|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Hamulce wentylowane w mk1/2
van - 27 Lis 2012, 10:53 Temat postu: Hamulce wentylowane w mk1/2 Interesuje mnie temat wentylowanych tarcz do mk1/2
od czego brać zaciski, czy tylko od xr2 ?
JoeMix - 27 Lis 2012, 10:57
Mk 1/ 2/ 3 Wszystkie mają te same mocowania,,,
vegetagt - 27 Lis 2012, 11:52
Zacisk + jarzmo od escorta praiwe pasuje do mk2 - brakowalo paru mm
Generalnie zaciski sa takie same, ale jarzma sa rozne. Chyba, ze jarzmo od mk3 jest inne od escortowego o wlasnie te kilka mm
Laskosz - 27 Lis 2012, 17:11
ja zakładałem z mk2 xr2 nic innego mi nie pasowało
van - 27 Lis 2012, 17:20
wydzieliłem a potem przyczepię jeśli dowiemy się konkretów
na razie wiemy że od mk2 xr2 hamulce wentylowane pasują do mk1/mk2, tyle to ja też dawno temu wiedziałem, problem jest jednak coraz większy w zdobyciu takich hamulców bo xr-ek jak na lekarstwo
Najlepszym, najtańszym rozwiązaniem było by zastosowanie hamulców wentylowanych od mk3(jest tego dużo i jest tanie)
Pyros - 27 Lis 2012, 19:48
A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma?
markos2101 - 27 Lis 2012, 19:56
Laskosz napisał/a: | nic innego mi nie pasowało |
przy przekładce hamulców z xr2 do 1.6D musiałem dorobić podkładki po około 5 mm pod jarzmo, inaczej tarło o tarczę
vegetagt - 27 Lis 2012, 19:59
Pyros, najprościej to chyba kupić gotowy zestaw: 245 funtów
http://www.fiesta-centre....iesta-354-p.asp
W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
W trzeciej kolejności - angielskie fora o mk2, ale słownictwo techniczne jest czasem przerażające. Podobno z fiesty st150 rzeźbią, ale konkretów się na razie nie doszukałem. Pewnie trzeba by zobaczyć co tam dokładnie siedzi w niej i porównać z mk2. No chyba, że to takie proste, że nie warte opisywania. Pare znalezionych zdjęć mam jakby co
ps. jaki jest powód montażu tarczy na tył?
Peedro - 27 Lis 2012, 20:11
Właśnie - po co ci tarcze na tyle?
van - 27 Lis 2012, 21:41
vegetagt napisał/a: | W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
| dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią
ogólnie ja wychodzę z założenia że dobry bęben nie jest zły
chcesz poprawić hamulce to szukać większych na przód i lepszej pompy np. elektrycznej
ale tutaj rozmawiamy o tarczach wentylowanych na przód i nadal nic nie wiadomo
Pyros - 27 Lis 2012, 22:20
Spoko,aktualnie hamulce w xr'ce mi wystarczają w 100%...ba nawet tył przy lekkiej dupce za mocno łapie więc prędzej korektor musze zamontowac niz tarcze.
Pytanie zadałem bardziej z ciekawości/przyszłościowo...gdybym uznał,że obecny setup jest nie wystarczający
Ale dziekuje za odp i powróćmy juz do wątku głównego.
JoeMix - 27 Lis 2012, 23:08
Pyros napisał/a: | A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma? | Nie da się, będzie Ci się koło zatrzymywać w miejscu bo Fiesta ma za lekka dupę nawet na bębny,,, no chyba że osłabisz siłę hamowania tarcz,,, a wtedy to będzie sztuka dla sztuki + problemy.
Co do zacisków to mocowania w mk1/2 są na 100% kompatybilne bo przekładałem,,, a do mk2 wkładałem hamulce - według sprzedającego z mk3 i jak potem byłem po klocki to niby Dieselowskie hamulce to były,,, (lite tarcze) ale gdyby to była prawda to że z mk3 faktycznie one były to znaczyło by że rozstaw śrub na jarzmo jest taki sam,,,
Jak coś kogoś ratuje to mogę zmierzyć coś na zwrotnicy z mk3 1,1,,, tylko jaki wymiar złapać?
vegetagt - 28 Lis 2012, 21:26
Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje.
PumaRST - 28 Lis 2012, 22:46
van napisał/a: | dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią |
przecież on to wsadził tylko po to żeby mi zrobić na złość bo tłumaczyłem jak komu dobremu że nie ma to sensu a on swoje. a teraz sam określa to błędem
van - 29 Lis 2012, 08:46
vegetagt napisał/a: | Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje. | będziemy wdzięczni
liczyłem na odpowiedź żółwia ale albo nie czytał albo nic mądrego nie ma do powiedzienia
Żółwik Tuptuś - 30 Lis 2012, 07:52
Vanprzeca wszystko mądre zostało tu już powiedziane.
Przód: Tarcze wentylowane od mk3 + zaciski od mk3 lub escorta (ja stawiam że od mk3 skoro tarcze pasują, a escortowskie tarcze mają inne odsadzenie)
Tył: Ori bęben z dobrą okładziną. Tarcze na tył to sztuka dla sztuki, ale jakby kto chciał to u Żółwia w temacie są zdjęcia i opis jak to zrobić, a jak czegoś nie ma, to Żółw wytłumaczy.
Spodziewasz się, że wynajdę żarówkę na nowo i oświecę Was informacją w stylu :
"używaj grabi lub kotwicy zamiast recznego ?"
vegetagt - 30 Lis 2012, 14:02
Zaciski z escorta mk6/7:
0:
Próbując założyć jarzmo bez tarczy, jarzmo zapiera się o zwrotnice. Fotka rozmazana, ale wiadomo o co chodzi:
1:
Trzeba by dać dystans pod tarcze, ponieważ jarzmo nie wchodzi między tarcze a zwrotnice:
2:
Po odsunięciu tarczy, jarzmo zapiera się o brzeg tarczy:
3: zacisk oczywiście także się opiera: i nie da wsuwki zamontować:

Zacisk mitsubishi colt 1.3. Średnica tarczy do colta jest 4mm mniejsza, a grubość 2mm cieńsza w porównaniu do xr2:
Przede wszystkim nie pasuje rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy, ale może dałoby radę wykombinować adapter. Z racji większej różnicy, może być to łatwiejsze niż adapter do escortowych i chyba bezpieczniejsze, niż zebranie materiału z niektórych miejsc w zacisku.
Fotki niestety rozmazane:
 
Oczywiście trzeba by także włożyć dystans pomiędzy tarcze a piastę.
Jeszcze jakieś dokładniejsze fotki czegoś zrobić, czy moge składać auto?
Żółwik Tuptuś - 30 Lis 2012, 14:17
Czyli zacisk też z mk3
|
|