Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Wymiana sworznia wahacza.

jacula - 10 Lis 2012, 08:44
Temat postu: [MK4] Wymiana sworznia wahacza.
witam
chciałbym sobie wymienić domowym sposobem sworzeń ale po odkręceniu koła nie mogę odkręcić śrub na TORX są mocno dokręcone czy ktoś ma na to sposób ?

Wisni@ - 10 Lis 2012, 09:34

nie odkręcaj torxa tylko nakrętke , nawet nie trzeba trzymac bo pewnie jest wszystko zapieczone , wczesniej popsikaj wd 40
jacula - 10 Lis 2012, 09:47

czyli tą nakrętkę na Torx-ie ?
JoeMix - 10 Lis 2012, 10:01

Tak, co nie znaczy ze nie będzie Ci się śruba obracać i nie trzeba będzie jej przytrzymać,,, jak już odkręcisz nakrętkę to śrubę trzeba CAŁKIEM WYJĄĆ nie wystarczy poluzować.
jacula - 10 Lis 2012, 11:37

ale Torx jest już obrobiony i nie da rady jej wykręcić ? czy może mogę ją jakość wybić i dać normalną śrubę nie na torxa już ? tylko na klucz ?
JoeMix - 10 Lis 2012, 20:46

Cytat:
ale Torx jest już obrobiony i nie da rady jej wykręcić ?
No to trzeba odciąc nakrętkę i wybić (w drugą strone moze się nie udać)
jacula napisał/a:
dać normalną śrubę nie na torxa już ?
Jak by tam mogła być normalna śruba to by pewnie była, i nie chodzi tu akurat o rodzaj łba (czy trox czy standardowy łeb na klucz)

Łeb troxa spokojnie małym kluczem hydraulicznym złapiesz albo innym ściskowym, wystarczy z 2 stron go lekko spłaszczyć by łeb nie był okragły (O) tylko jajowaty (0)

jacula - 12 Lis 2012, 10:14

nakrętkę to ja odkręciłem ale śruby na torxa nie idzie w ogóle wykręcić ?
Wisni@ - 12 Lis 2012, 10:46

Mozesz nabić wiekszego torxa pokręcic troche żeby obluzowac i wybijasz śrube od strony nakrętki ,
JoeMix - 12 Lis 2012, 10:52

Nakręć nakrętkę na śrubę by była równo z końcem gwintu i przyłóż jej z młotka przez drewniany klocek. Śruby się nie wykręca, jak pamiętam ona ma wręcz takie kliniki wyciśnięte by się nie obracała właśnie.
Wisni@ - 12 Lis 2012, 11:01

W mojej mk3 i mk6 nie było :) ale można robić tak jak mówisz z ta naketką i wybijać tylko niech uważa żeby gwintu nie zepsuć chyba że ma w komplecie nową srubę :)
http://images.sklepy24.pl...ahacza-ford.jpg

JoeMix - 12 Lis 2012, 13:04

A ja u siebie ten kawałek bez gwintu mam taki,,, karbowany,,, jak końcówka przegubu która wchodzi w piastę. Jak nakrętkę ustawi równo z końcem śruby i walnie przez drewienko to nie powinna się popsuć, druga sprawa jak grzebie i mówi że ma torxa zerwanego to nie wsadzenie nowej śruby,,,
jacula - 13 Lis 2012, 07:22

czyli jak nakręcę nakrętkę na równo na śrubę aby gwintu nie uszkodzić to mogę ją wybić ? bo ktoś mi mówił że tylko trzeba wykręcić , że nie da rady inaczej bo ona jest gwintowana ?
Torxa mam nie zerwanego tylko tu gdzie wkładasz to te( frezy)są obrobione od próbowania wkładania i wykręcania śruby.
A dlaczego w razie draki nie mogę wsadzić inną śrubę zamiast tej na Torx ?

JoeMix - 13 Lis 2012, 07:43

jacula napisał/a:
czyli jak nakręcę nakrętkę na równo na śrubę aby gwintu nie uszkodzić to mogę ją wybić ?
Tak
jacula napisał/a:
bo ktoś mi mówił że tylko trzeba wykręcić , że nie da rady inaczej bo ona jest gwintowana ?
Jak widziałeś kolega pokazał śrubę i nie jest gwintowana na całej długości, ja się spotkałem ze śrubą z nacięciami które zapobiegać maja jej obracaniu się - czy tą czy ta trzeba wyjąc z gniazda a nie wykręcić,,,
jacula napisał/a:
Torxa mam nie zerwanego tylko tu gdzie wkładasz to te( frezy)są obrobione od próbowania wkładania i wykręcania śruby.
Skoro nie możesz zablokować śruby kluczem to jest rozwalona, po wyjęciu wypadało by zastąpić nową, wtedy też znika problem wybicia, bo walisz bez obawy ze zniszczysz,,,
jacula napisał/a:
A dlaczego w razie draki nie mogę wsadzić inną śrubę zamiast tej na Torx ?
Bo widocznie dlatego jest specjalna śruba bo nie może być zwykła (gadaj z inżynierami projektującymi dlaczego), ale jak rozepnie Ci się to w czasie jazdy to masz 0 panowania nad autem,,, może dlatego właśnie jest specjalna śruba,,, do teko nakrętka jest samoblokująca która po odkręceniu w zasadzie tez powinno się wymienić na nowa,,, śruba z nakrętką to koszt jakichś 6-7 złotych.
jacula - 13 Lis 2012, 08:09

ok myślę teraz przed 3 podejściem wymiany sworznia gdzieś zakupić tą śrubę,czy w każdym sklepie motoryzacyjnym ją kupię ?
a jeszcze mam do wymiany tulejkę od wahacza z tej samej strony i czy jest ją samemu trudno wymienić na nową ? już ją zakupiłem ?

