Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] 1.4 benzyna wymiana rozrządu i problem z gazem

Hanys - 11 Paź 2012, 23:47
Temat postu: [MK6] 1.4 benzyna wymiana rozrządu i problem z gazem
Witam.
Od 2 tygodni jestem właścicielem forda fiesty MK6 1.4 benzyna + gaz, 2002r 130k przebiegu.
Możecie mi powiedzieć czy trzeba w tym modelu wymieniać rozrząd i jaki byłby tego koszt ? No i czy z rozrządem trzeba od razu wymienić coś jeszcze. Samochód sprowadzony z niemiec.

Pytanie2:
Mam problem z działaniem samochodu na LPG, a mianowicie kaszle mi na niskich obrotach (poniżej tysiąca) i bardzo często gaśnie. Jak już nie zgaśnie na biegu jałowym to później po dodanie gazu znowu się ksztusi. W mieście praktycznie nie da się jeździć na gazie. Co może być nie tak? Dodam że na benzynie chodzi jak żyleta :)

Parzych - 12 Paź 2012, 03:49

Hanys napisał/a:
1.4 benzyna + gaz, 2002r 130k przebiegu.
Możecie mi powiedzieć czy trzeba w tym modelu wymieniać rozrząd i jaki byłby tego koszt ? No i czy z rozrządem trzeba od razu wymienić coś jeszcze.
Jeśli nie był wymieniany, to wymiana na wczoraj, nawet jeśli nie przebieg (bo różnie różni twierdzą a Ford podaje chyba 120kkm) to wiek - max 10 lat, warto przy okazji pompę wody, napinacz i rolki...

A gdybyś raczył w tagach kliknąć "rozrząd", to trochę tematów by Ci wyskoczyło: http://www.fiestaklubpols...php?tag=rozrzad

wtyk - 12 Paź 2012, 08:45

pompa wody koniecznie, przy wymianie rozrządu mechanik mi powiedział że pompa jest napędzana klinowym i można ją wymienić w każdej chwili w razie czego, nie wziął pod uwagę faktu, że żeby wyciągnąć pompę wody to trzeba rozrząd sciągnąć bo zawadza.
Więc dwa miesiące po wymianie rozrządu wymieniałem pompę bo ciekła i znowu zwalali rozrząd co wiąże się oczywiście z kosztami.
Tzw. pozorne oszczędności

Jeśli chodzi o gaz to przegląd całego układu zapłonowego, przy motorach 1.4 popularną usterką są cewki zapłonowe. Poza tym świece i kable WN

Wisni@ - 12 Paź 2012, 10:24

1. Tak trzeba wymienic rozrząd (pasek + napinacz) + pasek klinowy który napędza pompe wody i tu jest taki myk że prawdopodobnie trzeba bedzie kupić zestaw w Aso ze spacjalnym kluczem ktorym sie zakłada pasek klinowy :) bagatela 300zł

+ nowy płyn chłodniczy

2.A z gazem to Tak jak wyżej . Przewody, cewka i świece.
Ja wymieniłem na początek same przewody i świeczki a teraz juz cewka daje sie we znaki :)

Hanys - 12 Paź 2012, 11:30

podziękował :)
Parzych - 12 Paź 2012, 13:30

Wisni@ napisał/a:
pasek klinowy który napędza pompe wody i tu jest taki myk że prawdopodobnie trzeba bedzie kupić zestaw w Aso ze spacjalnym kluczem ktorym sie zakłada pasek klinowy :) bagatela 300zł
Kto Ci takich bajek naopowiadał :?: <wow>
Wisni@ - 12 Paź 2012, 16:06

Parzych, no tak mi powiedział ziomek ktory robił rozrzad w aucie .

