|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK6] 1.4 benzyna wymiana rozrządu i problem z gazem
Hanys - 11 Paź 2012, 23:47 Temat postu: [MK6] 1.4 benzyna wymiana rozrządu i problem z gazem Witam.
Od 2 tygodni jestem właścicielem forda fiesty MK6 1.4 benzyna + gaz, 2002r 130k przebiegu.
Możecie mi powiedzieć czy trzeba w tym modelu wymieniać rozrząd i jaki byłby tego koszt ? No i czy z rozrządem trzeba od razu wymienić coś jeszcze. Samochód sprowadzony z niemiec.
Pytanie2:
Mam problem z działaniem samochodu na LPG, a mianowicie kaszle mi na niskich obrotach (poniżej tysiąca) i bardzo często gaśnie. Jak już nie zgaśnie na biegu jałowym to później po dodanie gazu znowu się ksztusi. W mieście praktycznie nie da się jeździć na gazie. Co może być nie tak? Dodam że na benzynie chodzi jak żyleta
Parzych - 12 Paź 2012, 03:49
Hanys napisał/a: | 1.4 benzyna + gaz, 2002r 130k przebiegu.
Możecie mi powiedzieć czy trzeba w tym modelu wymieniać rozrząd i jaki byłby tego koszt ? No i czy z rozrządem trzeba od razu wymienić coś jeszcze. | Jeśli nie był wymieniany, to wymiana na wczoraj, nawet jeśli nie przebieg (bo różnie różni twierdzą a Ford podaje chyba 120kkm) to wiek - max 10 lat, warto przy okazji pompę wody, napinacz i rolki...
A gdybyś raczył w tagach kliknąć "rozrząd", to trochę tematów by Ci wyskoczyło: http://www.fiestaklubpols...php?tag=rozrzad
wtyk - 12 Paź 2012, 08:45
pompa wody koniecznie, przy wymianie rozrządu mechanik mi powiedział że pompa jest napędzana klinowym i można ją wymienić w każdej chwili w razie czego, nie wziął pod uwagę faktu, że żeby wyciągnąć pompę wody to trzeba rozrząd sciągnąć bo zawadza.
Więc dwa miesiące po wymianie rozrządu wymieniałem pompę bo ciekła i znowu zwalali rozrząd co wiąże się oczywiście z kosztami.
Tzw. pozorne oszczędności
Jeśli chodzi o gaz to przegląd całego układu zapłonowego, przy motorach 1.4 popularną usterką są cewki zapłonowe. Poza tym świece i kable WN
Wisni@ - 12 Paź 2012, 10:24
1. Tak trzeba wymienic rozrząd (pasek + napinacz) + pasek klinowy który napędza pompe wody i tu jest taki myk że prawdopodobnie trzeba bedzie kupić zestaw w Aso ze spacjalnym kluczem ktorym sie zakłada pasek klinowy bagatela 300zł
+ nowy płyn chłodniczy
2.A z gazem to Tak jak wyżej . Przewody, cewka i świece.
Ja wymieniłem na początek same przewody i świeczki a teraz juz cewka daje sie we znaki
Hanys - 12 Paź 2012, 11:30
podziękował
Parzych - 12 Paź 2012, 13:30
Wisni@ napisał/a: | pasek klinowy który napędza pompe wody i tu jest taki myk że prawdopodobnie trzeba bedzie kupić zestaw w Aso ze spacjalnym kluczem ktorym sie zakłada pasek klinowy bagatela 300zł | Kto Ci takich bajek naopowiadał
Wisni@ - 12 Paź 2012, 16:06
Parzych, no tak mi powiedział ziomek ktory robił rozrzad w aucie .
Sam tego nie robiłem takze nie wiem do konca jak to wyglada
No i Lipa , wymieniłem cewke na nową takie same objawy :( wtryski raczej wykluczam bo przerywa na gazie i na benie ...