JoeMix - 13 Lis 2012, 09:38

jacula napisał/a:
czy w każdym sklepie motoryzacyjnym ją kupię ?
Myślę że w dobrym - to tak.
Wisni@ - 13 Lis 2012, 14:59

jacula napisał/a:
jeszcze mam do wymiany tulejkę od wahacza z tej samej strony i czy jest ją samemu trudno wymienić na nową


Takie sprawy to na prasie hydraulicznej sie robi, chodz kiedyś zrobiłem to normalnie patentem z podnosnikiem butelkowym.
Ogolnie jak miałes takie ogromne problemy ze sworzniem to lepiej nie rob tego sam

Często producent dodaje śruby w zestawie .

jacula - 13 Lis 2012, 22:54

nie da rady domowym sposobem wymienić tulejkę od wahacza :9: tylko prasa hydrauliczna? kiedyś ktoś pisał jak to samemu można zrobić?
JoeMix - 14 Lis 2012, 07:19

Możesz zawsze ją wbić młotkiem,,, ale czy taka wymiana ma jakiś sens to nie wiem,,,
jacula - 14 Lis 2012, 19:05

nie rozumiem co masz na myśli :,, ale czy taka wymiana ma jakiś sens to nie wiem,,,? chcę wymienić po muszę zbieżność ustawić :sad:
JoeMix - 14 Lis 2012, 19:15

No montując tuleje inaczej niż przez wprasowanie, np. wbijając ja młotkiem, rozwalisz ją ze może być gorsza od starej,,,
jacula - 14 Lis 2012, 19:22

czyli tylko poprawnie jest je wprasowanie ? i nie jest możliwe zrobienie domowym sposobem ? :9:
JoeMix - 14 Lis 2012, 19:25

Można np. podnoskiem zapartym o deskę i futrynę drzwi :-P



Takie coś np. można kupić gotowe, albo zrobić samemu,,,

ElGrey - 14 Lis 2012, 19:42

Która tuleja? duża czy mała <???> bo mała to bez prasy spokojnie, a duża trzeba mieć ściągacz do tego, taki jak do tylnej belki (znaczy się kawałek rurki z dekielkiem dystans i śruba + grzechotka i tyle) niestety nie mam rozmiarów, gdzieś to podziałem, a dawno nie było konieczności tego robić :yes: wiec sory skleroza ;-(
drjanusz - 14 Lis 2012, 19:49

JoeMix napisał/a:
ale jak rozepnie Ci się to w czasie jazdy to masz 0 panowania nad autem,

Uchowaj Boże od tego-jak kupiłem na rozbiórke to wyskoczył (kula z gniazda-tak był wyrobiony).Już z tym światem się żegnałem-szczęście że to był prawy i tylko w zaliczony-płytki).
Najgorszemu wrogowi nie życzę. ;-(
A ta śruba jest gładka bez nacięć ale za to lekko stożkowa-powinna się sama klinować.

jacula - 14 Lis 2012, 20:18

to jest tulejka ta po prawej stronie ..

czy zrobie to sam? <???>

drjanusz - 14 Lis 2012, 20:25

jacula, A masz o mechanice jakieś pojęcie?
jacula - 14 Lis 2012, 20:30

będzi mi to robiła osoba która ma pojęcie ///tylko prosiła o najwięcej informacji ? :|
JoeMix - 14 Lis 2012, 21:03

jacula, nie chce się przyczepiać, ale na tym zdjęciu obie tuleje są po prawej, więc napisz czy ta u góry (mała) czy na dole (duża)
jacula - 14 Lis 2012, 23:02

ta większa :9:
Wisni@ - 15 Lis 2012, 12:11

Jak już Wyjmujesz wahacz to nie lepiej dołozyc 20zł i wymienic Duża i Małą ??
zwardek - 15 Lis 2012, 12:22

zrobić obydwie strony naraz - raz a porządnie
Oryginalne wahacze z auta + oryginalne tuleje - sworzenie zamienniki, bo cena w ASO kosmiczna

jery13 - 15 Lis 2012, 12:25

Ja to wciskałem dużym imadłem , miałem dorobione odpowiednie tuleje stalowe . Jeśli chodzi o wymontowanie , to najpierw wyciąłem z środka elementy gumowe piłką do metalu , a później przeciąłem część metalową , tylko ostrożnie żeby nie uszkodzić gniazda wahacza , jak już będziesz miał przecięte to śrubokrętem płaskim lekko wbij w kierunku środka przy przecięciu, żeby poluzować po obwodzie. Imadłem nie próbuj tego wyciskać bo raczej nie pójdzie.Aha i przed montażem wyczyść gniazdo wahacza i posmaruj smarem gniazdo i tuleję.

jacula , A Ty masz taki wahacz jak na zdjęciu ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group