|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Problem z odpaleniem na PB
lukasz609 - 3 Sie 2012, 22:32 Temat postu: [MK3] Problem z odpaleniem na PB Witam ostatnio po wymianie silnika powstał dziwny problem a mianowicie przy przekręceniu kluczyka na zapłon słychac pompę paliwa a nie podlewa go do wtrysku. Sprawdziłem już prawie wszystko co było możliwe i nici tzn wszystkie kostki przekazniki oraz powrot paliwa które wraca z wtrysku. Wtrysk nie rozpyla paliwa nie robi mgiełki a tylko kapie z niego przy uruchomieniu silnika który nie chce zaskoczyć przy tak małej ilości paliwa.
Moje pytanie co może być tego przyczyna??
JoeMix - 3 Sie 2012, 22:46
lukasz609 napisał/a: | przy przekręceniu kluczyka na zapłon słychac pompę paliwa a nie podlewa go do wtrysku. | Nie bardzo rozumiem, samo włączenie zapłonu, owszem ma skutkować włączeniem pompy, ale paliwo nigdzie nie ma być podawane puki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem,,, w dodatku silnik z Twojego profilu nie ma ani elektrycznej pompy ani wtrysku.
Jeśli przy kręceniu wtrysk nie podaje paliwa to najpierw trzeba sprawdzić jego ciśnienie - jak jest OK to albo sterowanie wtrysku albo skoro kapie to sam wtrysk się uwalił.
lukasz609 - 3 Sie 2012, 22:51
JoeMix, aktualnie pod maska silnik 1.3 60km na monowtrysku się znajduje. Zapomniałem dopisać że podczas kręcenia rozrusznikiem tak mój błąd. Napięcia sprawdzałem przy włączonym zapłonie 12v przy kreceniu spada średnio o jakieś 3v mniej, sprawdzałem także tą membranę przez która płynie paliwo jest cała i nie stwardniała a paliwo ładnie podlewa po wyciagnieciu samego wtryskiwacza zaś z niego przy kręceniu tylko kapia krople paliwa.
Jak mogę sprawdzić jego ciśnienie oraz sterowanie wtrysku??
limus - 4 Sie 2012, 09:28
Ciśnienie na wtrysku sprawdzasz podpinając manometr do wentyla który jest na korpusie obudowy .
Ma być 1 bar .
Uważaj aby nie było wycieków benzyny !!!
Jak nie wiesz jak to zrobić , to daj to do sprawdzenia fachowcowi .
Nie potrzeba targać całego auta , wystarczy dostarczyć wtrysk .
Jak sprawdzić elektrykę nie wiem , ale pamiętam ,że na wtrysku są jakieś małe napięcia .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 4 Sie 2012, 10:17
limus, ze sprawdzeniem sobie poradze ale powiedz mi dokładnie gdzie mam przyłożyć manometr do wnętrza wtrysku tam gdzie wchodzi rozpylacz czy na powrocie poniżej fotka wtrysku.
By lukasz609
JoeMix - 4 Sie 2012, 19:10
Pod tym czarnym kapturkiem z lewej,,,
drjanusz - 4 Sie 2012, 19:54
lukasz609, A kiedy wymieniałeś filtr paliwa???
lukasz609 - 4 Sie 2012, 20:07
drjanusz, kolego jak nowy silnik to filtry przewody i swiece tez nowe. Paliwo dochodzi a tylko nie rozpyla je do wtrysku bo wydostaje sie w postaci kropli z wtryskiwacza. Po niedzieli zmierzę ciśnienie.
JoeMix - 4 Sie 2012, 20:16
lukasz609, jak ciśnienie będzie za niskie to właśnie nie będzie rozpylać tylko kapać,,, a zapchany filtr takim właśnie skutkuje,,, sprawdź je i będziemy myśleć dalej,,,
lukasz609 - 4 Sie 2012, 20:21
JoeMix, sprawdze co i jak i dam znac
Stunt_Man - 4 Sie 2012, 20:30
nie pomyliłeś powrotu z zasilaniem?
lukasz609 - 4 Sie 2012, 20:49
Stunt_Man, nie wiem jak można byłoby zrobić to gdyż wszystkie przewody miałem ponumerowane a do tego długości są inne
limus - 4 Sie 2012, 20:51
Auto chodzi na wolnych nawet jak jest małe ciśnienie .
Nie wiem czy dobrze pamiętam , ale na 0,4 bara czy nawet mniej też klekotało .
