Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] 1.1 - Kręci, nie chce zapalić.

bajprzeznet - 11 Gru 2012, 22:22
Temat postu: [MK3] 1.1 - Kręci, nie chce zapalić.
Witam

Nowy jestem na forum i przyznaje że niejako skłaniają mnie do tego problemy z autem wujka, które to odmówiło posłuszeństwa. Wałkuje podobne tematy na forum, ale potrzebuje pomocy w odpowiedzi czy dobrą drogą podążam aby rozwiązać problem.

Przypadek to Ford Fiesta 95 rok, 1.1.

Autko 2 dni temu zgasło po paru minutach jazdy. Obecnie nie odpala.
Paliwo dochodzi.
Iskra niby jest, ale bardzo słaba - trzeba przyłożyć przewód praktycznie do świeci aby był mały błysk, jak z zapalniczki. U mnie w Uno to iskra jest mocna, jasna i łapie już z centymetr przed świecą.

Cewka wymieniana w zeszłym roku, bo stara pękła. Na przewodzie który idzie do cewki środkowy pin ma 12V, więc napięcie dochodzi. Posiadam miernik cyfrowy, jutro będe miał dokładniejszy analogowy i spróbuje ustalić czy pojawia się masa prawidłowo na krańcowych pinach.

Przewody i świece mają niecały rok i przejechane ok 5 tys km.

Ja obstawiam osobiscie albo cewkę - bo iskra jest słaba, a zasilanie na cewkę idzie prawidłowe.

Pod uwage brałem też moduł EDIS, ale gdyby nie sterował masą to iskry by praktycznie wogole nie było.

Z tego samego powodu wykluczył bym też czujnik położenia wału - raz że w przypadku takiej awarii auta z reguły palą na zimnym, dwa że do tej pory gdy spotykałem się z awarią czujnika w innych autach to iskry nie było absolutnie wcale.
Czujnik rozpiąłem i wyczyściłem styki ale też nic nie dało.

Czy dobrze kombinuje z tą cewką? Jutro na lepszym mierniku zmierzę też ile ma omów na pinach - czy mieści się w podanych 0,4-0,6.

Jeszcze mam dwa pytanka.
1. Czy jakby trzeba wymieniać jednak EDIS to jego nr musi sie zgadzać, czy wystarczy od innej Fiesty 1.1 ? Czytałem na forum że ktoś przy 1.1 ma z 1.4 i śmiga stąd pytanie.

2. Co do samej cewki - posiadam działająca na praktycznie identycznej zasadzie cewkę z Uno 1.0, także sterowana masą, ze stałym napięciem na środku, obsługuje identycznie cylindry - wiadomo na pewno może dawać inne napięcie na przewody - ale myśle że różnice nie są aż tak wielkie, aby np spróbować uruchomić na niej auto - tak aby zobaczyć czy w ogóle zaskoczy - co wy na taki pomysł ? Przewody przez 10 sekund raczej nie przetopią się .

Wiem że temat pojawia się po raz enty, ale różne przyczyny są u różnych użytkowników, jak i jednak różne objawy i zawsze ma się wrażenie że ten problem, leży tak jakby po środku :)

JoeMix - 11 Gru 2012, 22:29

bajprzeznet napisał/a:
Iskra niby jest, ale bardzo słaba - trzeba przyłożyć przewód praktycznie do świeci aby był mały błysk
W mojej opinii kiepski pomiar, trzeba świece wykręcić, przewód założyć na swiecę, a gwintem kontaktować do masy i patrzeć na iskrę na elektrodach, bo np. świeca może być uwalona i iskry na dole nie będzie, z drugiej strony przy takim pomiarze raz masz iskrę między przewodem a świecą, a drugą teoretycznie na dole,,,

Sprawdź normalnie iskrę albo od razu testowo podmień cewkę, tylko na fiestową, nie kombinuj bo upalisz sterownik,,,

bajprzeznet - 11 Gru 2012, 22:47

Ok jutro postaram się zdobyć cewkę i podmienie.

Iskrę sprawdzałem na każdym garze i praktycznie tak samo beznadziejna.
Mimo wszystko na paromiesięcznych przewodach i świecach moim zdaniem efekt powinien być trochę lepszy. Co prawda nie są to motocrafty, tylko NGK ale raczej nie powinno ich wykończyć 5k km na PB.

Sprawdzę jutro też iskrę na świecy na przewodzie.

bajprzeznet - 12 Gru 2012, 21:13

Przepraszam za post pod postem, ale pisze co jest grane.

Cewka zalozona inna, iskra jest - calkiem ladna nawet, paliwo dociera a nie pali - choc ma takie momenty ze juz wydaje sie ze zaskoczy i lipa.

Obstawiam jeszcze :
Modul Edis
Czujnik PW

Z tym że w drugim przypadku wydaje mi sie ze problemy powinny czesciej na cieplym motorze wystepowac, albo iskry by nie bylo wcale.

Tutaj wyglada na to ze iskra jest, ale moze zaplon nie tak chodzi ?

Kolega z innej marki sugeruje jeszcze czujnik temp. zasynanego powietrza.

Dobrą drogą kombinuje? Auto w piątek i tak pewnie do mechanika pójdzie bo robota pod blokiem o 19 wieczoram to nie robota, ale staram się coś zaradzić i pomóc :)

luki - 12 Gru 2012, 21:28

pryśnij trochę "plaka" w dolot, jak złapie to coś nie tak z paliwem
JoeMix - 12 Gru 2012, 21:46

bajprzeznet, wykręcałeś wszystkie świece? czy jedną, czy tez wcale,,, ?
bajprzeznet - 12 Gru 2012, 22:35

JoeMix napisał/a:
bajprzeznet, wykręcałeś wszystkie świece? czy jedną, czy tez wcale,,, ?


Niestety świecy nie mogłem wykręcić z braku dobrego klucza - jechałem prosto z pracy, a narzędzia zostały właśnie tam :| Miałem tylko podstawowe klucze.

Tak czy siak po zmianie cewki iskra była bardzo konkretna w porównaniu z tym co było, i sprawdzałem ją na każdym cylindrze - raczej marna szansa ze nie przechodzi przez świece.

JoeMix - 12 Gru 2012, 22:44

bajprzeznet napisał/a:
raczej marna szansa ze nie przechodzi przez świece
Jak nie wykręcałeś świec to po takim kręceniu raczej są zalane,,, więc iskry na nich nie będzie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group