|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Przed zakupem - [Ogólny] dodatek do oleju silnikoweg z dwusiarczkiem molibde
scorpion69 - 23 Lip 2012, 15:48 Temat postu: [Ogólny] dodatek do oleju silnikoweg z dwusiarczkiem molibde dodatek
chodzi mi o auta młode, z małym przebiegiem. Czy warto by było stosować podany dodatek firmy Liqui Moly. Wg zapewnień producenta ma wydłużać żywotność silnika...
brewa7 - 24 Lip 2012, 00:17
scorpion69 napisał/a: | chodzi mi o auta młode, z małym przebiegiem. |
Jak masz samochód z małym przebiegiem to po jakiego grzyba stosować taki siajs??
A ten dodatek to jest coś na podstawie smaru molibdenowego.
Preparat ma za zadanie trochę obniżyć tylko siły tarcia występujące w silniku, ale wg. mnie sam olej zalecany przez producenta powinien wystarczyć. Takie jest moje zdanie.
vegetagt - 24 Lip 2012, 00:37
scorpion69, prawdopodobnie zamiast kupować to coś, lepiej taką kwotę dołożyć do lepszego oleju.
Mam do jednego auta od około 20tys km wlany modyfikator plus ( coś a'la ceramizer za prawie 200zl, auto ma obecnie ~160tys km przejechane. ) - w moim odczuciu nic się nie zmieniło, ani na plus, ani na minus.
Marcinowaty - 24 Lip 2012, 13:55
Jedyny środek wart polecenia to dodatek dodawany wraz z olejem XADO. Polecam!
scorpion69 - 24 Lip 2012, 14:11
Marcinowaty napisał/a: | Jedyny środek wart polecenia to dodatek dodawany wraz z olejem XADO. Polecam! |
tyle że z XADO mają tylko 5W-30 oraz 0W-40 które nie za bardzo by podchodziły; 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. A 5W-40 to tylko półsyntetyk... No i z kolei coś jest nie tak -sam dodatek kosztuje ok. 200zł a olej 5L jest w podobnej cenie
Jaszczur - 24 Lip 2012, 17:19
scorpion69 napisał/a: | 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. |
A skąd to wiesz?
Syntetyki mają znacznie trwalszy film olejowy niż pół/minerale.
scorpion69 - 24 Lip 2012, 18:22
Jaszczur napisał/a: | scorpion69 napisał/a: | 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. |
A skąd to wiesz?
Syntetyki mają znacznie trwalszy film olejowy niż pół/minerale. |
z gazet; piszą że 5W-30 (syntetyk) jest stosowany zwykle żeby obniżyć troszkę zużycie paliwa poprzez zmniejszenie oporów tarcia ALE olej ten wytwarza cieńszy film olejowy a przez to silnik jest gorzej chroniony. /Auto świat poradnik nr 04/2012 /
Jaszczur - 24 Lip 2012, 19:17
Fajne teorie, warto je o kant dupy potłuc.
Każdy syntetyk lepiej chroni silnik. Jeśli opory tarcia są mniejsze, to naturalnym jest że silnik mniej się zużywa.
Silniki są najbardziej narażone na zerwanie filmu olejowego, a ten w przypadku syntetyków się dobrze trzyma.
vegetagt - 24 Lip 2012, 19:20
a to nie jest tak, ze film olejowy jeżeli się zrywa, to przewaznie na wysokich obrotach?
1.3 nie nadaje się tak czy siak do jazdy przy czerwonym polu
Jaszczur - 24 Lip 2012, 19:25
No na słabym oleju zrywa się przy dużym obciążeniu, a jazda na wysokich obrotach to jakby nie patrzeć duże obciążenie.
scorpion69 - 24 Lip 2012, 21:05
Jaszczur napisał/a: | Fajne teorie, warto je o kant dupy potłuc.
Każdy syntetyk lepiej chroni silnik. |
to fakt, dokładniej oni piszą że to niby z syntetyków olej o lepkości letniej 30 w stosunku do 40 wytwarza cieńszy film olejowy. Ale jak wiadomo pomysły redaktorów są niezbadane
kuba87 - 24 Lip 2012, 21:23
Auto Swiat i wszystko jasne
Stunt_Man - 24 Lip 2012, 22:54
scorpion69 napisał/a: | z gazet; piszą że 5W-30 (syntetyk) jest stosowany zwykle żeby obniżyć troszkę zużycie paliwa poprzez zmniejszenie oporów tarcia ALE olej ten wytwarza cieńszy film olejowy a przez to silnik jest gorzej chroniony. /Auto świat poradnik nr 04/2012 / |
od dzisiaj leje 15W40 do wszystkiego co mam pod domem
NIC NIE JEST TAK DOBRE JAK SYNTETYK
prosze sobie zapamiętać
vegetagt - 24 Lip 2012, 22:59
Stunt_Man napisał/a: | od dzisiaj leje 15W40 do wszystkiego co mam pod domem |
a przede wszystkim do śmietnika W końcu też pod domem ;-)
Marcinowaty - 26 Lip 2012, 10:36
scorpion69 napisał/a: | Marcinowaty napisał/a: | Jedyny środek wart polecenia to dodatek dodawany wraz z olejem XADO. Polecam! |
tyle że z XADO mają tylko 5W-30 oraz 0W-40 które nie za bardzo by podchodziły; 1-szy ma za słąby film olejowy a 2-gi za rzadki. A 5W-40 to tylko półsyntetyk... No i z kolei coś jest nie tak -sam dodatek kosztuje ok. 200zł a olej 5L jest w podobnej cenie |
XADO jest też mineralny, półsyntetyk 10W-40. Brat stosował ostatnio w oplu, ma tańsze dojście (jakies 30 % niż ceny na stronie). Olej jest w metalowej puszcze i ma fajny zapach !
http://xado.pl/index.php?...ategory&path=35
|
|