Jak masz ten cały wtrysk na wierzchu , to naciśnij palcem ( osiowo wzdłuż wtryskiwacza ) taki kapturek na końcu wtryskiwacza .
Jest to dosyć ostre .
Zobacz czy się da wcisnąć płynnie aż do twardego oporu .
Jak już sam chcesz to robić , to uważaj przy tym pomiarze ciśnienia żeby nie sikało benzyną .
W okolicy masz pełno elektryki i to pod wysokim napięciem .
Wpierw sprawdz czy do wtrysku dochodzi prąd .
Potem bierz się za inne pomiary .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 4 Sie 2012, 20:56
limus, Pusałem juz wczesniej że napięcie i paliwo dochodzi bez problemów tylko wszystko tkwi po stronie samego wtryskiwacza ktory nie rozpyla mi paliwa a kapie z niego. Po wlaniu w kolektor dolotowy 20ml paliwa autko zapala bez problemów.
limus - 4 Sie 2012, 21:30
W takim razie przed sprawdzeniem ciśnienia naciśnij na ten grzybek .
Jeżeli chodzi gładko , a ciśnienie będzie ok . to wtryskiwacz do wymiany .
Czy to jest wtrysk z poprzedniego silnika ?
Pozdrawiam.
lukasz609 - 4 Sie 2012, 21:40
limus, więc tak próbowałem wciskać ten grzybek w wtryskiwaczu wchodzi na około 1mm nawet niecały ale ruch jest co do ciśnienia odkręcałem tego korka probowałem kilkoma manometrami do kół sprawdzić ciśnienie ale nic nie wykazały za to fontanna ładna leciała. Wtryskiwacz jest ze wcześniejszego silnika który chodził do ostatniej chwili. Napięcie na nim sprawdzałem też dziś dochodzi 12v a później jest lekki spadek do 8-9v przy kreceniu rozrusznikiem.
limus - 4 Sie 2012, 23:43
Uszczelnij .
Jak leci fontanna to nic nie sprawdzisz , ma być szczelnie żeby sprawdzić ciśnienie .
Wykręć nieco wentyl .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 5 Sie 2012, 10:18
Więc tak dziś zabrałem się za sprawdzenie ciśnienia używałem takich dwóch manometrów:
przy wykręconym lekko wentylku oraz bez niego i nawet wskazówka nie drgneła. Sprawdziłem też ciśnienie na wężu z białą koncówka wchodzacym na zdjeciu kilka postów wyżej o nr 1 ale też nie wykazało żadnego ciśnienia a pompa mruczała w tym momencie głośniej i cieżej chodziła.
limus - 5 Sie 2012, 13:57
Wychodzi na to ,że albo filtr jest przytkany , albo coś nie tak z pompą .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 5 Sie 2012, 14:18
limus, filtr mam tylko jeden z tego co widziałem pod maska przy prawym kielichu( strona od kierowcy) innego nie widziałem. Czy prócz tego jest jeszcze jakiś kolo zbiornika paliwa..?? Pompa powinna mieć ciśnienie około 1Bara??
yazimoo - 5 Sie 2012, 15:32
Musi mieć przynajmniej ponad 1bar (jeśli się nie mylę to pompa przy monowtrysku daje nie więcej niż 2 bary). Na wtrysku równy 1bar powinien być.
lukasz609 - 5 Sie 2012, 15:45
yazimoo, oka dziekował jutro wytargam zbiornik i będę musial pompe sprawdzic ktora co najdziwniejsze jeździła do końca i żadnego problemu nie było z nia...
Teoretycznie na wężu przed filtrem paliwa też można zmierzyć jeżeli tam nie będzie cisnienia pompa do wyciagniecia
JoeMix - 5 Sie 2012, 22:52
lukasz609 napisał/a: | Teoretycznie na wężu przed filtrem paliwa też można zmierzyć | A praktycznie do testu pościć bez filtra,,,
lukasz609 - 6 Sie 2012, 12:11
przed filtrem ciśnienie pompy 1.8 Bara więc jest ok ale nadal nie mam ciśnienia na wtrysku złączyłem na ostro moim zdaniem winna jest ta membrana przy wtrysku przez która wchodzi paliwo. Jak można ją jakoś sprawdzić ??
