Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z 1.1 na 1.6 8V EFI - problem z wtryskami

guma_3d - 20 Kwi 2012, 23:33
Temat postu: [MK3] Swap z 1.1 na 1.6 8V EFI - problem z wtryskami
potrzebuje pomocy, nie wiem gdzie mam juz szukac.. nic na forum nie znalazlem ani w necie, potrzebuje schemat podlaczenia wtrysku. gdzie zasilanie, powrot, przelew.... i czy jak przechodzi sie na wielopunkt z monowtrysku trzeba zmienic jakis przekaznik?? (moja hipoteza)
JoeMix - 21 Kwi 2012, 10:20

guma_3d napisał/a:
jak przechodzi sie na wielopunkt z monowtrysku trzeba zmienic jakis przekaznik?
Jaki przekaźnik,,, musisz cała elektrykę od mono wywalić a wstawić ta od wielowtrysku, w aucie zostaje kawałek instalacji od pompy paliwa i podłączenie do zegarów itp rzeczy, a wszystko co steruje silnikiem musi być od tego silnika,,,
Marek - 21 Kwi 2012, 10:47

A co sie dzieje? Pompe paliwa zalozyles z 1.6 Efi? Zasilanie listwy masz na przewodzie przykrecanym do listwy, powrot na wyjsciu z reg cisnienia paliwa.
guma_3d - 21 Kwi 2012, 15:00

nigdzie nie przeczytalem o pompie paliwa wiec nie jest zmieniona. co ona da? jest jakas bardziej wydajna czy mniej? poza tym silnik wstawiony, uklad chlodzenia jest, elektryka jest. pytanie kolejne Dlaczego odma jest (na zdjeciach tak widac) polaczona z listwa wtryskiwaczy?
Stunt_Man - 21 Kwi 2012, 15:17

guma_3d napisał/a:
nigdzie nie przeczytalem o pompie paliwa wiec nie jest zmieniona. co ona da? jest jakas bardziej wydajna czy mniej? poza tym silnik wstawiony, uklad chlodzenia jest, elektryka jest. pytanie kolejne Dlaczego odma jest (na zdjeciach tak widac) polaczona z listwa wtryskiwaczy?

pompa z 1.1 może zostać.
do listwy wtryskiwaczy nie jest podłączona odma tylko podciśnienie kolektora odpowiadające za regulacje cisnienia paliwa na listwie

guma_3d - 21 Kwi 2012, 15:31

wiec dlaczego odma ma 3 odejscia? do czego jest to male 3? bo na tym zdjeciu widac zupelnie cos innego http://imageshack.us/phot...obraz024wx.jpg/
Marek - 21 Kwi 2012, 15:38

Pompa z 1.1 nie moze zostac, co innego jakby bylo to mk3.5, Odma ma byc podlaczona do kroccow kolektora ssacego ktore sa przy samej glowicy.
guma_3d - 21 Kwi 2012, 16:18

ale dlaczego ta pompa nie moze zostac?
Marek - 21 Kwi 2012, 17:18

Bo jest do monowtrysku i daje jesli dobrze pamietam 1.4bara cisnienia, a Efi potrzebuje 3barowej pompki.
JoeMix - 21 Kwi 2012, 17:45

Ale na pompie od 1,1 bez problemu odpali i pojedzie,,, może nie osiągnie pełnej mocy, ale spokojne da się jeździć,,, więc nie jest to problem na już uniemożliwiający uruchomianie silnika
Marek - 21 Kwi 2012, 17:46

A to dziwna teoria, moja tylko prycha i nic poza tym, tak samo bracika CVH.
JoeMix - 21 Kwi 2012, 17:58

Paliłem 1,6 efi na pompie elektrycznej od gaźnika,,, awaryjnie wpiętej przy awarii tej oryginalnej i może nie było idealnie ale jak wspomniałem dało się jechać,,,
Marek - 21 Kwi 2012, 18:16

Nie wyobrażam sobie żeby EFI odpaliło i jeździło na 0.2 bara ciśnienia na listwie, bo takie ciśnienie daje pompa el do gaźnika.
JoeMix - 21 Kwi 2012, 18:18

Pompa była 1 barowa, czyli taka sama jak ma 1,1i tyle że na przewód montowana a nie w zbiorniku,,, dlatego pisałem ze powinien pojechac
Marek - 21 Kwi 2012, 18:29

No to ta pompa z gaźnika nie była, ciśnienie otwierało by ciągle zaworek iglicowy...
swoją drogą, nawet jeśli cudem odpali na pompie z HCS to prędzej czy później się spali w niej silnik z obciążenia, paliwo nie da rady wrócić powrotem bo regulator ciśnienia nie puści dalej.

