Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Hamulce Escort RS TURBO

Bongo - 11 Kwi 2012, 13:15
Temat postu: [MK3] Hamulce Escort RS TURBO
Witam. Mam jedno małe pytanko...szukałem na forum i w sumie nic konkretnego nie znalazłem jakie tarcze do tych zacisków ?? Wiadome ze 260 mm ale jaka wysokość ?? Maja być takie jak do escorta mk4 rs turbo czy takie jak od mondeo czy takie jak od rs 2000 bo wszystkie te tarcze różnia sie wysokością .Dzieki za odp
luk-90 - 11 Kwi 2012, 13:33

oprocz wysokosci jest odsadzeni od piasty
Bongo - 11 Kwi 2012, 18:42

Masz racje wiec ktos kto zaadoptowal takie hamulce niech napisze jakie założył tarcze.
luk-90 - 11 Kwi 2012, 19:08

zakładasz komplet hampli z mondeo, wtedy albo dystans pod tarcze albo zlizanie trochę jarzma
madek - 11 Kwi 2012, 20:27

Bongo, wiem że do zacisków od rs2000 pasują tez tarcze od niektorych wersji scorpio, sierry (chyba z abs). maja takie same numery katalogowe, i z tego co pamietam rst mają to samo. w mondeo jest inny zacisk, rozni sie troche umiejscowieniem otworow
Bongo - 11 Kwi 2012, 21:00

Luk po co mam zakładac hample z mondeo skoro mam zaciski od rs turbo które zresztą wystepują także w starym scorpio. Hm musze zdjac mój zacisk i tarcze i zmierzyc co mi tam wejdzie ;)
Fordon - 11 Kwi 2012, 23:22

Bongo, a dla czego uparles sie na heble akurat z RST ?? bo nie rozumiem tego... majac na rynku tyle zaciskow po cenie zlomowej wrecz + nowa tarcz to jestes bogiem...
Nie wiem pod jaka felge chcesz to osadzac...

f1@hawaj.cba.pl - 11 Kwi 2012, 23:33

Zacisk z Escorta mk7 + tarcze wentylowane + dobre klocki i masz hamulec jak trzeba. Z kolegą mamy zaciski z mk7+ tarcze hart wentylowane, nacinane i wiercone + jakieś tam klocki do tego i nasza Mk3 na superoesach poznańskich zatrzymuje się bez najmniejszych problemów, dodam tylko że koła 195/45/15 a więc jest co hamować.
Fordon - 11 Kwi 2012, 23:36

f1@hawaj.cba.pl, panie dodaj jaki plyn masz, bo wiekszosc ludzi bagatelizuje to a za razem stan pompy hamulcowej ma tu naprawde duzo do gadania :ok:
Marek - 11 Kwi 2012, 23:40

Nie wiem jakim cudem mozna twierdzic ze hamulec przod 240mm daje rade? Moze czas najwyzszy przejechac sie na dobrych hamulcach u kolegi czy cos?
Bongo - 12 Kwi 2012, 13:46

Fordon...w sumie sie nie uparłem tylko mam takie zaciski wiec chciałbym je zaaplikować do żelaza , a o ktore ci zaciski chodzi ze sa po cenie złomowej ? Panowie tarcza 240 wentylowana wystarcza do jakiegos czasu... i nie o tym jest ta dyskusja. Mam nowa pompe od xr2i mam zaciski od ERST po regeneracji wiec dlaczego mam nie skorzystac z tego zestawu
Fordon - 12 Kwi 2012, 14:09

Z mondeo mk1 mk2 mozna kupic zaciski juz po 10zl szt...
lukas3482 - 12 Kwi 2012, 15:55

Fordon napisał/a:
Z mondeo mk1 mk2 mozna kupic zaciski juz po 10zl szt...

Za 50 zł kupiłem zaciski jarzma tarcze i nawet klocki stan bardzo dobry nie wymagało regeneracji

Żółwik Tuptuś - 12 Kwi 2012, 18:18

zadam głupie pytanie :)

W jaki sposób jeżeli chodzi o wydajność mają się zaciski od escorta RST różnić od zacisków od fiesty RST(RS1800/XR2i itd)

ps: Drugie pytanie tak poza konkursem - do czego używacie hebli , że 240 wentylowana z przodu poskładana na donrej tarczy, dobrym klocku, sprawnym zacisku, stalowych przewodach, dobrym płynie, dobrej pompie i ze sprawnym tyłem Wam nie wystarcza ?

Marek - 12 Kwi 2012, 20:24

Tym się różni, że jest pod tarcze 260 mm i ma większy tłoczek.

Hamulcow używam do hamowania jak sama nazwa wskazuje :)

Bongo - 12 Kwi 2012, 20:25

Rożnica jest choćby ze względu na rozmiar tarczy lepsza na pewno wytrzymałość cieplna ze względu na większą powierzchnie chłodzenia tarczy. Czyż nie tak zółwiu ? A ja nie twierdze ze tarcza 240 na dobrym zestawie nie wystarcza bo faktycznie takie hamulce w zupełności wytarczaja zwykłemu śmiertelnikowi. ;)
Żółwik Tuptuś - 12 Kwi 2012, 20:55

No dobra - myślałem, że w essim RST był ten sam hebel z przodu co w FRST :)

Mój błąd, choć to nielogiczne chociażby ze względu na wielkość felg w ERST i w mocnych fiestach.

Pozostaje zatem pytanie pozakonkursowe dla "niezwykłych nieśmiertelników" :rotfl:

Jaki przedni set na tarczy 240 posiadacie i w jakim przypadku odmówił posłuszeństwa?

