|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - [MK6] Wyciek skrzynia biegów
TOMASSS - 29 Lip 2012, 09:39 Temat postu: [MK6] Wyciek skrzynia biegów Witam
Ostatnio znalazłem plamę oleju pod moim autem.
Z tego co widać to jest wyciek z pod plastykowej przykrywki pod którą są dźwignie zmiany biegów oraz linki które wchodzą od lewarka zmiany biegów.
Czy w tym miejscu występuje jakiś uszczelniacz albo pierścień simering ?
Pozdrawiam
T.
szumi81 - 29 Lip 2012, 10:15
A czy byłeś pod autem? Jesteś pewien, że ten wyciek jest ze skrzyni biegów a nie np. z silnika a olej spływa i wygląda jakby wypływał ze skrzyni? Ja tak miaałem, myslałem że skrzynia, okazało się , że silnik
TOMASSS - 29 Lip 2012, 15:12
Tak sprawdzałem
Po zdjęciu osłony jest nieszczelność na takim wodziku co wchodzi w skrzynie.
Tylko jest pytanie czy jest tam jakiś uszczelniacz.
Pozdrawiam
T.
szumi81 - 29 Lip 2012, 15:37
oczywiście że jest ale sam tego nie zrobisz a co więcej możesz narobić gorszej bidy. Naprawa nie powinna być droga
TOMASSS - 8 Sie 2012, 22:46
Witam
Wyciek usunięty zakupiłem w aso uszczelniacz wybieraka za jakieś 30 zł
Z tego co się zorientowałem w serwisie to jest dość częsta usterka w mk6.
Sama wymiana jest dość prosta klucz 13 nasadowy 10 i torx nie pamiętam numeru i jakieś małe wkrętaki co by wydłubać stary uszczelniacz i zdjąć zabezpieczenie dźwigni linek.
Około 1 h pracy to zajmuje kanał raczej potrzebny odkręcamy linki zdejmujemy dźwignie z zabezpieczenia plastykowa obudowa na czterech śrubkach i jeden torx na dźwigience i tu się przyda jakiś penetrat aby ją ruszyć w lewo i w prawo po wykręceniu śruby.
Potem tylko trzeba wydłubać stary uszczelniacz wyczyścić całość i złożyć w odwrotnej kolejności.
Pozdro.
T.
tak to wygląda po zdjęciu osłony po lewej dwie nakrętki m8 klucz 13
oraz plastykowa obudowa na 4x m6 klucz 10 nasadowy
Odkręcamy uchwyt linek i odciągamy na bok
Dolna linka jest na zatrzask zwalniany przyciskiem z boku
ramie dźwigni po zdjęciu zabezpieczenia ściągamy z walka.
Odkręcamy dźwignie na wału wybieraka penetrat i w lewo i w prawo.
I powinno zostać nam coś takiego
teraz na koniec walka papier 2000 i smar grafitowy przed założeniem dźwigni
wymieniamy zestaw który wygląda tak
I jesteśmy bohaterem w swoim garażu.
Ps. Przy całym zabiegu niezbędny będzie browar albo dwa:)
pawel182 - 12 Sie 2012, 12:04
TOMASSS napisał/a: | witam
Wyciek usunięty zakupiłem w aso uszczelniacz wybieraka za jakieś 30 zł
Z tego co się zorientowałem w serwisie to jest dość częsta usterka w mk6.
Sama wymiana jest dość prosta klucz 13 nasadowy 10 i torx nie pamiętam numeru i jakieś małe wkrętaki co by wydłubać stary uszczelniacz i zdjąć zabezpieczenie dźwigni linek.
Około 1 h pracy to zajmuje kanał raczej potrzebny odkręcamy linki zdejmujemy dźwignie z zabezpieczenia plastykowa obudowa na czterech śrubkach i jeden torx na dźwigience i tu się przyda jakiś penetrat aby ją ruszyć w lewo i w prawo po wykręceniu śruby.
Potem tylko trzeba wydłubać stary uszczelniacz wyczyścić całość i złożyć w odwrotnej kolejności.
Pozdro.
T. |
Po wydłubaniu starego uszczelniacza układ jest szczelny? Czy trzeba poczekac jak wyleci olej ze skrzyni?
TOMASSS - 12 Sie 2012, 13:24
Po wydłubaniu starego cieknie olej .
Ja sobie podniosłem dość mocno lewą stronę wiec tylko kapało troszkę .
Wyczyściłem i szybko wcisnąłem drugi za pomocą klucza rurowego .
Mam fotki z zabiegu ale muszę doczytać jak je tu powklejać.
T.
mareksr - 29 Maj 2013, 20:27
Dzięki TOMASSS za informacje o wymianie uszczelniacza zrobiłem ta naprawe sam i oszczędziłem 120zł więcej ludzi takich jak ty na forum a wszyscy bedziemy bardziej bogaci.
Od siebie napisze jeszcze że naprawa łatwa i jak się ktoś zastanawia to niema co tam zle zrobć .Ja odczepiłem tylko linke tą na przycisk drugiej niewiedziałem jak odczepić i odkręciłem tylko te dwie nakrętki 13 i po robocie .
mkapi - 31 Mar 2014, 22:06
Witam
Aby nie zakładać nowego tematu
Ostatnio jak chciałem wybrac wsteczny bieg spadła mi linka z mocowania ramia dzwigienki (tej na dole )
Dokładnie zauważyłem że mokry od oleju silnik pochodzi właśnie spod wybieraka
Zauważyłem że ktoś tam kiedyś coś majstrował i mocowanie tej linki na dzwigienke zacisnął paskiem
tak nie powinno być
czy ktoś może mi napisać jak zdjąć to mocowanie od linki?
tak bym mógł wyminć je od innej linki
Nie chce nic uszkodzić przy próbie.
Oraz jaki olej dolać do skrzyni jak okaże się go za mało ?
Oraz zauważyłem że jest przedziurawiona ta guma (uszczelniacz wybieraka) - do wymiany.
Moze ktoś ma zdjęcie jak powinno to wyglądać oryginalnie.
Dziękuje
Moje foty
Rafał1987 - 12 Kwi 2020, 18:14
Odkryłem to u siebie właśnie wyciek z wybieraka, ale to się ogarnie. Gorzej z brakiem gumowej tulejki w jednej z linek, odziwo nie spadała i nawet niewiem kiedy się wykruszyła. Może wiecie czy idzie dokupić tą tulejkę, czy występuje tylko z linką?? Narazie poszedł gumowy wężyk do redukcji luzu. Na filmiku jakimś widziałem jak gość ma taki nowy element, ale to niewiadomo w jakim kraju, inny zastosował z gumę z prowadnicy zacisku hamulcowego musi być jakiś fartuch w około żeby się linka nie zsuneła. Chciałem dodać foto, ale nie wiem jak. Na tym filmie widać o co chodzi
https://youtu.be/igU5IT1zLzw pytanie czy u nas to idzie dostać.
Na kolejnym filmie gość sam dorabia element gumowy i chyba tylko to pozostaje. https://youtu.be/HPiUTCKWJJQ
Odnoście uszczelniacza wybieraka to simering i harmonijka to oddzielne elementy?
|
|