Sam tego nie robiłem takze nie wiem do konca jak to wyglada :)

No i Lipa , wymieniłem cewke na nową takie same objawy :( wtryski raczej wykluczam bo przerywa na gazie i na benie ...
świece mam BERU przejechane jest na nich 10k km niby jak je ostatnio oglądałem były ok ale juz sam nie wiem co z tym robic :(

diodalodz - 12 Paź 2012, 23:53

a masz wtrysk fazy lotnej gazu, czy mieszalnik ? Bo to podstawa w ustaleniu dalszych działań. Najlepiej zrób zdjęcie komory silnika i tu wstaw.
Co do rozrządu to były dwa rodzaje i jeden z nich faktycznie wymaga narzędzia specjalistycznego, które nie wygląda na skomplikowane :
http://www.spxtools-shop....ges/303-499.jpg

A co do poszarpywania wiśni to problem jest w sterowaniu silnika. Więc trzeba pomierzyć oscyloskopem ciągłość sygnału z czujnika położenia przepustnicy i ewentualnie podmienić/umyć przepływkę jeśli jest.

Wisni@ - 13 Paź 2012, 01:28

diodalodz, dokładnie taki klucz :)
A jak podłącze do kompa to wykaże mi dokładną usterke??

Parzych - 13 Paź 2012, 01:35

diodalodz napisał/a:
Co do rozrządu to były dwa rodzaje i jeden z nich faktycznie wymaga narzędzia specjalistycznego, które nie wygląda na skomplikowane :
http://www.spxtools-shop....ges/303-499.jpg
Wisni@ napisał/a:
diodalodz, dokładnie taki klucz :)
To do rozrządu, do wielorowkowego nie trzeba żadnego klucza, wielorowkowy naciąga alternator...
Wisni@ - 13 Paź 2012, 01:36

No i wszystko jasne
diodalodz - 13 Paź 2012, 13:58

a świeci ci się kontrolka usterki silnika ? Jeśli nie to komputer za bardzo nie widzi usterki. Wtedy należy dokonać pomiarów oscyloskopem.
Wisni@ - 13 Paź 2012, 14:01

nic sie nie świeci .. A ten czujnik przepustnicy jaki koszt , czy ciezko go wymienic ?
diodalodz - 13 Paź 2012, 16:58

Po co wymieniać. Trzeba go sprawdzić i tyle.
Wisni@ - 13 Paź 2012, 19:54

diodalodz,
Nie mam oscyloskopu
u mnie w miescie mechaniorr tylko jeden podpina pod oscyloskop i taniej będzie jak wymienie niż jak miałbym Robic na nim doświadczenia.

Podpiąłem pod kompa . Wyniki:

1.Przepustnica przy wcisnietym pedale gazu do konca otwiera sie max na 60 %
2.Podczas tego szarpniecia MAP sensor zawiesza sie , zmienia sie zmienia wynik i nagle zawiesza prz ok 99 i szarrpie.

Jakie pomysły ??

diodalodz - 14 Paź 2012, 02:49

no sam trop przepustnicy jest ciekawy. Należy na początek sprawdzić czy masz już nastawnikową przepusnicę . Z tego co mi się wydaje to już taka jest. Najlepiej zrobić fotki to pomyślimy. A map sensor można podmieć, jeśli masz dostęp do jakiegoś takiego auta w kawałkach, bo zamienniki części elektronicznych zazwyczaj są parszywe.
Parzych - 14 Paź 2012, 02:55

diodalodz napisał/a:
Należy na początek sprawdzić czy masz już nastawnikową przepusnicę
A co to oznacza :?: Bo w tych silnikach w MK6 przepustnicą steruje potencjometr z pedała gazu,,,
Wisni@ - 14 Paź 2012, 13:46

Nie mam dostepu Na podmiankę Map Sensora , ale będę coś kombinował ...
A te wskazania przepustnicy wydają mi się dziwne bo nie powinna otwierac sie na ok 95 % ??
Dzisiaj juz zdjęć nie bede robił , w tygodniu się tym zajmę :)

Parzych, no przepustnica jest sterowana potencjometrycznie.

diodalodz - 14 Paź 2012, 14:01

no to właśnie oznacza, że nie ma już przepustnicy sterowanej linką tylko nastawnikiem elektronicznym. Wtedy nie da się jej otworzyć w 100% jeśli komp na to nie zezwoli.
Wisni@ - 14 Paź 2012, 14:03

Tylko dlaczego akurat 60 % ? A nie wartośc zbliżona 90 ?
diodalodz - 14 Paź 2012, 15:39

bo to bardziej optymalizuje skład mieszanki paliwowej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group