świece mam BERU przejechane jest na nich 10k km niby jak je ostatnio oglądałem były ok ale juz sam nie wiem co z tym robic :(
diodalodz - 12 Paź 2012, 23:53
a masz wtrysk fazy lotnej gazu, czy mieszalnik ? Bo to podstawa w ustaleniu dalszych działań. Najlepiej zrób zdjęcie komory silnika i tu wstaw.
Co do rozrządu to były dwa rodzaje i jeden z nich faktycznie wymaga narzędzia specjalistycznego, które nie wygląda na skomplikowane :
http://www.spxtools-shop....ges/303-499.jpg
A co do poszarpywania wiśni to problem jest w sterowaniu silnika. Więc trzeba pomierzyć oscyloskopem ciągłość sygnału z czujnika położenia przepustnicy i ewentualnie podmienić/umyć przepływkę jeśli jest.
Wisni@ - 13 Paź 2012, 01:28
diodalodz, dokładnie taki klucz
A jak podłącze do kompa to wykaże mi dokładną usterke??
Parzych - 13 Paź 2012, 01:35
Wisni@ napisał/a: | diodalodz, dokładnie taki klucz | To do rozrządu, do wielorowkowego nie trzeba żadnego klucza, wielorowkowy naciąga alternator...
Wisni@ - 13 Paź 2012, 01:36
No i wszystko jasne
diodalodz - 13 Paź 2012, 13:58
a świeci ci się kontrolka usterki silnika ? Jeśli nie to komputer za bardzo nie widzi usterki. Wtedy należy dokonać pomiarów oscyloskopem.
Wisni@ - 13 Paź 2012, 14:01
nic sie nie świeci .. A ten czujnik przepustnicy jaki koszt , czy ciezko go wymienic ?
diodalodz - 13 Paź 2012, 16:58
Po co wymieniać. Trzeba go sprawdzić i tyle.
Wisni@ - 13 Paź 2012, 19:54
diodalodz,
Nie mam oscyloskopu
u mnie w miescie mechaniorr tylko jeden podpina pod oscyloskop i taniej będzie jak wymienie niż jak miałbym Robic na nim doświadczenia.
Podpiąłem pod kompa . Wyniki:
1.Przepustnica przy wcisnietym pedale gazu do konca otwiera sie max na 60 %
2.Podczas tego szarpniecia MAP sensor zawiesza sie , zmienia sie zmienia wynik i nagle zawiesza prz ok 99 i szarrpie.
Jakie pomysły ??
diodalodz - 14 Paź 2012, 02:49
no sam trop przepustnicy jest ciekawy. Należy na początek sprawdzić czy masz już nastawnikową przepusnicę . Z tego co mi się wydaje to już taka jest. Najlepiej zrobić fotki to pomyślimy. A map sensor można podmieć, jeśli masz dostęp do jakiegoś takiego auta w kawałkach, bo zamienniki części elektronicznych zazwyczaj są parszywe.
Parzych - 14 Paź 2012, 02:55
diodalodz napisał/a: | Należy na początek sprawdzić czy masz już nastawnikową przepusnicę | A co to oznacza Bo w tych silnikach w MK6 przepustnicą steruje potencjometr z pedała gazu,,,
Wisni@ - 14 Paź 2012, 13:46
Nie mam dostepu Na podmiankę Map Sensora , ale będę coś kombinował ...
A te wskazania przepustnicy wydają mi się dziwne bo nie powinna otwierac sie na ok 95 % ??
Dzisiaj juz zdjęć nie bede robił , w tygodniu się tym zajmę
Parzych, no przepustnica jest sterowana potencjometrycznie.
diodalodz - 14 Paź 2012, 14:01
no to właśnie oznacza, że nie ma już przepustnicy sterowanej linką tylko nastawnikiem elektronicznym. Wtedy nie da się jej otworzyć w 100% jeśli komp na to nie zezwoli.
Wisni@ - 14 Paź 2012, 14:03
Tylko dlaczego akurat 60 % ? A nie wartośc zbliżona 90 ?
diodalodz - 14 Paź 2012, 15:39
bo to bardziej optymalizuje skład mieszanki paliwowej.
|
|