Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [Ogólny] Zalewa się ? Tylko na dwóch wtryskach.

stafcio - 20 Lis 2012, 22:13
Temat postu: [Ogólny] Zalewa się ? Tylko na dwóch wtryskach.
potrzebuję wskazówkę gdzie szukać usterki.
obawy: po dłuższym staniu po odpaleniu po ok 3 sekundach zaczyna kopcic na szaro. czuc dużo paliwa w spalinach. po przyłożeniu kartki, ręki do wydechu nie pozostawia osadu więc to nie olej. potym jak silnik sie rozgrzeje, wylacze go i wlacze ponownie to nie kopci.
swieca 1 i 4 są troche mokre. pozostale są w miare ok.
podczas jazdy nie kopci zauważalnie.
wymienione dwa komplety wtrysków.

jakies pomysly?
moze regulator cisnienia paliwa na listwie?
moze sterowanie? podaje wiecej paliwa na 1 i 4 wtrysk? jak to ustawic
moze czujnik temp?

kuba87 - 20 Lis 2012, 22:17

albo nie przepala. spróbuj jeszcze dawkę paliwa mu ustawić na analizatorze spalin. ustaw równą przerwę na świecach. do wszystkich wtrysków paliwo idzie po równo bo są na jednej listwie.
stafcio - 20 Lis 2012, 22:30

yyy... to chyba jasne ze idzie takie samo paliwo jak jest common rail.
moje domysly raczej idą w stronę sterowania dawką wtrysku przez komputer, ewentualnie jakąś mechaniczną usterkę.
co do analizatora, to co bede ustawial jak jest jakas usterka??

luki - 20 Lis 2012, 22:51

napięcia a wtryskach jednakowe, bo skoro mówimy o efi to prądy są stałe po stacyjce, a masą (sygnałem) komp steruje?
kuba87 - 20 Lis 2012, 23:40

w CVH n/a jest tak że na oby pinach wtyczki jest stały plus zamieniany przez kompa na masę. tu idzie b.duży prąd więc ostrożnie. wierzyć się nie chce żeby dwa komplety wtrysków tak samo uszkodzone były. wyciągnij listwę i zobacz jak wtryski sikają (ile paliwa, czy po równo i czy nie leją strugi tylko taką mgiełke robią)
stafcio - 21 Lis 2012, 10:30

wygląda to tak:


a może to olej? moze przez uszczelniacze zaworowe leci?

diodalodz - 21 Lis 2012, 12:25

1 i 4 jest na wspólnej połówce cewki . Więc trzeba podmienić cewkę.
kuba87 - 21 Lis 2012, 18:49

stafcio, przeca robiłeś remont silnika i zostawiłeś stare uszczelniacze?
stafcio - 21 Lis 2012, 20:33

Uszczelniacze są nowe ale chyba źle zamontowane, chociaż nie wiem co można spartolic składając zawory.
diodalodz - 21 Lis 2012, 23:28

podmień cewkę.
stafcio - 22 Lis 2012, 22:44

diodalodz napisał/a:
podmień cewkę.


bede wdzieczny jak podasz jaka jest zależność między cewką a wtryskiwaczami.

JoeMix - 22 Lis 2012, 22:49

stafcio, a skąd masz pewność że to wtryskiwacze? Moze paliwo podają OK, tylko jest kiepska iskra i się nie spala jak powinno,,, jaki jest problem zamienić miejscami wtryski,,, a jeszcze łatwiej i szybciej zamienisz miejscami pary cylindrów na zapłonie,,,
diodalodz - 23 Lis 2012, 14:04

Robiłem kilka aut w życiu które kopciły tak jak by był padnięte uszczelniacze. Po wymianie cewki problem znikał. Piszę jak człowiekowi dobremu. Ze jeśli 1 i 4 to wspólna jest tylko cewka . Jak masz oscyloskop to możesz pomierzyć czasy wtrysku na 1 i 2 , i 3 i 4. Inaczej ci pomóc nie mogę.
stafcio - 23 Lis 2012, 23:50

na zaworach wydechowych widać zacieki. poza tym ja nie widze żadnej zależności pomiędzy cewką a wtryskiwaczami. wiem ze iskra idzie parami i jedna jest tracona, ale to w żaden sposób nie koresponduje z wtryskami.
wydaje mi sie, że jednak totaj kwestią są wtryski. zwłaszcza że zaczął mocniej kopcić jak zrobiłem płukanie silnika o którym zapomniałem wcześniej.




diodalodz - 24 Lis 2012, 16:09

stafcio napisał/a:
na zaworach wydechowych widać zacieki

Po czym te zacieki ?
Jak kopci to raczej przez ssące, bo tam jest niższe ciśnienie niż nad głowicą.
A po za tym, jaki związek ma płukanie silnika z lejącymi wtryskami. Czytasz czasami co piszesz ?

stafcio - 2 Gru 2012, 16:56

diodalodz napisał/a:
Robiłem kilka aut w życiu które kopciły tak jak by był padnięte uszczelniacze. Po wymianie cewki problem znikał. Piszę jak człowiekowi dobremu. Ze jeśli 1 i 4 to wspólna jest tylko cewka . Jak masz oscyloskop to możesz pomierzyć czasy wtrysku na 1 i 2 , i 3 i 4. Inaczej ci pomóc nie mogę.


Dioda, wytlumacz mi mechanizm współpracy cewki z wtryskiwaczami. Wydaje mi się że kiedyś o tym czytałem ale nie mogę tego znaleźć

kuba87 - 2 Gru 2012, 17:03

przeca to proste.
wtrysk daje paliwo a cewka iskrę. paliwo nie spala się bo iskra na świecy jest słaba lub jej wcale nie ma. i wszystko w temacie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group