Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] 1.1i - jak zrobić ręczne ssanie ?

Dzień_Dobry - 8 Gru 2012, 13:56
Temat postu: [MK3] 1.1i - jak zrobić ręczne ssanie ?
Witam jestem tu nowy i mam problem z swoim mk3 ponieważ przemieszczam się po nie dużych odległościach a jest zima to fiestunia pali więcej ode mnie :P i dlatego chcę zrobić ręczne ssanie, czy ktoś już takie rzeczy robił jak tak to jak i co trzeba zrobić :) z góry dziękuje z pomoc.
Maci3j18 - 8 Gru 2012, 14:01

Przerobic monowtrysk na gaznik
JoeMix - 8 Gru 2012, 14:26

Ale jak silnik jest zimny to musi chodzić na ssaniu (btw, silnik 1,1i ssania nie posiada) bo bez niego nie pojedzie, a jeśli to będziesz musiał depnąć mocniej gazu i w efekcie w sumie może spalić więcej,,,
Dzień_Dobry - 8 Gru 2012, 14:36

ale ja myślałem zęby się może wpiąć z przełącznikiem załącz/rozłącz aby ją palić na ssaniu a po przejechaniu paru kilometrów jej to ssanie wyłączyć
vegetagt - 8 Gru 2012, 14:44

A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.

JoeMix napisał/a:
Ale jak silnik jest zimny to musi chodzić na ssaniu (btw, silnik 1,1i ssania nie posiada) bo bez niego nie pojedzie, a jeśli to będziesz musiał depnąć mocniej gazu i w efekcie w sumie może spalić więcej,,,


A to święta prawda, ale z chęcią bym się dowiedział, ile w praktyce można ugrać i czy człowiek będzie mądrzejszy od komputera :P

Dzień_Dobry - 8 Gru 2012, 14:48

czyli nie ma opcji ja ogarnięcie takiego patentu
madek - 8 Gru 2012, 14:53

vegetagt napisał/a:
A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.

Nie, sygnał do komputera pochodzi z kilku czujników na raz. Nie tylko temp. cieczy ale i powietrza, czujnik przepustnicy, sonda lambda itd.

Poza tym zupełnie nie rozumiem sensu tego tematu. Ludzie z silnikami 1.1 na gaźniku marzą o wersji z wtryskiem, bo tutaj ssanie jest automatyczne i nie trzeba o tym myśleć.

Myślisz że przy ręcznym ssaniu silnik spali mniej? Jak będzie zbyt uboga mieszanka to zimny silnik po prostu zgaśnie, i tyle będzie z oszczędnego jeżdżenia. Oszczędne jest przemieszczanie się z buta albo na rowerze, ale nigdy autem i to w mroźne dni.

pablon - 8 Gru 2012, 14:55

Gdy silnik jest zimny i za szybko chowam ssanie, to auto strasznie muli, spalanie jest tez wiekrze, sprawdzone:]. bardzoej przydało by się ogrzewanie postojowe i to powinno byc standardem u nas:]
vegetagt - 8 Gru 2012, 14:56

madek, ale 1.1 posiada czujnik temp powietrza? Bo, że zetec ma, to wiem. Poza tym, chyba najbardziej mieszanką steruję temp cieczy + lambda, ale to trzeba by forum przejrzeć.
JoeMix - 8 Gru 2012, 15:18

Cytat:
A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.
Przy temperaturze -10st, po odpaleniu, jakieś 2min postoju, aż z nawiewu zacznie lecieć temperatura dodatnia, następnie 3min jazdy z prędkością około 60/70 km/h i na kratce wylotowej mamy 40 stopni a wskaźnik na początku pola normal - sprawny silnik 1,1 już na pewno nie jedzie na wzbogacanej mieszance,,, wiec szkoda zachody w bawienie się przełącznikami, bo komputer od razu złapie błęda,,, jest opcja ogarnięcia tematu, ale nie spowoduje ona zmniejszenia spalania, a prawie na pewno zwiększenie,,,
Marcinowaty - 8 Gru 2012, 16:47