Fordon - 12 Kwi 2012, 22:08

Żółwik Tuptuś, starczy seryjna XR2i i dwa dohamowania z 160 do 0 pod rzad, klocki ferrodo pala sie...
Ja przy 1.8 16v z rally land spalilem 260 tarcz przy swoim stylu jazdy, a klocki sie pokruszyly po sciagnieciu...
Teraz bede testowac 300mm ale to juz pod ST170.

Marek - 12 Kwi 2012, 22:50

Tak jak Fordon pisze, 240 mm maja niską powtarzalność, szybko się wędzą :) Teraz mam zestaw 260mm z RS2k i z tylu tarczobębny, o wiele przyjemniej się jeździ nawet na codzień, szczególnie na dobrej oponie.
f1@hawaj.cba.pl - 12 Kwi 2012, 23:41

Dyskusja o hamulcach nie ma najmniejszego sensu, jest zbyt wiele zmiennych, najwięcej tak na prawdę zależy od techniki jazdy. Idealnie byłoby zamontować tarcze 450mm i używać ich równocześnie jako opon :) nie tędy droga. Nawet największa tarcza, tłoczek, zacisk nie da nic jeżeli nie ma studzenia. Idealne połączenie to hokej pod zderzakiem do samej gleby, koła 18 cali, prześwit do podłogi 2cm, gleba -60 wtedy hamulce mają idealne warunki do smażenia :) Zamiast myśleć o olbrzymich tarczach, potężnych zaciskach, 10 tłoczkach, warto zainwestować w chłodzenie. Rura spiro spod zderzaka za 10 zł da to samo co zestaw hamulców za 1000 zł. Kolejna rzecz to jakość płynu. Stary, przegrzany, zanieczyszczony płyn bardzo szybko wrze i pedał staje się miękki. Wystarczy wymienić płyn a nie tarcze :) . Jeżeli piszę że 260 wentylowane dają radę na superoesach to nie jest to wyssane z palca tylko potwierdzone wieloma startami. Nie mówię że to rozwiązanie z grupy pro, ale cena do jakości zupełnie wystarcza do eksploatacji w kjsach i superoesach.
Fordon - 12 Kwi 2012, 23:51

f1@hawaj.cba.pl, podstawa to silnik i moc jaka generuje, jak korzystamy z auta, jaki mamy plyn hamulcowy, jak utrzymana jest pompa hamulcowac, przewody itd itd... wybacz ale na KJS ani na super sprint nie krecisz wozu do 200+ i hebel w zero na nawrotke bo czeka nastepny woz na objazd... Ja na streecie spalilem 260mm a byly to nawiercane brembo + ferrodo premier + plyn Ferrodo Racing 5.1... Wiec skoro przy wychamowanych nie calych 130KM spalilem taki zestaw (plyn nie zawrzal) to wybacz ale przy 200KM z ST no nie ma opcji 3 starty na 200km/h i masz 260 swiecace tarcze na czerwono-pomaranczowo...
Bongo troche pod gore bedziesz mial z tymi heblami... odpowiadajac na twoje pytania najprosciej jest osadzic taki zacisk ze starymi klockami na 239mm tarcz fiesty i bedziesz widzial ile brakuje ci do osadzenia zacisku kontra tarcz...

Żółwik Tuptuś - 13 Kwi 2012, 06:15

Przekonaliście mnie - ta dyskusja nie ma sensu i zeszliśmy z tematu.
f1@hawaj.cba.pl - 13 Kwi 2012, 10:35

No i właśnie doszliśmy do tego co mówiłem :) wszystko zależy od techniki, jeżeli hamujesz auto do 0 z 200km/h to nie ma opcji - tylko ceramika :D :D:D @Fordon całkowicie się z Tobą zgadzam i to co napisałeś nie jest sprzeczne z tym co ja :) ubranie musi być szyte na miarę, jednak zawsze trzeba pamiętać że z fizycznego punktu widzenia hamowanie to zmiana tarcia w ciepło, i od efektywności odprowadzenia tego ciepła w duże mierze zależy skuteczność hamulców.
Fordon - 13 Kwi 2012, 11:10

f1@hawaj.cba.pl, dokladnie :) wszystko sie zgadza...
a1topgear - 13 Kwi 2012, 12:28

A ja twierdze że dobra tarcza 240mm z odpowiednim klockiem, plus dobry płyn i przewody w stali i nie ma problemów z wyhamowaniem MK3. Na Torze Poznań na SJS nie miałem żadnych problemów ze skutecznością hamulcy. Prędzej miałem problem z chłodzeniem silnika i wysoką temperaturą powietrza doładowującego niż z hamulcem.
A zestaw to EBC Turbo Groove, klocek EBC Green Stuff, płyn Mintex, przewody BF Goodrich.

Żółwik Tuptuś - 13 Kwi 2012, 18:41

Hyhy - swoją drogą ciekawy podział.

Ci którzy jeździli kiedyś na streecie i przeszli na wszelakiej maści tory , wyścigi, rajdy itp twierdzą, że 240 wystarcza.
Ci którzy jeżdżą na streecie twierdzą, że nie wystarcza :)

Wracając do tematu.

Gadałem dzisiaj z jednym takim co to miał zacisk od essiego RST w ręku i mówił On, że średnica tłoczka jest jak w tłoczkach z FRST, czyli jak w ikserce. Tylko tarcza była większa.
Mówił też, że wsadzenie tego do fiesty mk3 to sztuka dla sztuki, bo będzie rzeźba a 240 wystarczą, a jak już się chce większe, to jest wiele zestawów P&P i to bez sensu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group