Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Rajdówka XR2i

KamilK - 7 Wrz 2012, 12:14
Temat postu: [MK3] Rajdówka XR2i
Na wstępie chciałbym się przywitać, bo to mój pierwszy post. Forum śledzę już od jakiegoś czasu ale postanowiłem się w końcu "ujawnić" :)

1. NICK: KamilK
2. IMIĘ: Kamil
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: MK3 1990
6. SILNIK: CVH 1.6 110KM
7. OPIS AUTA:

Fiesta kiedyś była w rękach Wujka -> http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34846 Potem miała jeszcze 2 właścicieli, teraz przeszła w moje ręce.

Amatorska rajdówka, dobry bolid do nauki. Stan taki sobie... Blacharsko to co najważniejsze - czyli podłoga i mocowania wahaczy - są ok. Progi też jeszcze dają radę :)
Co nie zmienia faktu, że trochę pracy mnie czeka.

Mechanicznie sprawna, są drobne mankamenty ale biorąc pod uwagę cenę za jaką ją kupiłem nie ma co narzekać. Silnik nie pierwszej młodości ale jeszcze jakoś działa :)

Co siedzi w środku:
- zawias Bilstein B6 na gwincie + sprężyny Eibach
- klatka bezpieczeństwa Ireco
- fotele Sparco Evo
- pasy 3'' 4pkt Sparco
- kierownica RRS
- główny wyłącznik prądu
- interkom
- wskaźniki temp. cieczy, ciśnienia oleju, voltomierz
- jakiś pomodzony przelotowy wydech
- płyta pod silnik ( w drodze od poprzedniego właściciela )

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: zmycie z Fiesty kilku kilogramów syfu, chyba u poprzednich właścicieli nie zaznała mycia :-P
b. mechaniczne:
Felgi 15' + dystanse tył + opony Michelin 195/50/15 (nic specjalnego ale fundusze nie pozwalają na lepsze oponki...). Może nie jest to zmiana mechaniczna, ale nie chodziło tu o wygląd, więc wizualna też nie :P
c. audio: -
d. inne: -

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
Blacha, blacha i jeszcze raz blacha - na wiosnę/w lecie przyszłego roku remont blacharski. Progi, tylny pas, błotniki, klapa bagażnika, może podłoga (jak na razie wygląda ok)

b. mechaniczne:
OPONY !! na obecnych jest tragedia. Marzą mi się jakieś R888...
Remont zawieszenia przedniego (drążki, łączniki, sworznie, przeguby).
W międzyczasie połatać trochę wydech.
A o poważniejszych pracach mechanicznych będę myślał później. Ważniejsza jest blacha.
Chociaż jakieś bardzo odległe plany to po prostu kapitalka silnika. Grubych modów silnika nie przewiduję.

c. audio: Uruchomić interkom :)
d. inne: Kupić porządne kaski (teraz jeździmy w motocyklowych...)

10. FOTKI AUTA
Zaraz po sprowadzeniu pod dom:



01.07.2012 Tor Lublin



22.07.2012 Tor Lublin


26.08.2012 KJS Kraśnik

Freeman - 7 Wrz 2012, 12:24

Witamy na pokładzie. Powodzenia w remontach.
Qzyn - 7 Wrz 2012, 15:22

No i moje dziecko wrocilo do klubu. Witaj :)
Ciesze sie ze fura jeszcze zyje :)

Pyros - 7 Wrz 2012, 17:40

Oj duzo ta fura przeżyła ale jak widze jeszcze jeździ :)
Pamiętam jak latała w Warszawie i okolicach.

Żółwik Tuptuś - 7 Wrz 2012, 20:59

KamilK, - witaj wśród nas :)

auto w klubie znane i lubiane więc powodzenia w doprowadzeniu do stanu jaki chcesz uzyskać :ok:

Freeman - 7 Wrz 2012, 21:30

Ciąży nad Tobą pewna odpowiedzialność.
Adi RST - 7 Wrz 2012, 21:34

Auto widziane na kajtu na Torze Fiata w Tychach (co prawda na parkingu :-P ). Wizualnie nieciekawie (mam zboczenie dot. autodetailingu :hihihi: ). Masz trochę pracy, ale będziesz miał sporo frajdy. Powodzenia :ok:
hanysek - 8 Wrz 2012, 06:37

witomy :-) powodzenia w remontach :ok:
PumaRST - 8 Wrz 2012, 07:39
Temat postu: Re: Rajdówka XR2i
witamy