JoeMix - 21 Kwi 2012, 18:36

No nie wiem od czego była, ja jej nie wyciągnąłem z auta tylko kupiłem w sklepie jako gaźnikową właśnie,,, 2 końcówki na przewody i wtyczka od zasilania,,, pompę mam od dawna różne silnik na niej jeździły w tym i gaźnikowe,,,
Marek napisał/a:
prędzej czy później się spali w niej silnik z obciążenia, paliwo nie da rady wrócić powrotem bo regulator ciśnienia nie puści dalej
To fakt, na pełnym zbiorniku pewnie nic jej będzie bo cał będzie zamoczona, ale na rezerwie może się ugotować,,,
Stunt_Man - 21 Kwi 2012, 18:52

pompa z monowtrysku i z efi jest taka sama, obie dobiją 3 bary
ciśnienie reguluje regulator paliwa :hahaha:
Maruś jak możesz tego nie wiedzieć :-P

Marek - 21 Kwi 2012, 18:54

NIe jest taka sama ;) Trochę dłużej bawię się w te klocki :)

W mk3.5 dopiero poszli po rozum do głowy i wsadzali taką samą.

JoeMix - 21 Kwi 2012, 19:27

Kurde zgłupieć od tego wszystkiego można,,, prawie jak ze ssaniem,,,
Stunt_Man - 21 Kwi 2012, 20:25

Marek, ja jeździłem jeden dzień na pompie z 1.1 mając zeta więc jestem słabym przykładem
ale Pietrek jeździ na pompie z 1.1 już grubo ponad rok mając kolejno CVH i zeteca więc...
a obaj mamy mk3 :hihihi:

Marek - 21 Kwi 2012, 20:29

Może mieliście już kiedyś zmienianą pompę :) Bo ani moja na pompie z 1.3 ani bracika na pompie z 1.1 nie chciała zagadać. Zreszta w Fordzie to czukiereczek wi o co chodzi :cojest:
JoeMix - 21 Kwi 2012, 21:01

Dlatego napisałem jak ze ssaniem, dwa takie same silniki i w jednym bez ssania za zapali i już a jak nawet to zgaśnie po chwili, musi choć 15 sekund na ssaniu pokręcić choćby i na zewnątrz było 28 stopni,,, drugi, dokładnie taki sam a bez ssania i gazu pali z miejsca przy -20.
guma_3d - 21 Kwi 2012, 22:23

chlopy nie klocic sie, tereaz jest inny problem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BRAK ISKRY, cewka sprawdzona, jakies sugestie?

JoeMix - 21 Kwi 2012, 22:47

guma_3d, napięcie na cewce jest (środkowy przewód) jak jest to czujnik położenia wału czy co tam jest,,,
guma_3d - 21 Kwi 2012, 22:50

jest napiecie na srodkowym. co dalej?
JoeMix - 22 Kwi 2012, 00:15

Jak jest zasilanie na cewce to znaczy ze komputer nie steruje,,, pewnie dlatego że nie dostaje sygnału z czujnika położenia wału lub sam ma problem z zasilaniem.
Fordon - 22 Kwi 2012, 00:26

Czujnik polozenia walu, albo (wiazka) jaka instalacje lub od czego dales ?? i jaki komp jest wstawiony....

Z fordem i jego pompami w MK3 jest jak w loterii, 90% przypadkow nie podaje wiecej jak 1,5 bara na monowtrysk... MK3,5 ma kazda taka sama 3 barowa pompe a regulatory bosch sa 2,7 bar...

guma_3d - 22 Kwi 2012, 15:14

na wtyczce czujnika walu 1,5v, na cewce tak jak w aku. w ilu miejscach powinien pokazac sie prad we wtyczce komputera z cewki zaplonowej? i czy immo ma cos z tym wszystkim wspolnego? a na komputerze nie znalazlem producenta tylko napis EFI i cyferki(duzo).
guma_3d - 22 Kwi 2012, 22:21

a moze modul zaplonowy trzeba zmienic?
JoeMix - 22 Kwi 2012, 23:11

guma_3d napisał/a:
w ilu miejscach powinien pokazac sie prad we wtyczce komputera z cewki zaplonowej?
W jednym, 12V na środkowym powinno być na stałe, komputer na zmiane odcina masę na bocznych przewodach wyzwalając w ten sposób iskrę na świecach,,,
guma_3d - 24 Kwi 2012, 23:31

mobile DZIALA!!!!!!!!!!!! powod?? banalny............. (az zal...) 3 dzien siedzac nad elektryka i czujnik obrotu walu zmianialem i pisalem ze jest na nim napiecie, ale wypiolem go jeszcze raz, i co? i lubię chleb ze smalcem kabelek!! polutowali wsadzili i ODPALIL!!! POZDRO WSZYSTKIM ZA POMOC I CHECI!!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group