Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] Regulacja kąta pochylenia przednich kół

vegetagt - 16 Paź 2012, 21:03
Temat postu: [MK2] Regulacja kąta pochylenia przednich kół
Może komuś się przyda :)

http://www.ebay.pl/itm/EI...=item519c71e03b

Zrzut ekranu, bo aukcja kiedyś wygaśnie :hihihi:

Parzych - 16 Paź 2012, 21:53

vegetagt napisał/a:
mirror:
Jakie lustro :?: :9:
vegetagt - 16 Paź 2012, 22:01

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mirror :>
Parzych - 17 Paź 2012, 00:50

vegetagt, a po polsku "kopia strony internetowej" by bolało <???> Albo "zrzut ekranu"... :9:
JoeMix - 17 Paź 2012, 09:09

W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam.
van - 17 Paź 2012, 09:13

Parzych, każdy kto używa komputera do czegoś więcej niż wrzucania słet foci na twarzoksiążkę wie co to jest mirror w slangu komputerowców
Stunt_Man - 17 Paź 2012, 10:47

Parzych napisał/a:
kopia strony internetowej" by bolało Albo "zrzut ekranu"...

mirror - jedno słowo
kopia strony internetowej - trzy słowa
zrzut ekranu - dwa słowa

jak jest prościej i szybciej? mirror

vegetagt - 17 Paź 2012, 12:20

JoeMix napisał/a:
W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam.


O widzisz, to odkryłem ameryke jako drugi :P Pamiętam, że do mk1 w celu osiągnięcia minusowego kąta montowało się sworznie od mk2 (bo byly dłuższe), a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn.
I jeszcze gdzieś była historia o wjeżdżaniu w krawężnik z odpowiednią prędkością, w celu regulacji kątów :rotfl:

szczepan522 - 17 Paź 2012, 13:46

vegetagt napisał/a:
a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn.


To ja mam coś spier****e bo mi to nie wyszło :sad: też chce mieć minus na kącie :)

vegetagt - 17 Paź 2012, 13:58

szczepan522, teraz bez silnika mam pozytyw :P I opony przy skręcie trą o bude :rotfl: . Z silnikiem chyba nie tarły, nie zwracałem uwagi w sumie.

Kąt zmienił się o ok 1,5 stopnia, porównując 1.1 na serii do 1.6 na sprężynach -30mm.

Żółwik Tuptuś - 17 Paź 2012, 19:38

Chłopaki - nie wiem co to mirror i jak go zrobić w internecie i każdy z Was by mnie zagiął w każdym internetowym miejscu (łącznie z tym, że nie mam tważoksiażki)

Teraz powiem co wiem.

Śruby pływające zwane także "fasolkami" w mk1/2 są średnioprzydatne.

Powód jest prosty - powodują odchylenie zwrotnicy względem amortyzatora czyli pochylają koło wraz ze zwrotnicą, co powoduje, że górny punkt koła przybliża się do amortyzatora.

Mówiąc po ludzku - jak pochylisz koło o więcej niż stopień (czyli zaczynamy dopiero wchodzić w zakres odczuwalnej poprawy prowadzenia) to Ci będzie opona tarła o amortyzator.

Mówimy oczywiście o 90% felg wchodzących w fiestowskie nadkola i gumie 185/60/13 lub odpowiednikach.

Negatywy w mk1/2 należy robić przy pomocy pochylania kolumn poprzez wystawianie sworzni (numer o którym mówi Vegetagt jeździ u mnie od paru lat i chyba jest moim patentem) lub pochylanie górnego mocowania (możliwe w momencie zastosowania gwintu lub choćby coilowersów bo wtedy średnica sprężyny na to pozwala)

Co do negatywów uzyskanych poprzez obniżanie - to złudna korzyść.

Kąty Akermana (czyli pochylenie zewnętrznego koła przy skręcie) pogarszają się - czyli jest gorzej niż było choć powinno być lepiej (teoretycznie, bo przeca jest gleba)

Przy tak przerobionym zawieszeniu należy przenieść (w przypadku wahacza poprzecznego tak jak w mk1/2) miejsce mocowania wahacza do budy.

Ale o tym w następnym odcinku (oraz o tym jak temu przeciwdziałać bez cięcia budy - czyli przedni stabilizator w mk1/2)

Qzyn - 17 Paź 2012, 19:54

Zuf w sumie masz racje ale sruby plywajace mialem w swojej rajdowej MK II, jesli ja pamietasz i spisywaly sie super. Dopadlem jakies fele (w tamtych czasach oczywiscie stalowe) i jezdzilem na oponach od 175/50R13 do 185/60R14 i bylo calkiem ok ;)
Żółwik Tuptuś - 17 Paź 2012, 20:02

Qzyn, - kawałek "dopadłem jakieś fele" :ok:

Co do 90 % felg, opon, nadkoli itd nie zrobisz więcej niż 1 stopień (2,5 to optimum)

A co zabawniejsze - kształt opon o tym samym wymiarze (przykładowo 185/60/13) pozwala na mniejsze lub większe położenie koła w zależności od producenta :)

Tego typu śruby są dobre do idealnego ustawienia seryjnego zawiasu a nie do rasowania i przygotowania do ścigania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group