Zatkaj wlot zimnego powietrza do filtra, niech dostaje powietrze od dołu, ogrzane. Tylko wcześniej wywal te ustrojstwo ze środka dolotu.
JoeMix - 8 Gru 2012, 18:08

Tylko że praca na ciepłym powietrzu jest dość niekomfortowa dla silnika, nawet zimą, dlatego zastąpiono stałe przełączanie w układzie zasilania, automatyką, która podaje ciepłe powietrze jedynie na wolnych (bo wtedy tylko jest to korzystne)
Pontoniento - 8 Gru 2012, 18:43

Ja bym chcial sie podlaczyc z tym powietrzem cieplym z dolu, bo rozumiem ze jest wazne, tym bardziej po miescie gdzie jezdze duzo. Problem polega na tym ze nie mam tej rurki od oslony kolektora do patelni i jest tam luka na ok 4 cm. Pytanie: jaki to moze miec wplyw na jazde/ spalanie? Co mozna tam wsadzic, co wy tam macie wsadzone? Bo ja mialem tam taka rurke z folii alu ale mi to odpadlo i nie moge takiej waskiej nigdzie kupic.
JoeMix - 8 Gru 2012, 19:09

Pontoniento napisał/a:
Pytanie: jaki to moze miec wplyw na jazde/ spalanie?
Żaden,,, ale jak masz z tym problem to taką rurkę kupisz w każdym motoryzacyjnym,,, trzeba tylko podać średnice,,, a z zakupionego kawałka i tak Ci jakieś 3/4 zostanie, koszt ok. 20pln
Marcinowaty - 8 Gru 2012, 21:29

Ja mam zrobione że na zimę ciągnie powietrze od spodu, ale rurki nie mam. W starszych autach był przełącznik eksploatacyjny między zimą a latem.
Pontoniento - 9 Gru 2012, 00:49

Nie ma na to jakiejs bardziej domowej metody? Nie chce wydawac tyle pieniedzy na kawalek rurki, tymbardziej ze mowisz ze nie jest to takie istotne, a moze na szrocie gdzies dorwe takie cos... Ciekawy jestem czy to jest oryginalny patent forda czy nie bylo tam czegos innego.
Peedro - 9 Gru 2012, 08:53

Pontoniento napisał/a:
Nie chce wydawac tyle pieniedzy na kawalek rurki,


:hahaha: :cojest: to nie zakładaj wcale i jeździj jak do tej pory?

JoeMix - 9 Gru 2012, 11:51

Pontoniento napisał/a:
Ciekawy jestem czy to jest oryginalny patent forda czy nie bylo tam czegos innego.
Tak, oryginalnie jest tam kawałek karbowanej (tak jak wąż od odkurzacza) aluminiowej rurki,,,

A jak Ci za drogo to zostaw jak jest, albo się na rower z marketu przerzuć,,,

vegetagt - 9 Gru 2012, 12:45

Pontoniento, ale to nie jest wydawanie pienieidzy, to jest inwestycja! Jak będzie przez to mniej palił, to te 20zł się zwróci! ;-)
JoeMix - 9 Gru 2012, 12:55

Pisałem jakie ta rurka (tylko rurka) ma wpływ na spalanie,,, myślę ze ten litr czy dwa w skali roku,,,
vegetagt - 9 Gru 2012, 13:02

No to po 4 latach może się zwróci :rotfl:
Pontoniento - 9 Gru 2012, 15:36

Wy sie tu smiejecie ze mnie a ja poprostu wole na szrocie dostac za darmo niz 20 zl wydawac i to jest chyba w miare normalne. Do fiesty nie zaluje dokladac ale jak kazdy Szukam oszczednosci.
marian - 9 Gru 2012, 17:13

Idź do sklepu podaj srednice i jak maja to spytaj o cenę,jak za drogo to nie kupuj.Druga opcja to udać sie na szrot.Ale szczerze ta rurka ma niewielki wpływ na spalanie.
Jest jeszcze kwestia czy działa ci termostat umieszczony w tym wlocie od "patelni" oraz(a może przede wszystkim) czy jest sprawny termostat płynu chłodzącego.

