|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK6] Zawor EGR - odłączenie.
jmac - 17 Lis 2012, 19:07 Temat postu: [MK6] Zawor EGR - odłączenie. Witam,
Posiadam fieste mk6 sprzed liftu i chcialbym odpiac kabel zasilajacy od zaworu egr zeby zobaczyc czy nie jest przyczyna problemow z moca/spalaniem. Czy da sie go podlaczic i odlaczyc bez rozbierania czegokolwiek? Z tego co wiem on sie znajduje gdzies pod filtrem paliwa i dostep do niego od gory jest raczej trudny.
Z gory dzieki
misiak - 18 Lis 2012, 12:46
jak by to powiedzieć- temat wałkowany z 10 razy.
Podciśnieniowy EGR jest bardzo prosty. Odłączasz przewód doprowadzający podciśnienie, potem go zaślepiasz (np. włożyć śrubę). I gotowe. EGR nie ma w sumie aż takiego wielkiego wpływu jak niektórzy sądzą. Najlepsza opcja to wyjąć go, wyczyscić na tip top, założyć z powrotem i zostawić niepodłączony. Jeśli EGR się powiesi to to że odłączysz go nic nie da.
kuba87 - 18 Lis 2012, 12:51
albo najprosciej jak kolega misiak napisał zaślepić przewody (rurki metalowe) do niego
misiak - 18 Lis 2012, 15:00
przewody są gumowe. Cały 1 idzie do EGR-u.
jmac - 18 Lis 2012, 19:20
Dzieki za odpowiedzi ale pytanie bylo troche inne .
przemo_rsr - 18 Lis 2012, 23:32
jmac, jak chcesz sprawdzić czy jest dobry to trzeba go zdemontować i zobaczyc czy jest zamknięty, czy nie. jak bedzie otwarty to do wymiany, lub poprostu zaślepiasz go blaszkami wejście bądź wyjście z niego, wtedy nie musisz ząslepiać przewodu podciśnienia,.
Jeśli się zaciął na otwartym to możesz odczuć spadek mocy
misiak - 19 Lis 2012, 16:34
Jeśli się zaciął na otwartym to i tak nie ma to wielkiego wpływu. EGR puszcza CZĘŚĆ spalin z powrotem do przepalenia w celu uzyskania rozpadu węglowodorów na niższe. Krótko mówiąc świni powietrze wlatujące do cylindrów. Ja osobiście nie odczułem jakieś spadku/przyrostu mocy. Jedyna różnica, że silnik szybciej reaguje na gaz i może ciutek lepszą elastyczność ma
|
|