KamilK napisał/a:
Felgi 15' + dystanse tył + opony Michelin 195/50/15


daj spokój z taką oponą, ona stanowczo za duża do tego auta. jak już chcesz 15" to znajdź używane 195/45/15 lub ucieknij na 14" i jakieś 195/45/14 kółko bedzie mniejsze ale auto bedzie lepiej przyspieszać


Qzyn napisał/a:
No i moje dziecko wrocilo do klubu.


a wczoraj na FB się zastanawili czy ona żyje jeszcze :yes:

Qzyn - 8 Wrz 2012, 09:46

Nooo, jakas wielka intuicja - temat wyskoczyl bo moj kumpel znalazl fotke z poczatkow jej budowy :)
Qzyn - 8 Wrz 2012, 09:46

A kola to wg mnie jedynie 185/55 R14!!!
KamilK - 8 Wrz 2012, 13:38

Adi RST napisał/a:
Wizualnie nieciekawie

Masz rację, ale przecież nie o to chodzi w rajdówce :)
Adi RST napisał/a:
ale będziesz miał sporo frajdy

Frajda jest od samego początku !


Co do kół/opon - na 195/50/15 zdecydowałem się bo trafiłem komplet alusów z tymi Michelinami mega tanio, od ręki tam gdzie mieszkam. A że Fiestę kupiłem na deszczówkach Fedimy 185/60/13 to trzeba było szybko coś innego wrzucić.

195/45/14 - nie da się w tym rozmiarze dobrych opon dorwać :)
185/55/14 odpada, już lepiej 195/45/15. Średnica taka sama, a w moim przypadku 195 lepiej się nadadzą bo niestety w większości jeżdżę po torze. Ale tak czy siak nie ma semi-slicków 195/45/15 więc koniec końców zostaje taki rozmiar jak jest teraz.

Poza tym 195/50/15 to najtańszy rozmiar wśród niskoprofilowych 14 i 15, a u mnie koszta niestety mają ogromne znaczenie.

Qzyn napisał/a:
Nooo, jakas wielka intuicja - temat wyskoczyl bo moj kumpel znalazl fotke z poczatkow jej budowy


Chętnie zobaczę :)

Piter - 8 Wrz 2012, 14:05

KamilK, Witaj i do zobaczenia być może kiedyś na torze :)

Qzyn napisał/a:
A kola to wg mnie jedynie 185/55 R14!!!

Kuba racja,
ale jeśli chłopak chce R888 to jedyny rozmiar na 14" to 185/60 a na 15" 195/50

tommirs - 8 Wrz 2012, 17:12

fajnie , że żyje i ma misję :)

W Lublinie jest tez moja ex, więc będziesz miał konkurencję :ok:

luki - 8 Wrz 2012, 17:44

tommirs napisał/a:
fajnie , że żyje i ma misję :)

W Lublinie jest tez moja ex, więc będziesz miał konkurencję :ok:

widzieliśmy, była na ogólnopolskim w biłgoraju :)

KamilK - 8 Wrz 2012, 17:57

tommirs napisał/a:
fajnie , że żyje i ma misję :)

W Lublinie jest tez moja ex, więc będziesz miał konkurencję :ok:


Zółta + zielone zderzaki? Jeśli tak to jak narazie dostawałem od niej po tyłku o kilka sekund na prawie każdym odcinku KJSa :P

Peedro - 8 Wrz 2012, 18:17

KamilK, ta sama co w awatarze tommirs'a
Qzyn - 8 Wrz 2012, 18:27

Co do opon zalezy czy mowimy o semislickach czy o seryjnych. Jak o semislickach to sam kamil napisales ze 195/45 15 i 185/55 14 maja taka sama srednbice a 195/45 nie mozna dostac. A co do kosztow to nie masz racji. Porownaj sobie np ceny opon profil albo maxsport w rozmiarach 195/50 15 i 185/55 14 - czternastki sa tansze. Ale Twoj wybor ;)
Co do fotki to za wiele na niej nie widac, moze kiedys znajde jakies z budowy to ci przesle bedziesz mial pamiatke :)
A na facebooka zapraszam - Jakub Kozielski
Pozdro :)

