Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Do czego służy imbusowa śruba w przepustnicy?

DewREW - 12 Lip 2012, 15:43
Temat postu: [MK4] Do czego służy imbusowa śruba w przepustnicy?
Jak w temacie.
Wlasnie przy okazji mycia przepustnicy odkryłem, że po otrzepaniu z brudu, przepustnica domykając się opiera się o śrubę, tak jakby ta śruba regulowała maksymalne domknęcie (w s tanie spoczynku) przepustnicy. Tyko po co? czy jak ja wykrece to przepustnica zamknie się jakoś szczelniej? Czy mając problemy z falowaniem obrotów ta śruba może mi pomoc?

BuMeL - 12 Lip 2012, 16:39

Służy do ustalania na jakiej wysokości ma zatrzymać się przepustnica. Można za jej pomocą ustawić lekką szczelinę aby samochód podtrzymywał wyższe obroty i tym samym był bardziej gotowy na start np. w sporcie. Jeśli np. czujesz, że przepustnica przy próbie otwarcia stuka lub się blokuje to za jej pomocą możesz ustawić aby zamykała się nieco luźniej, uniemożliwiając zakleszczenie. Śrubka służy również jako odbój, żeby mechanizm nie obstukiwał obudowy przepustnicy.
DewREW - 12 Lip 2012, 17:37

hmm zatanawiajace u mnie jednak jest to ze generalnie po jej wykreceniu mechanizm w tym miejscu i tak nie obstukuje przepustnicy, ponieważ robi to po drugiej stronie mechanizmu, niezaleznie juz od tego czy sruba jest wkrecona czy tez nie.
zakleszczenie przepustnicy... hmmm, coz to ma znaczyc? ze przepustnica sie nie otworzy ? czyli bledem byloby wykrecic srube... ?

JoeMix - 12 Lip 2012, 17:58

Ma to być skalibrowane, przepustnica ma być zamknięta do końca ale nie ma się opierać na przepustnicy (tym co się obraca w środku) tylko na tej śrubce właśnie,,, tak jak kalibrujesz pedał gazu, ma otwierać przepustnice na MAXa ale nie ma się opierać na lince, tylko na stopce pedału (o podłogę)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group