Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Uszkodozny Krzyzak przegubu wewnetrznego.

Madam - 3 Lip 2012, 12:09
Temat postu: [MK3] Uszkodozny Krzyzak przegubu wewnetrznego.
Rozsypal mi sie Krzyzak polosi przegubu wewnetrznego (krotka polos). Czy jest mozliwosc aby samemu jakos go zlozyc czy lepiej dac sobie spokoj i kupic nowy.

Jakims cudem podczas wymiany oslony gumowej przegubu zewnetrznego polos musila zostac wyciagnieta ze skrzyni. Wtedy pewnie wysypaly sie igielki z jednej czesci krzyzaka. Igielki mam ale nie wiem czy wszystkie.

Strasznie uwazalem na to aby tego nie zrobic bo wiedzialem czym to grozi. Czy jest jakas inna mozliwosc aby ten krzyzak padl. Moze to tylko zbieg okolicznosci.

Jak wogole zabrac sie teraz za naprawe tej polosi. Czy musze caly przegub wewnetrzny wyciagac ze skrzyni? Jak wymienic ten krzyzak. Jesli wyciagne polos z przegubem ze skrzyni to nastapi wyciek oleju - mozna temu jakos zapobiec.

Pietrekk - 3 Lip 2012, 23:37

Ja bym nowy kupił.
Grax - 13 Lip 2012, 20:30

koszt 50 do 80 zł wymień od razu oba na nowe razem z gumami jak masz trochę ikry mechanika i dostęp do lewarka kolumnowego godzina i po robocie :) . Po luzuj śruby od kół przednich potem odkręć sworznie boczne (trzy śruby na stronę)pod klucz "13" odepchnij koło tak by półoś wyskoczyła z krzyżakiem Uważaj by gniazdo nie wyskoczyło ..... . Ściągnij koło odkręć półoś zapomniałem jak nr klucza chyba 32 :/ Weź kawał drewna przyłóż do frezu półosi i walnij młotkiem by wyskoczyła cała półośka - ktoś musi ją trzymać by nie spadła narobiła hałasu (....) . Złap całą półośkę w imadle i ściągnij krzyżak :P P podpowiem jest tam taka sprytna zawleczka którą trzeba wyczuć i ściągnąć szczypcami . Krzyżak sam schodzi już, ściągasz gumę . A teraz montaż czytając od tyłu więc. Cybant włóż na półośkę, nie zapinaj jej od razu potem gumę krzyżak zawleczka i jak wyżej :) Jeśli coś przekręciłem to mnie poprawcie POZDRAWIAM
JoeMix - 16 Lip 2012, 08:35

Grax napisał/a:
odkręć sworznie boczne (trzy śruby na stronę)
Po co? A jak ma nitowane? Odkręca się śrubę jedną w zwrotnicy, wyjmuje się ją na zewnątrz, klocem w wahacz od góry i masz rozpięte,,,
Grax - 16 Lip 2012, 22:38

JoeMix napisał/a:
Grax napisał/a:
odkręć sworznie boczne (trzy śruby na stronę)
Po co? A jak ma nitowane? Odkręca się śrubę jedną w zwrotnicy, wyjmuje się ją na zewnątrz, klocem w wahacz od góry i masz rozpięte,,,


No to jeśli tak to ma zajebistą lipe:)

Madam - 17 Lip 2012, 06:39

Krzyzak w przegubie wewnetrznym wymieniony. Poszlo bez problemu. Nie wiem tylko jakim cudem sie rozsypal. W jednej czesci wogole nie bylo szpileczek. Byly rozsypane w smarze ktory zapelnial przegub. Z pozostalych dwoch chcialem wyjac jakos te szpileczki ale nie da sie. Musialbym zerwac gorna zawleczke aby je wyciagnac.

W tym uszkodzonym zawleczka byla na swoim miejscu. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze ktoras ze szpilek ulegla uszkodzeniu i przez to reszta sie wysypala.

Mam jeszcze problem z tylnym zawieszeniem. Cos tam strasznie mocno stuka. Amortyzatory sprawne. Mialem ostatnio przeglad i wyszlo 75% sprawnosci. Diagnosta ogladal tyl i sprawdzal na szarpakach i powiedzial ze nic tam nie widzi. Tuleje tylnej belki zawieszenia podobno wedlug niego sa cale.

Najgorzej slychac na drodze zwirowej i zaraz po ruszeniu z dluzszego postoju np. rano. Pozniej jakby te stukanie bylo troszke cichsze.

W bagazniku jest pusto. Tylna klapa dobrze zamkineta. Co jeszcze moge sprawdzic odnosnie tego stukania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group