Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [Ogólny] Zetec i Duratec a zawór EGR...

Parzych - 7 Lis 2012, 00:16
Temat postu: [Ogólny] Zetec i Duratec a zawór EGR...
Właśnie mnie Hubi_2006 uświadomił, że mam zawór EGR:

I przypomniało mi się, że po wymianie kolektora ssącego zapomniałem mu podpiąć wtyczkę i na zimnym silniku podczas jazdy nic się nie działo... Nie wiem czemu ale wydawało mi się, że tylko diesel-e miały EGR i zaślepienie go dodawało żwawości... Czy w Zetecu/Duratecu zmieni coś odłączenie/zaślepienie EGR-a :?:

Fordon - 7 Lis 2012, 08:12

To jest tylko solenoid sterujacy podcisnieniami do EGR, wiec jesli jest nie podpiety to zam zawor sie nie rusza.
Zarowno bezyniak jak i diesel posiada zawor EGR.

Wisni@ - 7 Lis 2012, 15:50

Ciekawe w jakim położeniu jest zawór egr jak jest odpięta wtyczka
Fordon - 7 Lis 2012, 20:23

Wisni@, na logike zawor EGR to nic innego jak zaworek oparty na sprzezynie ktora powoduje zamkniecie obiegu, co za tym idzie, jezeli nie jest podawane podcisnienie (bo tylko to wystepuje w wolnossaku) to zawor jest w pozycji zamknietej... To samo masz w glowicy... zawor i sprezyna ---> bez nacisku zawor zamkniety---> nacisk krzywki zawor otwarty... ta sama analogia tyle ze podcisnieniowa (lub elektroniczna bo tez takie EGR-y wystepuja)... ssanie o wartosci 0,6-0,8 bara wytwarzane przez silnik powoduje otwarcie solenoidu z sygnalu ECU, po czym owe podcisnienie ssie przez krociec pokonujac przy tym sile sprezyny podciagajac zawor do gory i otwieramy obieg ...

W razie nie jasnosci www.wikipedia.pl :)

hubi_2006 - 7 Lis 2012, 20:48

Fordon, ale ja nadal nie rozumiem czy usunięcie EGRu coś daje? :)
Stunt_Man - 7 Lis 2012, 20:51

czysty silnik :ok:
Parzych - 7 Lis 2012, 21:17

Dobra, dziś po 15 km odłączyłem wtyczkę od tego badziewia i zrobiłem 15 km w powrotną drogę, w zasadzie chyba nic się nie zmieniło... Powiedz mi Fordon, czy po odpięciu tego solenoidu EGR nie będzie się otwierał nie puszczając spalin do dolotu czy będzie wręcz odwrotnie :?:
Stunt_Man - 7 Lis 2012, 21:31

Parzych napisał/a:
Powiedz mi Fordon, czy po odpięciu tego selenoidu EGR nie będzie się otwierał nie puszczając spalin do dolotu czy będzie wręcz odwrotnie
Fordon napisał/a:
na logike zawor EGR to nic innego jak zaworek oparty na sprzezynie ktora powoduje zamkniecie obiegu, co za tym idzie, jezeli nie jest podawane podcisnienie (bo tylko to wystepuje w wolnossaku) to zawor jest w pozycji zamknietej..

Parzych - 7 Lis 2012, 21:42

Stunt_Man, czytałem, ja teraz o ten solenoid pytam... :2xf:
Stunt_Man - 7 Lis 2012, 22:10

solenoid to elektrozawór który otwiera przepływ gdy dostanie napięcie
czyli jak nie ma kabla to nie ma przepływu...

Parzych - 7 Lis 2012, 22:14

Czyli jak jest odłączony i zamknięty to nie otwiera EGR-a i spaliny nie lecą do dolotu, dobrze kombinuję :?:
Stunt_Man - 7 Lis 2012, 22:15

tak

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group