JoeMix - 9 Gru 2012, 20:35

Pontoniento napisał/a:
Wy sie tu smiejecie ze mnie a ja poprostu wole na szrocie dostac za darmo niz 20 zl wydawac i to jest chyba w miare normalne.
Majtki tez można kupować używane,,,

Jak już tak bardzo chcesz zaoszczędzić, to wyrwij z domu tubę po srajtasmie (albo coś innego odpowiedniej średnicy, nawiń na to kilka(naście) warstw foli aluminiowej do pieczenia, i tak zrobioną rurkę odpowiedniej średnicy i długości zamontuj do auta, lub oba elementy sklej taśmą aluminiową na wysokie temperatury odporną (np. do łatania układów wydechowych),,,

limus - 9 Gru 2012, 22:39

Potwierdzam to co napisał JoeMix ; jak na razie nagrzanie silnika przed jazdą okazało się najlepszym sposobem na ograniczenie spalania .
Teraz na krótkich dystansach pali circa 8,5-8,7 l / 100 km .
Jako że lubię eksperymentować wczoraj wpiąłem odpowiedni potencjometr zamiast czujnika temp . cieczy .
Po przejechaniu odpowiedniej liczby kilometrów okaże się czy to coś dało.
Jeszcze uwaga co do pamięci sterownika .
Przy okazji wymian cpp . zauważyłem , że ten sterownik kompletnie nie pamięta poprzednich ustawień .
Każdy cpp . inaczej działał i było to wiadome natychmiast po jego wymianie , efekt był natychmiastowy .
Sterownik potrzebuje jakiejś adaptacji , ale wg. mnie tylko jeżeli wcześniej akumulator był odłączony .

Pozdrawiam.

JoeMix - 9 Gru 2012, 22:59

limus napisał/a:
Przy okazji wymian cpp . zauważyłem , że ten sterownik kompletnie nie pamięta poprzednich ustawień .
Komputer traci pamięć po zaniku zasilania,,, potem przez pewien czas się uczy,,, nie ma zaprogramowane że opór X to jest przepustnica zamknięta a Y w 2/3 otwarta,,, uczy się wartości, dlatego jest ten okres programowania i teoria że bez tego chodzi lepiej,,, tak czy siak, jak komp się wyuczy, a w tym czasie np. nie trafi się przepustnica otwarta na max, to jak potem wciśniemy do podłogi to zwyczajnie złapie błęda, bo mu wartość wyskoczy poza przyjętą normę,,,

Generalnie sterowniki Forda to taki trochę wynalazek jak stare poczciwe C64,,, programiści robili (robią) na nich rzeczy o których projektanci nawet nie pomyśleli że można,,, to samo sterowniki silników, odwalają numery o których się konstruktorom nie śniło,,,

limus - 9 Gru 2012, 23:10

Chodzi mi o to , że ten sterownik od razu reaguje na zmianę np . cpp .
Wymiana bez odłączania akumulatora.
Nie potrzebuje żadnego czasu na jakieś adaptacje , efekt jest natychmiastowy.

Pozdrawiam.

Pontoniento - 9 Gru 2012, 23:32

JoeMix napisał/a:

Jak już tak bardzo chcesz zaoszczędzić, to wyrwij z domu tubę po srajtasmie


Mistrz! Rob sobie jaja, a ja chyba tak zrobie :D

JoeMix - 10 Gru 2012, 00:43

To nie jaja, naprawdę super markowa rurka to 18 zeta,,, za te pieniądze szkoda cokolwiek kombinować, tym bardziej że jak masz dziurę w dziurę wycelowaną, to to daje tyle co satysfakcja,,,
Marcinowaty - 10 Gru 2012, 16:07

Pontoniento napisał/a:
Nie ma na to jakiejs bardziej domowej metody?


Wywal to ustrojstwo z rury od patelni i wsać kawał szmaty żeby czerpało ciepłe powietrze z dołu. Już bardziej domowo i druciarsko nie da się zrobić :rotfl:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group