JoeMix - 6 Sie 2012, 12:14
Ta membrana to regulator ciśnienia, przed nią jest jak piszesz 1,8 za nią ma być 1 bar.
yazimoo - 6 Sie 2012, 12:28
Wyciąg membrankę i ją oglądnij czy nie ma jakiejś dziurki, czy nie jest uszczerbiona itp.
lukasz609 - 6 Sie 2012, 14:46
Membrama jest cała i niestety wyczyszczenie nie pomoglo nic. Zauważyłem jeden szczegół nie mam ciśnienia na tym wentylku nad wtryskiem gdyż paliwo trafia prawie całe do przelewu. Gry zatkałem palcem powrót autko zapaliło. Więc moim zdaniem ona jest winna nie zamyka paliwa i nie podaje go na wtrysk tylko wszystko trafia do zbiornika. Droga takowa membrana jest?? Bo jeżeli wiecej niz uzywany wtrysk to wolalbym kupic całość.
yazimoo - 6 Sie 2012, 16:20
A może masz coś niekompletne? Jakie elementy masz po kolei w tym regulatorze ciśnienia?
lukasz609 - 6 Sie 2012, 17:11
yazimoo, zaczynając od pokrywki mam tak: grzybek z blachy, gruba sprężyna, membrana, cienka sprezynka tyle tego wszystkiego..
Dobrze jest to ułożone??
limus - 7 Sie 2012, 14:26
Pokręć śrubką do regulacji ciśnienia .
Zobacz czy ciśnienie zmienia się jak kręcisz śrubką .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 7 Sie 2012, 15:33
limus, ta śrubka znajduje się pod tym wentylkiem w sensie po jego wykreceniu?? Odkrecajac w lewo zwiekszam cisnienie czy na odwrot??
yazimoo - 7 Sie 2012, 19:14
Regulacja jest z boku tego dekielka na 4 śruby. Może być zaślepiony jakimś plastikiem czy czymś w tym stylu.
lukasz609 - 7 Sie 2012, 21:17
yazimoo, tak u mnie było czymś ceramicznym zaślepione przy probie odkrecenia imbus sie urwal a muszę dodać że jest on cały wkręcony więc i to nic nie dało. Zmienilem nawet sprezynke na delikatniejsza zeby lepiej ta gruba docisnela i tez niz z tego cisnienia brak, po przytkaniu powrotu jest 1.1 Bara..
limus - 7 Sie 2012, 23:14
Jak śruba regulacyjna jest wkręcona do oporu i w dodatku urwana , to pewnie żadne sprężynki nie pomogą.
Nie pojmuję tylko jak to działało skoro śruba była wkręcona do oporu .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 8 Sie 2012, 09:02
limus, urwał się imbus i został w śrubie takze nie da rady wykrecic tego wiec tylko musze zdobyć sam ten dekielek ze sruba i spróbuje co i jak. A nie miałbyś takiego na sprzedaż??
limus - 8 Sie 2012, 21:52
Nie mam na sprzedaż , chociaż leży u mnie rozbebeszony monowtrysk , ale nigdy nie wiadomo czy i kiedy coś się z niego przyda .
Odwiedz jakiś szrot .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 16 Sie 2012, 16:23
dziś wziąłem się za robote i rozebrałem ten regulator ciśnienia i wygląda on tak czy wszystko w nim jest czy brakuje jakiś elementów??
lukasz609 - 17 Sie 2012, 12:48
pomoże ktoś??
limus - 17 Sie 2012, 21:43
Jak znajdę czas , to rozbiorę ten regulator .
Nie wiem czy jutro się uda , ale się postaram .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 17 Sie 2012, 23:38
limus, bede Ci wdzieczny
JoeMix - 18 Sie 2012, 13:48
lukasz609 napisał/a: | dziś wziąłem się za robote | Słabo, w książkach są opisy i są zdjęcia i rysunki,,, książki są w internecie, można pobrać skan jak komuś papier przydrogi,,, można poszukać i zrobić cokolwiek niż czekać na gotowe,,,
lukasz609 - 18 Sie 2012, 15:56
czyli wiem już czego brakuje tego grzybka pod membrana którego nie mam i raczej nigdzie nie zdobęde Dzięki śliczne JoeMix za schemacik regulatora.
limus - 18 Sie 2012, 22:10
Rozebrałem i sprawdziłem .
Faktycznie brak grzybka nasadzanego na małą sprężynkę .
Nie wiem czy dobrze pamiętam , ale to ponoć działało ?
Pozdrawiam.
lukasz609 - 18 Sie 2012, 22:22
limus, wcześniej działało ale brat rozbierając musiał gdzies go upuscic byloby fajnie zdobyc tylko tego grzybka bo mam juz nowe membrany do regulatora a nie mam jak zalozyc zeby dzialalo...
limus - 18 Sie 2012, 22:50
Kup na autozłomie obudowę wtrysku , albo zobacz tu na forum .
