Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] 1.8D - Jakie świece żarowe ?

Heidi - 10 Gru 2012, 22:49
Temat postu: [MK4] 1.8D - Jakie świece żarowe ?
Witam, chciałabym zakupić świece do Forda Fiesty 97 rok 1.8 d

jednak nie mam pojęcia jakie a proponowane na allegro, tutaj lub stronie sklepu forda różnią się długością

więc nie wiem jakie wybrać, czy np takie by były ok ?

EBI - ŚWIECE ŻAROWE
Fiesta IV
1.8 D (1995.08 - 2000.04); 1753.00 ccm - 60.00 KM/44.00 kW; Silnik: RTK; RTJ

http://allegro.pl/febi-sw...2789581774.html

Puff - 11 Gru 2012, 01:09

Polecam ze swojej strony Beru - bardzo dobry produkt :)
A kupowanie świec na Allegro... i to takich za <20zł / szt. ... No, to nie najlepszy pomysł.

Kupisz teraz, a za rok znowu. Weź coś uczciwszego (Beru, Bosch) - będzie na lata.
O, takie:

http://allegro.pl/beru-sw...2791895389.html

Oznaczenie jako do modelu "JA_", "JB_" :)

Jaszczur - 11 Gru 2012, 08:56

A ja polecam te:
http://allegro.pl/swiece-...2789298506.html

Najlepszy wybór.
Przy czym najbardziej ważne są tutaj wymiary żarnika.

Puff - 11 Gru 2012, 16:10

Jaszczur napisał/a:
A ja polecam te:
http://allegro.pl/swiece-...2789298506.html

Dedyk do Opla... one do naszych padeł pasują? Jeśli tak, to gdzie różnica?

Jaszczur - 11 Gru 2012, 16:18

Pasują idealnie. Różnica jest w grubości i długości żarnika. Zainstalowałem je na tą zimę, i różnica jest kolosalna na korzyść. Żadnych problemów z rozruchem, i późniejszą pracą silnika.

Do fordowskich diesli są stosowane dwa typy świec - z krótszym, ale grubszym żarnikiem, oraz z dłuższym ale cieńszym.
Te świece nie dość że mają dłuższy żarnik od obu powyższych, to jeszcze grubszy.

Puff - 11 Gru 2012, 20:30

dłuższy = lepszy
grubszy = gorszy

A jak z charakterystykami I(t), T(t) ?

Wierzę, że różnica może być na plus, mimo to fajnie by było mieć jakąś podkładkę lub po prostu wiedzieć jak bardzo różne są charakterystyki świec :)

Jaszczur - 12 Gru 2012, 08:34

Pufcio napisał/a:
dłuższy = lepszy
grubszy = gorszy


To z tego wynikałoby że te świece nie powinny polepszać sytuacji względem tych "dedykowanych" cienkich z dłuższym żarnikiem... A tak nie jest :)

Cytat:
A jak z charakterystykami I(t), T(t) ?


Nie podam Ci żadnych wykresów czy konkretnych, bo przyznam się szczerze że ich nie sprawdzałem. Po prostu wyczytałem gdzieś na forum że te świece kolosalnie poprawiają rozruch zimą, po czym kupiłem, wkręciłem, i stwierdziłem że to prawda.
T(t) mają prawdopodobnie trochę gorszy, bo troszkę dłużej się nagrzewają.

Qnik - 12 Gru 2012, 08:52

Akurat od miesiąca jestem właścicielem drugiej Fiestki mk5 tyle, że z silnikiem 1.8 D i do niej nie pasują te długie świece żarowe (takie jak stosowane w silnikach 1.8 TDDI - wiem bo próbowałem. Tutaj trzeba kupić te krótsze i grubsze.
Jaszczur - 12 Gru 2012, 08:58

Qnik napisał/a:
tyle, że z silnikiem 1.8 D i do niej nie pasują te długie świece żarowe


Nie pasują, ponieważ?
Ja mam u siebie głowicę z wolnossaka, i świece nie dość że pasują, to wkręcają się w głowicę idealnie.
Do tej pory używałem świec febi, wersji z "dłuższym" żarnikiem, ale cieńszym. Oto jak te świece wypadają na tle tych oplowskich:



Nie muszę dodawać chyba, że ta z grubszym i dłuższym żarnikiem to ta z opla? ;)

Same świece pasują i wkręcają się w głowicę idealnie:



Po lewej nowa świeca, po prawej - stara.

Tu po charakterystycznym nalocie/nagarze na starej świecy febi można prawdopodobnie wywnioskować ile czubek świecy wychyla się z gniazda wewnątrz komory wirowej, i można sobie wyobrazić ile więcej czubka świecy oplowskiej "widać" w tej komorze:



Jakby kto chciał sobie sprawić takie świece i sam spróbować, to to są fotki pudełka:




Koszt świecy - 35zł/sztuka.

vegetagt - 12 Gru 2012, 18:08

Jaszczur, nie orientujesz się, czy do 1.6d od mk2 też podejdą?
Jaszczur - 12 Gru 2012, 18:24

Jeśli w 1.6D są takie same świece jak w 1.8D - to podejdą.
Qnik - 13 Gru 2012, 23:14

@Jaszczur
Nie pasują bo u mnie nie chciała się wkręcić, gwint nie łapał.

Jaszczur - 13 Gru 2012, 23:30

Jak widać na załączonym obrazku, w obu moich świecach (ford/opel) gwinty są takie same - 1,25mm.
JoeMix - 15 Gru 2012, 12:16

A czy wkręcenie innej świecy, np właśnie dłuższej, nie spowoduje np. ze wtrysk będzie "sikać" prosto w świece? i wtedy zamiast ładnej mgiełki będzie jakiś tam rozprysk?
Jaszczur - 15 Gru 2012, 12:48

JoeMix napisał/a:
ze wtrysk będzie "sikać" prosto w świece?


Wtrysk nie "sika" tylko tworzy mgiełkę. Poza tym komora wirowa w tych głowicach ma wielkość 1/4 średnicy tłoka...

JoeMix - 15 Gru 2012, 12:58

Wiem że tworzy mgiełkę, napisałem to dalej w poście, a pytam dlatego że w wielu książkach widziałem zdjęcia świec żarowych z jakimś tam uszkodzeniem i w opisie było że w takim przypadku sprawdzić wtrysk pod kątem jakości i kierunku rozpylania paliwa,,, stąd wnioskuje że jak świece będzie gdzieś za mocno wystawać to może szybko wyzionąć ducha,,, ?
Jaszczur - 15 Gru 2012, 13:20

Jeśli wtrysk leje, to silnik tak czy inaczej wyzione ducha prędzej czy później - bo lejący wtrysk niezależnie od wielkości świec grozi takimi przygodami jak wypalenie dziur w tłoku. Zważ że na tych moich starych jest nagar wskazujący ile tej "dedykowanej" świecy wystaje w komorze. Poza nagarem nic starym świecom nie dolega, żarniki nie mają uszkodzeń, i grzeją poprawnie.
Mój silnik ze świecami oplowskimi ma się póki co dobrze, jak przeżyje ten rok, to tradycyjnie na zimę kupię nowy komplet, i wymienię - przy okazji pochwalę się w wątku jak stare będą wyglądać. Podobnie jeśli silnik wyciągnie kopyto, to też będzie rozebrany by znaleźć przyczynę, i świece też będą wyciągane.

A cały pomysł z wymianą świec na oplowskie nie jest mój - najstarsze info jakie spotkałem w sieci na ten temat znalazłem ok. roku 2007, i to były tylko pozytywne opinie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group