|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Wyciek oleju i wskażnik paliwa
P.Rusek - 18 Cze 2012, 14:32 Temat postu: [MK3] Wyciek oleju i wskażnik paliwa Witam
Mam kolejny problem z fiesta.
Cieknie mi olej na pasek tam gdzie jest alternator itd, podobno musze wymienic tylko simmering, mam pytanie czy tylko simmering i pasek bo caly jest w oleju i czydrogo bedzie to kosztowac i i czy samemu mozna to zrobic? i ile moge na tym pasku przejechac bez naprawy( chodzi o jeden dzien max dwa) jezeli trzeba moge dodac zdjecia
drugi problem to wskaznik paliwa. paliwa mam malo (troche nad rezerwa) a wskazuje mi ze mam pol baku . w czym moze byc problem??
JoeMix - 18 Cze 2012, 14:59
P.Rusek napisał/a: | Cieknie mi olej na pasek tam gdzie jest alternator itd, podobno musze wymienic tylko simmering, mam pytanie czy tylko simmering i pasek bo caly jest w oleju | Wisz to się tak nie da... może być coś innego niż uszczelka,,, może końcówka wału która przez nią wystaje jest wyrobiona i dlatego cieknie,,, puki nie wymienisz (rozbierzesz) się nie przekonasz P.Rusek napisał/a: | i ile moge na tym pasku przejechac bez naprawy | Puki olej się w silniku nie skończy i/lub nie pęknie pasek,,, Cytat: | drugi problem to wskaznik paliwa. paliwa mam malo (troche nad rezerwa) a wskazuje mi ze mam pol baku . w czym moze byc problem?? | We wskaźniku właśnie,,, też puki nie podłaczysz innego się nie przekonasz, one firmowo są extra mało dokładne, ale tylko przez podmianę jednego z dwóch (wskaźnik lub czujnik w baku) elementów namierzysz winowajcę,,, (jeszcze dochodzi zwarcie w elektryce, ale raczej objaw na to nie wskazuje)
P.Rusek - 18 Cze 2012, 15:12
pozniej dorzuce zdjecia moze cos bedzie lepiej widac;]
a zwarcie moze byc bo z akumulatorem mam przygody i wymienialem bezpiecznikow kilka, a gdzie moze byc to zwarcie, dodam jeszcze ze lampka od podswietlenia rejestracji jest walnieta , moze ona cos psuje?
moze odrazu napisze tutaj zeby nie zakladac nowych tematow.
odnosnie tego akumulatora-
w czasie jazdy czesto przygasaly mi swiatla i gasl silnkik radio sie wylaczalo itp, wiec naladowalem akumulator i dalej tak jest, alternator zapewne nie laduje przez slizgajacy sie pasek klinowy ale na swiezo naladowanym chyba powinno byc dobrze??
JoeMix - 18 Cze 2012, 15:24
P.Rusek napisał/a: | pozniej dorzuce zdjecia moze cos bedzie lepiej widac;] | A co chcesz pokazać? 90% fiest tam cieknie więc wiemy jak to wygląda,,, zaczyna się od simeringu bo to chyba najprostsze i najtańsze i często (choć nie zawsze) najskuteczniejsze,,, pewności się nabiera czyszcząc elegancko okolice,,, wtedy widać dokładnie skąd leci olej,,,
Jak masz pasek w oleju to nie dziw że masz cyrki z elektryką, nawet na naładowanym nie będzie dobrze bo nieobciążony akumulator ma 12,6V a obciążony około 12V lub mniej, a napięcie w instalacji pracującego auta powinno być >13 (do 14,4 max) i tak, 1V to bardzo dużo.
P.Rusek - 18 Cze 2012, 15:30
a jezeli wyczyszcze pasek to szybko sie zaleje spowrotem?
i czy da rade na nim tak ze 2 dni pojezdzic?
JoeMix - 18 Cze 2012, 16:06
Paska nie wyczyścisz,,, nasiąknął olejem nadaje się do wymiany,,, wytrzyma jak pisałem aż nie pęknie (to odnośnie samego paska) w zależności jak mocno leci to silnik będzie krwawił aż się wykrwawi, chyba ze będziesz dolewał oleju, no i na koniec ta nieszczęsna elektryka kulejąca z powodu niskiego ładowania,,, jak utrzymasz poziom oleju w ryzach i prądu Ci nie braknie to i tydzień i miesiąc pojeździsz,,,
P.Rusek - 18 Cze 2012, 17:58
a co zrobic z ta elektryka? po raz mi odpala za 1 razem raz kreci jakby nie mial pradu ?? akumulator naladowany jest. to wina paska?
JoeMix - 18 Cze 2012, 18:01
Pasek nie ma nic do odpalania, moze go nie być i silnik będzie chodził (puki się nie ugotuje lub prądu braknie bo pasek napędza pompę wody i alternator)
P.Rusek - 18 Cze 2012, 18:06
to czemu mi raz pali idealnie a raz jakby nie bylo pradu ? moze byc wina klem ? bo nie sa najlepsze ? czy gdzies jest zwarcie?
JoeMix - 18 Cze 2012, 18:12
Mam Ci to zgadnąć?
Jak klemy są liche i mogą robić przerwę to czemu nie,,,
P.Rusek - 19 Cze 2012, 15:59
a ile taka naprawa moze kosztowac?
|
|