Może ktoś ma do sprzedania .
Dotoczyć chyba tez można , ale nie wiem jaka tam jest wymagana twardość .
Pozdrawiam.
lukasz609 - 19 Sie 2012, 10:08
limus, gdyby się dało kupić samą obudowe gdzieś u mnie temat już dawno poszedłby do zamknięcia ale na 4 auto-złomkach sa za tylko i wylacznie wtrysk 120-150zl.. za tyle silnik moge miec
czenka - 19 Sie 2012, 10:17
lukasz609 napisał/a: | limus, gdyby się dało kupić samą obudowe gdzieś u mnie temat już dawno poszedłby do zamknięcia ale na 4 auto-złomkach sa za tylko i wylacznie wtrysk 120-150zl.. za tyle silnik moge miec | to kup silnik i będziez miał klamoty na "zaśpotem"...
lukasz609 - 19 Sie 2012, 12:25
czenka, tylko że to golaski są więc tak czy siak niedobrze wychodzi
JoeMix - 19 Sie 2012, 13:43
Czyli porównanie do bani,,,
lukasz609 - 19 Sie 2012, 14:32
mało kto za takie pieniądze sprzeda silnik z całym osprzętem mówiąc w prost.
czenka - 19 Sie 2012, 14:54
JoeMix, JoeMix napisał/a: | Czyli porównanie do bani,,, | No, wiesz...nie każdy jest JoeMix...
JoeMix - 19 Sie 2012, 16:02
Bo nie wszystko w aucie kupi się za paręnaście złotych,,, jak nie idzie kopic regulatora, to trzeba cały wtrysk, nowy to około 600 zeta, używany połowę taniej, komplet naprawczy, membrana sprężynki, i tak dalej, chyba wszystko co pod pokrywką to niecałe 300 złotych,,, myślę że przy takich cenach w sklepie może być problem z kupieniem czegoś taniej,,,
lukasz609 - 19 Sie 2012, 16:34
JoeMix, Przy dobrych rabatach i zamiennikach wszystko można kupić tanio
JoeMix - 19 Sie 2012, 16:41
A jasne że tak, tylko najpierw towar musi być odstępny a nie tylko w ofercie
limus - 19 Sie 2012, 20:34
Ceny oryginalnych części są straszne , to fakt .
Za oryginalny cpp chcieli ok . 600 pln .
Jeden plastikowy element o wartości prawie całego auta
U złotnika ze srebra by taniej wyszło , tylko niestety nie robią .
lukasz609
Mogę się spytać ile na autozlomie w mojej miejscowości taki wtrysk kosztuje .
Zachęcam jednak rozejrzeć się na forum , jak chyba kupiłem za 60 pln plus przesyłka .
Pozdrawiam.
JoeMix - 19 Sie 2012, 21:28
limus napisał/a: | jak chyba kupiłem za 60 pln plus przesyłka | Ja znalazłem za dwadzieścia, na zdjęciu jest cały element odkręcony od kolektora z CPP i silniczkiem i resztą osprzętu,,, kwestia zapytania czy to co na zdjęciu i ewentualnego zakupu
lukasz609 - 19 Sie 2012, 21:35
JoeMix, oki popytaj jak coś daj namiar bo za takie pieniądze z chęcią przygarnę limus, szukałem po forum w dziale sprzedam no ale niestety nikt nie prowadzi sprzedaży na części. Możesz zapytać co i jak.
JoeMix - 19 Sie 2012, 21:39
lukasz609 napisał/a: | popytaj jak coś daj namiar bo za takie pieniądze z chęcią przygarnę | Google Ci się popsuło? Ja to znalazłem szukając frazy "gaźnik fiesta" bo wiele osób myli monowtrysk z gaźnikiem właśnie,,, na Allegro też to jest dobra fraza do szukania,,,
lukasz609 - 19 Sie 2012, 21:42
JoeMix, oki dzieki za wskazówkę, ja szukałem też na tablicy jako momowtrysk/wtrysk ludzie różnie piszą.. Nic zamawiam z alledrogo za 30zł z 1.1 podejdzie bez problemów bo sądzę że tak..??
JoeMix - 19 Sie 2012, 22:22
lukasz609 - 19 Sie 2012, 22:23
JoeMix, dzięki więc poszło zamówienie i na tygodniu powiem co i jak
Doszedł mi dziś wtrysk po zamontowaniu wszystko działa Dziękuje wszystkim za pomoc z tym problemem.
|
|