Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] zamiana układu kierowniczego na wersje bez wspomagania

tlu - 10 Wrz 2012, 19:35
Temat postu: [MK3] zamiana układu kierowniczego na wersje bez wspomagania
Witam,
Otóż w mojej fieścinie posypał się układ wspomagania kierownicy, pompa ciekła, krzyżak miał luzy. Postanowiłem pozbyć się dziadostwa i kupiłem:
1. przekładnie kierowniczą z fiesty bez wspomagania
2. wał kierowniczy z fiesty bez wspomagania
3. nowy krzyżak dla fiest bez wspomagania
4. nowe końcówki drążków
Ze starego systemu zostało:
1. kierownica - wersja z poduszką
2. stacyjka wraz z blokadą z wersji z poduszką
Wszystko fajnie zamontowałem i mam problem, wał kierowniczy wydaje się za krótki... Jak fajnie wejdzie do krzyżaka to nie mogę przykręcić kierownicy, bo sześciokąt nie wystaje wystarczająco. A jak fajnie kierownica wejdzie na wał to w krzyżaku już tak fajnie nie siedzi, pojawiają się luzy (mam przeczucie że nie wchodzi wystarczająco głęboko w krzyżak).
I teraz mam do Was pytania:
1. Czy były fiesty bez wspomagania z poduszkami powietrznymi?
2. Czy ewentualna wymiana kierownicy na taka bez poduszki rozwiąże sprawę? Czy może będę jeszcze potrzebował zespołu stacyjka-blokada?
3. Jak głęboko musi wejść wał na krzyżak? Do końca? Czy może dokręcić śruby mocno w takim położeniu kiedy kierownica siedzi fajnie na wale.

Panowie masakra.

kuba87 - 10 Wrz 2012, 19:46

jaką masz wersję fiesty. tzn który rok produkcji.
tlu - 10 Wrz 2012, 19:54

fiesta jest z 1994
kuba87 - 10 Wrz 2012, 19:58

a wał kierownicy kupiłeś sam czy z całą obudową?
bo wiem że w mk3.5 były różnice właśnie w budowie ukł kierowniczego.

tlu - 10 Wrz 2012, 20:00

z obudową, jedyne stare elementy to ten zespół stacyjki i sama kierownica

i dodam jeszcze że obudowy są identyczne, a próbowałem ze starą obudową jak i nową.

kuba87 - 10 Wrz 2012, 20:04

hmmm chyba właśnie długość obsady stacyjki którą wciskasz na obudowę kierownicy była inna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group