P.S.
Tu masz klip z Twoja fiesta jeszcze :
http://qzyn.wrzuta.pl/film/7w1574QjG8k/klip1_qzyn

Piter - 9 Wrz 2012, 13:49

Kuba, właśnie przecież Ty jeździłeś na maxsportach. Jak oceniasz ???
Jest to w ogóle jak porównywać choć do R1R bo do R888 to nawet nie pytam :|

Qzyn - 9 Wrz 2012, 18:57

Nie jezdzilem nigdy na R1R. Do R888 niema co porownywac. Wg mnie sa w polowie drogi miedzy Markgumami, czy tec coolwayami a wlasnie R888. Podejrzewam ze maja gorsze boki od R1R natomiast trakcja gumy bardzo porownywalna jak i cena :)
Ja nie majac nigdy kasy na r888 nie narzekam na maxsporty :)

tommirs - 9 Wrz 2012, 22:27

Qzyn napisał/a:
Ja nie majac nigdy kasy na r888 nie narzekam na maxsporty :)


Nie rozumiem chłopaki, czemu zapomiancie o Federalach RSR, nie wspominajac o FZ201.

Cena RSRa to katalogowo 375 zl a R888 to ponad 500zł (bez mozliwości rabatu), a opony porównywalne bardzo.
FZ 201 lepsza od r888 a cena trochę wyższa bo 600zł (- rabat), wyjdzie podobnie.

Toyo R1R to fajna uniwersalna oponka, nie ginie tak jak R888, ale na suchym ulega i Federalowi i R888.

Na mokro wg mnie to najlepiej jednak zakupic nalewanego slicka (maxxsport lub Profil) i go dociąć.

To opinia wielu moich znajmych.

Fordon - 9 Wrz 2012, 22:35

z tym silnikiem 13" full slick medium bez homologacji drogowej i jazda na tor poznan lub upalanie na semi max 14" bo zabijesz osiagi...
Przy zmierzonych 150KM 14" R888 kleka na kolana przy rozgrzaniu... ale dla 1.6 bedzie to idealne rozwiazanie... nie zaduszisz jej do tego szukaj szpery bo daje mega wymierne korzysci...
Fajnie tu sie robi, bo co raz wiecej rajdowych, KJS-owych wozow... na YTP 2013 bedzie wesolo....

Piter - 10 Wrz 2012, 10:05

tommi, to prawda, Federal ma dobrą cenę ale nie ma go w 14"
więc albo przesiadka na 15" lub R888
Ja się chyba skuszę na Maxsporty 185/55/14

PumaRST - 10 Wrz 2012, 10:10

tylko co do federala nie zapominajcie o tym że twardość boków jest dość słaba w porównaniu do R888. mnie zajeło 3-4 elimionacje za nim znalazłem ciśnienie co by opona się nie składała.
KamilK - 6 Lis 2012, 23:51

Długo mnie tu nie było, czas odświeżyć temat.

Niestety Fiesta zaczyna już powoli zimowanie... A przez zimę zaczynam remont silnika. Pojawiły się dość spore problemy z nim. Po nagrzaniu nie trzyma ciśnienia oleju tj. spada nawet poniżej 1 bara na wolnych obrotach, przy wysokich wzrasta maksymalnie do 2 barów. Do tego po paru kilometrach ciągłej jazdy po torze zaczyna klepać jak cholera. Wniosek - pewnie panewki. Do tego strasznie się grzeje. Po paru kółkach na torze łapie nawet 110 stopni... Teraz, gdy temp. spadły bliżej zera jest troszkę lepiej ale i tak nie jest kolorowo :)

Orientujecie się, czy w tym silniku da się dobrać do panewek po zdjęciu samej miski?

Aktualnie myślę też czy jest sens pakować kasę w ten silnik, czy może od razu zabrać się za swapa na 2.0 16v.

Na szczęście fundusz remontowy już zebrałem, także myślę, że uda mi się doprowadzić Fiestę do stanu używalności mniej więcej na wiosnę, bez pośpiechu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group