Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Hamulce wentylowane w mk1/2

van - 27 Lis 2012, 10:53
Temat postu: Hamulce wentylowane w mk1/2
Interesuje mnie temat wentylowanych tarcz do mk1/2
od czego brać zaciski, czy tylko od xr2 ?

JoeMix - 27 Lis 2012, 10:57

Mk 1/ 2/ 3 Wszystkie mają te same mocowania,,,
vegetagt - 27 Lis 2012, 11:52

Zacisk + jarzmo od escorta praiwe pasuje do mk2 - brakowalo paru mm
Generalnie zaciski sa takie same, ale jarzma sa rozne. Chyba, ze jarzmo od mk3 jest inne od escortowego o wlasnie te kilka mm

Laskosz - 27 Lis 2012, 17:11

ja zakładałem z mk2 xr2 nic innego mi nie pasowało
van - 27 Lis 2012, 17:20

wydzieliłem a potem przyczepię jeśli dowiemy się konkretów
na razie wiemy że od mk2 xr2 hamulce wentylowane pasują do mk1/mk2, tyle to ja też dawno temu wiedziałem, problem jest jednak coraz większy w zdobyciu takich hamulców bo xr-ek jak na lekarstwo

Najlepszym, najtańszym rozwiązaniem było by zastosowanie hamulców wentylowanych od mk3(jest tego dużo i jest tanie)

Pyros - 27 Lis 2012, 19:48

A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma?
markos2101 - 27 Lis 2012, 19:56

Laskosz napisał/a:
nic innego mi nie pasowało


przy przekładce hamulców z xr2 do 1.6D musiałem dorobić podkładki po około 5 mm pod jarzmo, inaczej tarło o tarczę :|

vegetagt - 27 Lis 2012, 19:59

Pyros, najprościej to chyba kupić gotowy zestaw: 245 funtów
http://www.fiesta-centre....iesta-354-p.asp

W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były

W trzeciej kolejności - angielskie fora o mk2, ale słownictwo techniczne jest czasem przerażające. Podobno z fiesty st150 rzeźbią, ale konkretów się na razie nie doszukałem. Pewnie trzeba by zobaczyć co tam dokładnie siedzi w niej i porównać z mk2. No chyba, że to takie proste, że nie warte opisywania. Pare znalezionych zdjęć mam jakby co :)

ps. jaki jest powód montażu tarczy na tył?

Peedro - 27 Lis 2012, 20:11

Właśnie - po co ci tarcze na tyle?
van - 27 Lis 2012, 21:41

vegetagt napisał/a:
W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią
ogólnie ja wychodzę z założenia że dobry bęben nie jest zły

chcesz poprawić hamulce to szukać większych na przód i lepszej pompy np. elektrycznej

ale tutaj rozmawiamy o tarczach wentylowanych na przód i nadal nic nie wiadomo :fox:

Pyros - 27 Lis 2012, 22:20

Spoko,aktualnie hamulce w xr'ce mi wystarczają w 100%...ba nawet tył przy lekkiej dupce za mocno łapie więc prędzej korektor musze zamontowac niz tarcze.
Pytanie zadałem bardziej z ciekawości/przyszłościowo...gdybym uznał,że obecny setup jest nie wystarczający :)
Ale dziekuje za odp i powróćmy juz do wątku głównego.

JoeMix - 27 Lis 2012, 23:08

Pyros napisał/a:
A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma?
Nie da się, będzie Ci się koło zatrzymywać w miejscu bo Fiesta ma za lekka dupę nawet na bębny,,, no chyba że osłabisz siłę hamowania tarcz,,, a wtedy to będzie sztuka dla sztuki + problemy.

Co do zacisków to mocowania w mk1/2 są na 100% kompatybilne bo przekładałem,,, a do mk2 wkładałem hamulce - według sprzedającego z mk3 i jak potem byłem po klocki to niby Dieselowskie hamulce to były,,, (lite tarcze) ale gdyby to była prawda to że z mk3 faktycznie one były to znaczyło by że rozstaw śrub na jarzmo jest taki sam,,,

Jak coś kogoś ratuje to mogę zmierzyć coś na zwrotnicy z mk3 1,1,,, tylko jaki wymiar złapać?

vegetagt - 28 Lis 2012, 21:26

Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje.
PumaRST - 28 Lis 2012, 22:46

van napisał/a:
dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią


przecież on to wsadził tylko po to żeby mi zrobić na złość bo tłumaczyłem jak komu dobremu że nie ma to sensu a on swoje. :hahaha: a teraz sam określa to błędem :yes:

van - 29 Lis 2012, 08:46

vegetagt napisał/a:
Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje.
będziemy wdzięczni

liczyłem na odpowiedź żółwia ale albo nie czytał albo nic mądrego nie ma do powiedzienia :-)

Żółwik Tuptuś - 30 Lis 2012, 07:52

Vanprzeca wszystko mądre zostało tu już powiedziane.

Przód: Tarcze wentylowane od mk3 + zaciski od mk3 lub escorta (ja stawiam że od mk3 skoro tarcze pasują, a escortowskie tarcze mają inne odsadzenie)

Tył: Ori bęben z dobrą okładziną. Tarcze na tył to sztuka dla sztuki, ale jakby kto chciał to u Żółwia w temacie są zdjęcia i opis jak to zrobić, a jak czegoś nie ma, to Żółw wytłumaczy.

Spodziewasz się, że wynajdę żarówkę na nowo i oświecę Was informacją w stylu :
"używaj grabi lub kotwicy zamiast recznego ?" :ok:

vegetagt - 30 Lis 2012, 14:02

Zaciski z escorta mk6/7:

0:
Próbując założyć jarzmo bez tarczy, jarzmo zapiera się o zwrotnice. Fotka rozmazana, ale wiadomo o co chodzi:


1:
Trzeba by dać dystans pod tarcze, ponieważ jarzmo nie wchodzi między tarcze a zwrotnice:


2:
Po odsunięciu tarczy, jarzmo zapiera się o brzeg tarczy:


3: zacisk oczywiście także się opiera: i nie da wsuwki zamontować:



Zacisk mitsubishi colt 1.3. Średnica tarczy do colta jest 4mm mniejsza, a grubość 2mm cieńsza w porównaniu do xr2:
Przede wszystkim nie pasuje rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy, ale może dałoby radę wykombinować adapter. Z racji większej różnicy, może być to łatwiejsze niż adapter do escortowych i chyba bezpieczniejsze, niż zebranie materiału z niektórych miejsc w zacisku.

Fotki niestety rozmazane:

Oczywiście trzeba by także włożyć dystans pomiędzy tarcze a piastę.


Jeszcze jakieś dokładniejsze fotki czegoś zrobić, czy moge składać auto? :-P

Żółwik Tuptuś - 30 Lis 2012, 14:17

Czyli zacisk też z mk3 :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group