe autka dla przewożonego, małego bobasa na którym mi obecnie najbardziej zależy:)

zdałem sobie z tego sprawe po wrześniowym wybryku mojej połówki i nie wyobrażam sobie co by było w poprzedniej KAczce czy... o matko :rotfl: ... w tico :rotfl:

Stunt_Man - 20 Gru 2012, 22:21

van napisał/a:
widzę że całkiem się nasz Ada@mus starzeje

przynajmniej nie kupił kombi :devil:

Bezimienny - 20 Gru 2012, 22:46

Fajne to to ma fotele :ok:
Ad@mus - 7 Sty 2013, 22:42

nie wiem czemu czlowiek taki gupi ale zanabylem sprezynki eibacha -40 do nyski
dodatkowo rozgladam sie za jakas trafiona p11 2l co by wytargac silnik sr20de
jakby ktos widzial takiego dziada na szrocie to dawac znac!! :devil:
sie jakos czlowiek naoglada i naczyta i potem kombinuje jak kon szmaciarza :)

PumaRST - 8 Sty 2013, 07:56

pomyśl o SR20VE, na starcie bedzie trochę drożej ale eksploatacja bedzie tańsza później.
Ad@mus - 9 Sty 2013, 22:48

VVL to nie moja liga narazie, pozatym swap na VVL wykorzystuje garty z sr20de wiec i tak musze je miec
pozatym sr20ve tanieja caly czas wiec moze za rok, dwa beda chodzily za 2kola :)

BootError - 19 Sty 2013, 21:35

He, he, naprawdę myślałem, że obejrzę Skyline'a :hihihi: Ale ten też jest niezły. Mój znajomy z pracy jeździ identycznym i bardzo go sobie chwali.
van - 19 Sty 2013, 23:03

Adamus przypominam z regulaminu, że tytuł jest mylący
Kod:
W przypadku aut innych niż Fiesta, wpisujemy markę /model auta

Ad@mus - 11 Mar 2013, 22:39

stary a gupi silnik kupil:

jest to sr20de z primery p11 SRI
rozebralem go na czesci pierwsze-okazal sie kondonem ale reanimacje czas zaczac:






plany co do lepy:
-czyszczenie
-planowanie -1mm
-docieranie gniazd
-porting wyrownujacy kartery z kolektorami
-walek z GT
-mod rozrzadu
-lakierowanie korpusu

dalej szlif cylindrow:


pasowanie kanalow ssacych do uszczelki:




glowica po myciu:



porting przepustnicy:




czyszczenie zaworow z niepelna polerka:





i spring:



tajle do wymiany:
-panewki glowne
-panewki korbowodowe
-pierscienie dystansowe walu
-uszczelniacze zaworow
-uszczelka glowicy
-uszczelka dekla
-zimmery walu

w planach walek ssacy z GT i tloki z p10
Tu bi kontiniu...

Peedro - 11 Mar 2013, 22:44

byś się dzieckiem zajął :P a nie nudzi ci sie to se silnik rozbiera i maltretuje :-P
Ad@mus - 11 Mar 2013, 22:52

dziecko juz duze samo sie potrafi zajac :D

szynszyl - 11 Mar 2013, 22:52

Ad@mus napisał/a:
sr20de
silnik nie do zarżnięcia a tu takie cudo..
Ad@mus - 11 Mar 2013, 22:55

no no sr20de to cudo :D
szynszyl - 12 Mar 2013, 17:20

Ad@mus, wiem :) żona serią SRI buja
Ad@mus - 12 Mar 2013, 19:33

mozna dojechac sr20de:)
przykladem kondon ktorego kupilem
teraz po tym refreszu zeruje licznik i bujam az padnie :)

kuba87 - 12 Mar 2013, 19:41

Ad@mus, nie wydziwiaj, fieste kup :-P
Ad@mus - 12 Mar 2013, 20:35

wole robic mechanike niz mechanike blache zawieszenie tapicere elektryke i mase innych
dlatego nie mam fiesty :D
moze kiedys bedzie jeszcze fiesta ale narazie na 3 auta mnie nie stac, a swapa na sr20 robie tylko dlatego bo qg18 ktore mam nie oplaca mi sie reanimowac i taniej wyjde na kapitalce sr20 niz na odswierzeniu qg18

ford-nissan hmmm...
sr20 z tego co wyczytalem modzi sie do ok 170ps w koszcie 140ps zeteca :D
ma duzo wiekszy potencjal nissan niz ford :) pozatym 2000r

