Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Szarpanie, falujące obroty, minimalnyu brak mocy

Fordzik88 - 15 Lis 2012, 08:09
Temat postu: [MK3] Szarpanie, falujące obroty, minimalnyu brak mocy
Witajcie koledzy. Jestem załamany :(, nie wiem już co dolega mojej fofi. Od pewnego czasu, męczyłem się z falującymi obrotami, więc wyczyściłem krokowca, i CPP płynem do styków. Niestety nie pomogło. Wczoraj wszystko wróciło, obroty falowały, gasł na światłach, wszystko zaczyna się od włączenia wiatraka na chłodnicy, lub ciągłego ruszania z jedynki i hamowania (stanie w korkach). Pewnego razu, gdy tak się działo, zjechałem na parking, odczekałem chwile i odpaliłem go. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po włączeniu świateł fofi zgasła. :( . Myślałem, ze to jednorazowy przypadek, ale wtedy za każdym razem po odpaleniu i włączeniu świateł, obroty spadały i fofi gasła. Teraz na szczęście już tak nie jest (nie wiem na jak długo).
Kolejnym objawem, który zauważyłem, jest brak mocy. Otóż gdy obroty tak szaleją, często trzymam lekko wciśnięty pedał gazu. Gdy w tym momencie wrzucam "jedynkę", w ogóle niema odczuwalnej mocy a samochód ledwo ledwo rusza. :( .

Wszystko wyczyszczone. Filtr powietrza wyczyszczony, silnik krokowy wyczyszczony, czujnik położenia przepustnicy, wyczyszczony. Nie wiem już co może być przyczyną. :( . Dodam jeszcze, ze wszystko to dzieje się na rozgrzanym silniku. Gdy silnik jest zimny, wszystko jest ok.
Czyżby moja fofi już się kończyła??

Bardzo prosze was o pomoc, jeśli czegoś nie napisałem, to pytajcie. Na pewno odpowiem.

Pozdrawiam Łukasz

cind12 - 15 Lis 2012, 08:18

Jeździsz na PB czy LPG?
Jeśli PB to sprawdź Map Sensor może gdzieś wężyk jest pęknięty.

BuMeL - 15 Lis 2012, 08:21
Temat postu: Re: Szapranie, falujące obroty, minimalnyu brak mocy
Fordzik88 napisał/a:
Filtr powietrza wyczyszczony


Mam deja vu ? :głowąwmur:

Fordzik88 - 15 Lis 2012, 08:22

PB 98, niema instalacji LPG.
Tak, wyczyściłem go jeszcze raz, bo znów się tam pojawiły plamy oleju.

BuMeL - 15 Lis 2012, 08:27

Filtr się wymienia a nie czyści.

Jak masz nadmiar oleju to mogą być pierścienie albo uszczelniacze do wymiany, to częściowo tłumaczy problemy na gorącym silniku. Poza tym CPP możesz zmienić, jak jest zatarty to czyścik nie pomoże.

Fordzik88 - 15 Lis 2012, 09:05

BuMeL, a taka wymiana to kosztowna sprawa?? Odnośnie pierścieni lub uszczelniaczy?
BuMeL - 15 Lis 2012, 09:25

Przy tym silniku nieopłacalna, taniej kupisz sprawny.
Fordzik88 - 15 Lis 2012, 09:32

BuMeL, własnie wygooglowałem takie temacik http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=41498
Teraz już wiem, że nie opłaca sie robić :(.

To teraz pytanko z innej beczki. Jak długo mogę na tym jeździć?? Czy może być tak, ze pewnego pięknego dnia odmówi mi współpracy i rozkraczy się na środku drogi?

BuMeL - 15 Lis 2012, 09:36

Tak, o ile to mechanika a nie jednak elektryka.
Fordzik88 - 15 Lis 2012, 10:03

Znaczy wiesz, olej brać to bierze, co tydzień dolewam. Także tutaj nie mam wątpliwości, ze to pierścienie lub uszczelniacze. A co do elektryki to i tak już było w niej grzebane. Wcześniej też miał takie akcje, , ale skoro na nowo wyczyściłem wszystkie te elementy i nie dało to efektu to..... szczerze ja już niemam sił do niej.
vegetagt - 15 Lis 2012, 10:34

Fordzik88 napisał/a:
PB 98,


w 1.3 ? A to nie było jakoś tak, że silnik nieprzystosowany do takiego paliwa ma pełne prawo stracić na mocy?

