Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK5] Za wysokie obroty 1.6 ZETEC

MARIUSZ.B - 17 Wrz 2012, 20:18
Temat postu: [MK5] Za wysokie obroty 1.6 ZETEC
Problem dość dziwny, od jakiegoś czasu w mojej fieście walczę ze zbyt wysokimi obrotami (1100-1050) przy zatrzymywaniu się obroty zawisają na 1500-1800, różnie, po zatrzymaniu wiszą ponad 1000. Dziwne jest to że problem występuje zazwyczaj tylko jak silnik mocno się nagrzeje, choć nie jest to regułą. Czasem bywa i tak na prawie zimnym silniku. Nagrzanym nie mam tu na myśli pełnej temperatury na wskaźniku lecz, silnik dobrze wygrzany np. w korku lub po dłuższej jeździe.
Dziś wymieniłem silnik krokowy, i profilaktycznie wyczyściłem CPP, wcześniej CPP było zakładane z innego auta na podmianę, oczywiście problem nadal występuje.
Dodatkowo co sprawdziłem to napięcie na silniku krokowym wtedy gdy wszystko jest ok i silnik pracuje na wolnych wynosi 3,0V natomiast gdy problem się ujawnia napięcie podnosi się do3,5-3,8V.
Wnioskuję więc że to komp podaje błędne napięcie na krokowy i dlatego obroty są wyższe. Jakieś sugestie ?

Marcin - 17 Wrz 2012, 20:33

1. sprawdź cpp czy nie ma zmian w rezystancji w położeniu zamkniętej przepustnicy pod wpływem temperatury
2. przerób odme tak jak ja to zrobiłem, wykluczając zaciąganie lewego powietrza z dołu silnika
3. sprawdź czy przez serwo i zawór par paliwa nie ciągnie lewego powietrza

miałem różnego rodzaju anomalie z obrotami i ten głupi sterownik robi dziwaczne rzeczy z obrotami jak dostaje delikatnie rozbierzne dane z tym co ma wyuczone

spróbuj jeszcze jednej rzeczy, podczas jazdy wyłącz i uruchom sinik ponownie (tylko kluczyka nie wyciągnij ze stacyjki)

MARIUSZ.B - 17 Wrz 2012, 20:41

Marcin napisał/a:
1. sprawdź cpp czy nie ma zmian w rezystancji w położeniu zamkniętej przepustnicy pod wpływem temperatury

Raczej bym go wykluczył bo sprawdzałem na innym i jest to samo.
Marcin napisał/a:
2. przerób odme tak jak ja to zrobiłem, wykluczając zaciąganie lewego
powietrza z dołu silnika

Nie wiem jak przerobiłem, mógłbyś napisać lub dać link do opisu. Masz na myśli tą rurkę idącą ze środka silnika poprzez zaworek i rurkę rozdzielającą się na dwie dalej idzie to do kolektora ssącego. Ona jest u mnie mocno ściśnięta na odpalonym silniku, jest tam więc spore podciśnienie. Nie pamiętam czy było tak wcześniej.
Marcin napisał/a:
3. sprawdź czy przez serwo i zawór par paliwa nie ciągnie lewego powietrza

Raczej nie, wszystko szczelne.
Dodam jeszcze, że jak silnik dłużej postoi na wolnych obrotach z otwartą maską to problem ustępuje.

Marcin - 17 Wrz 2012, 21:26

http://www.fiestaklubpols...&highlight=odma
MARIUSZ.B - 18 Wrz 2012, 21:18

Dziś podłączyłem fiestę pod kompa, błędy były ale tylko takie które sam spowodowałem odpinając poszczególne czujniki. Oczywiście zostały skasowane. Zrobiłem kilka screnów, pierwsze 3 obrazują parametry czujników wtedy gdy występuje problem, kolejne 3 są zrobione kiedy jest wszystko OK, czyli obroty na odpowiednim poziomie.




Kolejne 3 gdy silnik pracuje poprawnie.





Ma ktoś jakieś pomysły ?

Marcin - 19 Wrz 2012, 17:19

odczyt z MAF'a (przepływka), widać, że zasysa więcej powietrza, kwestia tylko tego co puszcza, krokowy czy przepustnica, ale z tego co pisałeś to krokowy dostaje wyższe napięcie, więc to on się bardziej otwiera... czyli dalej jesteśmy w punkcie wyjścia...
MARIUSZ.B - 20 Wrz 2012, 21:04

Wymieniłem wczoraj kable WN, dalej to samo.
Dziś było nieco lepiej, usterka rzadziej się pojawia myślę, że dlatego że jest chłodniej na dworze.
Przyjdzie zima to może problem sam zniknie :hihihi:

[ Dodano: Pon Lut 24, 2014 08:39 ]
Zapomniałem Napisać jak to wszystko się skończyło. Bujałem się z tym problemem dość długo aż w końcu się wkurzyłem i oddałem auto do ASO. Ponoć problem była zgniła wiązka przewodów przy jakimś czujniku od ciśnienia wspomagania. Do tego jeszcze coś majstrowali przy przepustnicy. Podliczyli mnie jak za zboże ale w końcu naprawione :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group