Peedro - 12 Mar 2013, 21:24

Ad@mus napisał/a:
wole robic mechanike niz mechanike blache zawieszenie tapicere elektryke i mase innych


Koledzy, ciii! nie mówmy adamusowi, że japończyki też gniją :ok:

kuba87 - 12 Mar 2013, 21:32

Peedro, :ok:
szynszyl - 12 Mar 2013, 22:19

Peedro, primery NIE :twisted:
Ad@mus napisał/a:
modzi sie do ok 170ps w koszcie 140ps zeteca :D
tylko wywal wszystko co sie da, bo ciężko tym ruszyć :) ciężka krowa.
Peedro - 12 Mar 2013, 22:31

szynszyl, no niestety, ale przed kupnem 626 chciałem właśnie primke, ale wszystko było zgnite. A już w Krakowie jak zobaczyłem P11 z bodaj 96 roku, z zjedzonymi kielichami z przodu i ogólną rudą cholerą to już sobie całkiem nissana odpuściłem... To tak gwoli ścisłości :-P
szynszyl - 13 Mar 2013, 15:30

wpadnij na Jasło.. od 2007 ta P11 stoi pod chmurą. czy kielichy, czy nadkola.. no fakt troche maska na styku ze zderzakiem z przodu - krople wody zwisają i zatrzymuja sie w szparze między zderzakiem a kantem maski.


Ad@mus, sorry za małe dygresje do Peedro :yes:

Peedro - 13 Mar 2013, 21:00

No to już kończąć OT - to nie wiem, albo miałem strasznego pecha, albo nie było mi dane kupić zdrową primke, a tak się napaliłem :rotfl: :)
Ad@mus - 13 Mar 2013, 21:42

Pawełku pamietasz zapewne ze miales ograniczony budżet?? :D
pozatym moja primera to p11.144 po lifcie liftu czyli najbardziej poprawiona pejedenastka :)
kielichy są całe, gnije blotnik z przodu (rdzawka po odprysku)

Tojotke też mam japonca i tez zbytnio nie gnije-kwestia egzemplarza

ale bardziej i tak skupiam sie na silniku :D

kamilocha1 - 14 Mar 2013, 13:20

jeszcze musisz kupić panewki jakaszitumoto ;D
gniewny - 17 Mar 2013, 11:39

ale chyba czegos nie rozumiem..

piszesz:
Ad@mus napisał/a:
a 12l LPG które pochłania na każdą setke wydaje mi się zbyt wysokie-


po czym:
Ad@mus napisał/a:
JEŚLI KTOŚ MA GOTOWY PRZEPIS NA MOCNIEJSZE QG18DE TO PROSZE


i budujesz auto na 170KM

to moze sprecyzuj, czy chesz jezdzic tanio, czy zapierdzielac, bo ciagle mowisz ze za duzo gazu pali po czym modzisz auto :D

tadzias - 17 Mar 2013, 12:41

Cytat:
bo ciagle mowisz ze za duzo gazu pali po czym modzisz auto :D


Cały Ad@mus :D

Peedro - 17 Mar 2013, 17:56

Obróbka głowicy obniża spalanie, poza tym nie jest powiedziane że będzie ciągle sandał w podłodze, więc pewnie więcej palić nie będzie :P przy spokojnej jeździe rzecz jasna... A dodatkowa moc zawsze się przyda.
Ad@mus - 5 Kwi 2014, 21:50

gniewny, wieksza pojemnosc przy mniejszym bucie jedzie lepiej jak mniejsza pojemnosc probujaca dorownac mocniejszej jednostce
przykladem jest chocby moja ex fofi 1.3 lpg = 13l przy probach szybszej jazdy i 2l zetec lpg ktory nawet nie przekroczyl mi 10l na sete