Fordzik88 - 15 Lis 2012, 10:55

ale PB 98 tankuje już jakies dwa lata i nie było wcześniej problemów. A z resztą na 95 też słabo śmigał.
Ale od początku, 98 tankuje od dwóch lat, kiedy to pewnej zimy okazało się, że mam wodę w paliwie (wtedy jeszcze tankowałem 95). I przez dwa lata nie było problemów. Ten problem z obrotami powstał wtedy, kiedy stałem w dużym korku. Raczej nie wydaje mi się, żeby to była wina paliwa.

limus - 15 Lis 2012, 21:07

Podmień cpp na sprawny .
Czyszczenie niewiele da .

Pozdrawiam.

Fordzik88 - 16 Lis 2012, 11:26

limus, postanowiłem jednak nie bawić się z tym, jeśli byłby to CPP, to szalał by jeszcze na zimnym silniku, ewentualnie trochę rozgrzanym. A objawy pojawiają się dopiero kiedy silnik jest już "całkowicie" rozgrzany. Obgadałem sprawe z ojczulkiem, on chce kupić silnik używany, ale wiadomo jak to jest z silnikami używanymi. Mogę trafić na jeszcze większego trupa niż mam aktualnie. Dlatego postanowiłem ją sprzedać, i kupić sobie coś młodszego.
Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam Łukasz.

limus - 17 Lis 2012, 20:29

Niekoniecznie by szalał na zimnym silniku .
W tych autach jak szaleją obroty to prawie na pewno przyczyną jest niesprawny cpp .

Powodzenia z nowym autem .

Pozdrawiam.

Fordzik88 - 20 Lis 2012, 22:25

Jestem po rozmowie z pewna osobą, która powiedziała mi ,ze byłbym głupi sprzedając autko. Przeprowadziliśmy test, fakt faktem mam do wymiany, uszczelniacze, itp. ale to że obroty szaleją, jest wina CPP. W związku z tym mam takie pytanko, czy to normalne, że ten właśnie czujnik wymieniany był 2 lata temu i mógł tak szybko siąść?? Silniczek krokowy jest ponoć bez zarzutów, ale nie mam pojęcia jak go przebadać. Jeśli chodzi o krokowca, to nowy jeśli jeszcze można dostać to w jakiej cenie??
kuba87 - 20 Lis 2012, 22:32

Fordzik88, odepnij czujnik obrotów skrzyni biegów. kabelek biegnący od linki prędkościomierza :)
limus - 20 Lis 2012, 22:40

Jak wymieniłeś na nowy , to faktycznie szybko padł, jak na używany , to nie ma się co dziwić .
Krokowiec jest mało awaryjny , ale ten cpp to częsta usterka .
Podmień cpp na sprawny i wtedy zobacz co z obrotami .

Pozdrawiam.

Nesor - 21 Lis 2012, 00:27

[MK3] FAQ - Reanimacja silniczka krokowego oraz CPP
http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426

ja u siebie wymieniłem choć uważałem ze miałem sprawny poprzedni i wiem ze się myliłem, najlepiej sprawdź go, jeśli jest sprawny to opór rośnie w miarę przesuwania dźwigienki od 1,35 do 5,60 kΩ chyba

Fordzik88 - 21 Lis 2012, 09:39

Nesor, Dzięki, coś pokombinujemy :)
Spróbuje też preparatem do styków psiknąć w CPP, może to coś da.

Dzięki za pomysły. Pozdrawiam Gorąco.


P.S. Bo zapomniałem napisać. W mojej fofi jest takie gniazdo bodajże OBD 2, pod które można podpiąć tzw. piszczałkę. Podłączał ktoś kiedyś?? Jak to działa?? Bo boję się, ze nim zapisze błędy, to wyczyści mi się pamięć z komputera silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group