Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] 1.8 TDDi - Odpalanie

lukashek1987 - 3 Wrz 2012, 23:06
Temat postu: [MK5] 1.8 TDDi - Odpalanie
Witam serdecznie znów mam problem ze swoim autkiem.... otóż na ciepłym silniku bardzo słabo mi odpala tj. na bardzo wolnych obrotach.. jak postoi całą noc i rano próbuje odpalić wszystko jest prawie ok... prawie bo nie dobrze ale daje rade... najgorzej jest jak przyjadę gdzieś z trasy i zaraz muszę jechać z powrotem.. może ktoś z Was miał taki problem i mógłby się podzielić doświadczeniem ? Dodam tylko, że akumulator i świece są roczne.. filtr paliwa też niedawno wymieniałem bo około rok temu.
misiak - 4 Wrz 2012, 21:17

wygląda mi jak typowy problem diesli z VAG-u. Na gorącym silniku dawka rozruchowa jest zbyt mała i ciężko zapalić. Z resztą nie tylko w autach z VAG-u się to zdarza. Starsze diesle innych marek też miewają takie problemy. Spróbował bym od dodania gazu w momencie kiedy któryś garnek łapie.
Swoją drogą- świece i akumulator to nie cały sukces. Sam się o tym przekonałem jak nówka aku i świece auta nie odpaliły. Przekaźnik zmarł i było po sprawie przy -30... Możesz sprawdzić czy prąd dochodzi do świec i o jakim natężeniu.


Tak już dla sprostowania kolego- nie TDDi tylko Di masz silnik. Znaczna różnica.

Puff - 4 Wrz 2012, 23:32

Filtr paliwa się wymienia w tym aucie co rok, przed zimą, bo zbiera się w nim tyle syfu, wody i kto wie czego jeszcze, że potem są problemy z odpalaniem. Ale to tak na marginesie.
misiak - 5 Wrz 2012, 18:09

Jak lejesz nie wiadomo co to i co pół roku warto w filtr paliwa zainwestować.
Powiedzcie mnie czy to wolnossący dieselek czy doładowany? i na wtrysku pośrednim czy bezpośrednim?

lukashek1987 - 5 Wrz 2012, 20:09

nie Panowie .. nie leje nie wiadomo czego... żadnego chrzczonego oleju... a nie znam sie na tyle jaki to jest dieselek.. Ok sprawdzę ten prąd..
lukashek1987 - 6 Wrz 2012, 19:57

a co jesli problem nie ustąpi? co to jest ten VAG??
misiak - 6 Wrz 2012, 20:23

VAG= Volkswagen-Audi Group.
To można drążyć głębiej- stopień sprężania w cylindrach, czujniki jakieś, może pompa paliwa... Może rozrząd przeskoczył... To takie gdybanie teraz. Ciężko postawić pewną diagnozę na odległość mając tylko fakty.
Biorąc ogólnie znane oznaczenia silników (niektórzy mechanicy nadal mają z tym problemy...) DI oznaczałoby zwykłego dielsa na pośrednim wtrysku. No chyba że coś mi się pokićkało...

jak nie świece to obstawiałbym chyba coś nie tak z rozrządem....
Jak już na gorącym ledwo pali to coś nie tak...
A rozrusznik szybko kręci czy muli ? (takie pytanie bonus ^^)

Jaszczur - 6 Wrz 2012, 21:52

Turbo Diesel Direct Injection
Problemy z odpalaniem ciepłego TDDI mogą oznaczać problemy ze sterownikiem pompy wtryskowej (korektor kąta wtrysku).

misiak - 6 Wrz 2012, 22:08

Tak. TDDi. tyle że to w focusach było. Tu mamy do czynienia z 1.8 DI.... kolega się po prostu pomylił pisząc temat. Albo ma swapa na rakiete ^^
Fordon - 6 Wrz 2012, 23:40

misiak, DI oraz TDDI to to samo... ten sam slupek, inna elektronika + IC... z 75KM masz 90KM... proste jak budowa cepa... to samo ma TDCI do Modneo MK4... roznice powstaaj w osprzecie, glowicy itp... ale za duzo tu pisac...
lukashek1987 - 7 Wrz 2012, 23:30

Odpowiedź na bonusowe pytanie brzmi : muli... kręci bardzo powoli ale aku ma siłę kręcić... i na tych powolnych odpali. kurde nie straszcie mnie rozrządami bo niedawno wpakowełem 2500 w remont. i myslałem ze bede miał spokój juz na jakiś czas.
misiak - 9 Wrz 2012, 11:30

skoro rozrusznik muli to coś nie tak? A jaki prąd rozruchowy ma akumulator? Może być tak że prąd rozruchowy jest za mały i powoli kręci rozrusznikiem.

Pamiętaj że samochód to skarbonka- ile byś nie włożył to zawsze znajdzie się coś co będzie nie tak. Jak to mawiają- nie masz problemów? To kup samochód i się ożeń.
Ja w tą fieste już wpakowałem chyba z 4000zł na części, remonty.... Nie liczę oczywiście rzeczy eksploatacyjnych jak paliwo, płyny do spryskiwaczy itp... Póki co jeździ, a jeszcze trzeba przewody wysokiego ciśnienia zmienić bo ciekną... tak śmiechem żartem nie ma tak że wziął coś zrobił i jest super. Coś zawsze wynajdzie się.

Co do oznaczeń to trochę dziwne dla mnie ale nic juz nie poradzę na oznaczenia silników. Dla mnie trochę zaskoczeniem jest, że DI ma oznaczać to samo co TDDI :P

lukashek1987 - 12 Wrz 2012, 21:20

Witam serdecznie.... Temat do kosza... problem zażegnany. Mówiłem Wam drodzy koledzy ze na ZIMNYM silniku pali dobrze. Otóż teraz gdy mam porównanie wiem, że palił SŁABO ... co się okazało ... rozrusznik robił przepięcie na rdzeniu i nie miał siły. Teraz pali i na ciepłym i na zimnym od strzału... Smiałem się z mechanikiem, że odpala jeszcze zanim przekręce kluczykiem. Postanowiłem się podzielić TYM doświadczeniem bo może się to komuś przydać.. domysły można było snuć długo. jednak fachowe oko mechanika od razu dostrzegło problem. niestety cała impreza była dość droga --> nowy rozrusznik po REGENERACJI 520 złotych + wymiana. Dziękuję serdecznie za chęci do pomocy i pozdrawiam wszystkich.
Marcinowaty - 12 Wrz 2012, 21:28

misiak napisał/a:
Pamiętaj że samochód to skarbonka


Raczej współczesny diesel to skarbonka. Mit o oszczędności :hahaha: Co zaoszczędzisz wydasz na eksploatacje. kup pa benzyne :ok:

Puff - 12 Wrz 2012, 21:49

Marcinowaty - kolejna wojna D vs. P -> hyde park ;]

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group