qg18de to temat zamkniety poniewaz wysypal mi sie 31-03-2014

sr20de ktore powstaje juz od ponad roku jest gruntownie przebudowane tak, aby moglo wypluc ponad 150ps a opinie o spalaniu sa podobne do qg18de ktore i tak po lekkim modach palilo mi ostatecznie 9l na sete

wracajac do sr20de
lista modyfikacji:
blok
-nowe panweki glowne
-nowe panewki korbowodowe
-tloki sunny gti + nowe pierscienie
-siatka wyrownujaca na cylindrach
glowica
-nowe prowadnice zaworowe
-polerowane zawory
-porting kanalow ssacych i wydechowych
-frez gniazd zaworowych
-docieranie zaworow na pastach (wlasnoreczne szydelkowanie)
-planowanie 0,8mm
-walek ssacy z almery gti 248* przyspieszony o 5st
kolektory
-ssacy przefilowany, powiekszone gardziele, gorna czesc po patentowej obrobce+przepustnica po patentowej obrobce
-wydechowy z sunny gti 4-2-1, rowniez portingowany
uklad zaplonowy-przyspieszony o 17st przed gmp

calosc poskladana na nowo, odmalowana i odszykowana:












w tym tygodniu wyciagam qg18de i wkladam sr20de, mechanika do ogarniecia boje sie jedynie ciagniecia drutow;/

i tak to juz jest z Ad@musem

Tobol - 5 Kwi 2014, 22:13

Ad@mus niezły mod się szykuje daj znać na końcówce chciałbym to na własne oczy zobaczyć :D
Ad@mus - 5 Kwi 2014, 22:25

bede hamowal silnikownie dopiero po dotarciu:)

[ Dodano: Pią Sie 22, 2014 23:32 ]
taki up
auto juz po swapie i dochodzeniu co jest nie tak
troche faktów, troche teorii, troche fot

Zawias:
podczas swapu zapomnialem napisac ze na przod wlecialy eibachy, morda zatem usiadla troszku-tak jak daily cara przystalo nie za bardzo i nie za slabo
Silnik:
hohoho, duzo pisac, sam juz nie wiem co porawilem a co zepsulem, jedno jest pewne, jedzie calkiem przyjemnie-na miarę docierania:)
Oliwa:
1500km na mobilu, troche sie zurek zrobil, zlalem i wlalem shela hx7, kolejny 1000km a oliwa czysta:)
Elektronika:
postanowiłem wstawić komputer z primery p10eGT, czyli fabryczne 150ps, po tym modzie zaczeło sie szaleństwo w partiach 3000rpm +. Dodatkowo zamontowałem ecuMastera ale nie ustroiłem bo nie wiem jak:) czekam na ziomala
Wydech:
niestety Low Cost tj ori 2l z wywalonym katem i środkowym a na końcu popierduje ori puszka z 1.8(zdławienie średnicy z fi55 na 50-trza zareagować)
Zawieszenie i koła:
w trakcie swapa auto stało jakiś czas bez półosi, co spowodowało że łożyska postanowiły powiedzieć papa, w tym tygodniu musze je wymienić (przy okazji zajmę się wydechem+slot na sonde AFR).
Na montaż czeka rozporka i alus 16" który skończyłem wczoraj lakierować ale niestety chyba w tym sezonie nie zostanie założony bo nie mam sensownej opony;/ kasa tez kiepsko stoi dlatego chyba poczekamy
LPG:
podłączone-czeka na strojenie

ogółem wojna z Nissanem trwa, co chwilę coś poprawiam i szukam lepszych rozwiązań, strojenie ecuM zapewne sporo wniesie do tematu ale muszę być cierpliwy-kasa leci narazie na coś innego, nie związanego z autami

trochę zaległości:
komp ze 115ps, zatkany wydech+uwalony aparat-docieranie

odetkany wydech, podmieniony aparat, mod dolotu-docieranie

to co w/w plus komp z eGT, na filmie nie widać ale nie kręcąc wysoko bo max 5500rpm robi sete ponizej 10s:) ambicje mam na okolice 8s


a tutaj żeby nie było, że mod bez fot:
w towarzystwie rozporki:

tutaj kontroler jakości:


i z bliska:



w planach na najbliże parę dni:
-koncowy wydech komorowy przelot-pewnie po taniosci z jakiegos diesla
-ogarniecie pary kabelkow+podłaczenie prawidłowego OBD (obecnie mam konfilkt wtyczek:))
-CAI low cost alu rura castorama
-podmiana stukowca bo nie bardzo mi się on podoba
-łożysko lub a na przedniej osi plus lokalizacja pewnego pukania przy ruszaniu(drążek kierowniczy lub omawiane łożystwo)

tyle z upa-dzienks:)

hubi_2006 - 22 Sie 2014, 23:41

Lakier za j ebisty!
Ad@mus - 18 Gru 2014, 23:24

mamy kilka upow nie wiem od czego zacząć,
auto jeździ
modzi się calyy czas
nie mam czasu.... ;/
wydech do porawy
zrobione 10tkm bez awarii
olej w stanie:) nic nie bierze:)
robi setke dość ambitnie
przerobiłem LPG, nowy reduktor nowe wtryskiwacze, wystrojone na szerokopasmowce pod afr 12,5 :rotfl:
na PB:
https://www.youtube.com/watch?v=m9NybHtj3do
na LPG:
https://www.youtube.com/watch?v=biI9W2eVChI

ze względu na rozmiar opony przekłamanie licznika wynosi -5km/h, koniec 2 biegu to licznikowe 95km/h przy rzeczywistej 100km/h :)

do poprawy:
poziomowanie silnika+nowa lapa skrzyni
nowe wahacze gorne
nowe sworznie
zbieznosc
opony 195/60/15

mody w planie:
maf fi80
w/w poprawka wydechu
strojenie ecumaster
może short ram air intake

luk-90 - 18 Gru 2014, 23:45

Zawieź jądo coobcia to ci pewnie samym softem podciągnie kilka km i nm :ok:
Ad@mus - 19 Gru 2014, 07:53

luk-90, ja mam 3km do jednego z lepszych stroicieli w PL a do coobcia mam 400km :)
guru nie guru samemu tez można podlubac co widać na twoim przykładzie :)

luk-90 - 19 Gru 2014, 10:01

A do kogo masz tak blisko? Mogło by się wydawać, ze jest to proste, ja swinki nie opanowałem, za dużo problemów seryjne ecu mi robiło, trzeba wiedzieć, co można a czego nie, ja dopiero raczkuję w tym temacie :ok: Ale może się to zmieni za niedługo :devil: Powodzenia w modzeniu :ok:
Ad@mus - 19 Gru 2014, 15:55

luk-90, fordowskie ecu jest dość specyficzne, nie bardzo znosi świnie, na smt6 czy ecuM nie dalo się zbyt dużo pobawić, zapłon na sztywno plus fuel implan to nie jest max performance, polecam ci programowalny flesz do seryjnego ecu plus podstrojenie, dużo lepszy efekt!!

ja mam tyle fajnie ze zapłon mam na aparacie do przyspieszenia z łapy :) korekta ecuM jedynie opoznia w wybranych partiach, podlewanie i liczenie AFR to sęk tego silnika :)

Ad@mus - 2 Maj 2015, 20:37

dawno nie upowałem topica bo jakos przestalem żyć FKP.... za co mi wsyd ;/
Nysa po swapie ma juz 17tkm, i narazie nic sie nie wysralo.
Jeździ obecnie tak:
https://www.youtube.com/watch?v=nlK05Szo11E

sporo srutututu tez trzeba robic bo to auto ma juz 15lat tak wiec wymieniam co chwile cos

czasem jest czas na mycie:






czasem na wymiany:



czasem na testy patentów:





czasem na ulepszanie patentów:




no i czasem na wymiane kół :)



ogolnie zrobilem dość sporo przy aucie, byl swap, byl upgrade LPG, upgrade zawiasu, upgrade wygladu, upgrade osiągów itd, ogolem auto fajnie sie modzi, a wiekszość patentów jak narazie przynosi efekty :)

kolejnym krokiem bedzie strojenie ecumastera :)
dalej wymiana zamachu na lekki odpowiednik i skrocenie skrzyni :)
pozdrowienia od wujka Ad@musa z południa :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group