Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [Inny] Peugeot 307 - problem z kierunkowskazem lewym

bidżej - 4 Kwi 2012, 01:01
Temat postu: [Inny] Peugeot 307 - problem z kierunkowskazem lewym
heja.

pytam Was, bo na forach puga ani innych francuzów nie idzie wyczytać nic sensownego.

problem wygląda tak: włączenie świateł postojowych powoduje załączenie lewych kierunków (światło ciągłe). wrzucenie kierunkowskazu powoduje tylko pulsowanie kierunków jaśniejszym światłem. kierunek prawy jest ok. przy załączeniu świateł awaryjnych migają też postojówki. przejrzałem i wyczyściłem wszystkie masy, które udało mi się znaleźć po lewej stronie auta, zupełnie bez skutku. wszystkie żarówki ok. bezpieczniki też. do tego jeszcze przy wyłączonej stacyjce auto potrafi zareagować na przełączenie manetki wycieraczek, ale wykonuje tylko połowę cyklu, tzn. wycieraczki dojeżdżają płynnie do pionu i zatrzymują się, wracają w sposób losowy (ale płynnie) po paru chwilach.
co to może być? mam jeden pomysł, ale nie chciałbym tu nic sugerować...

auto: peugeot 307 2.0HDi 2002r

PS. francuzy to szit! ozor

ElGrey - 4 Kwi 2012, 06:35

Peugi to syf :)
Masz gdzieś zwarcie w wiązce, to jedyne sensowne wytłumaczenie ;-(

waldekst - 4 Kwi 2012, 15:32

polecam forum Peugeota na tej stronie www.peugeot-klub.pl. Byłem tam ze swoją 307 prawie 8 lat. czeka cie wymiana przełącznika zespolonego. Na A..... kupisz za ok 200 zł. W serwisie zapłacisz ponad 1000zł. po zdjęciu 2 plastików obudowujących przełącznik na jego tylnej stronie / od szyby/ jest jego numer i taki szukaj na wymianę. Natomiast to że wycieraczka przy wyłączonym silniku po dotknięciu przełącznika staje w pionie to prawidłowo. Przydaje się to przy wymianie piór. Wklej w wyszukiwarkę frazę "' peugeot 307 sam naprawiam pdf "' a znajdziesz na gryzoniu instrukcję jak samemu to zrobić. Powodzenia
bidżej - 4 Kwi 2012, 16:48

waldekst, a czy to normalne, że razem z awaryjkami migają postojówki? pytam, bo nie miałem z tym nigdy do czynienia, a może jakiś Francuz to wymyślił celowo...
JoeMix - 4 Kwi 2012, 17:14

bidżej napisał/a:
a czy to normalne, że razem z awaryjkami migają postojówki?
:9: Ty poważnie pytasz? Czy już se jaja na święta robisz? :hihihi:
bidżej napisał/a:
przy wyłączonej stacyjce auto potrafi zareagować na przełączenie manetki wycieraczek, ale wykonuje tylko połowę cyklu, tzn. wycieraczki dojeżdżają płynnie do pionu i zatrzymują się, wracają w sposób losowy (ale płynnie) po paru chwilach
Tak jak waldekst pisze to normalne i prawidłowe, i nie powinno się zdarzać jakoś, tylko zawsze jak machnięcie na wyłączonej stacyjce zrobisz to powinny wycieraczki pionowo się ustawić,,, to dobre na zimę i takie tam, tylko trzeba pamiętać ze po włączeniu zapłonu przepakują się na poziomo (tzn normalnie) jak wajchą ruszać nie będziesz to nie powinny same (tzn bez włączenia zapłonu) wrócić na swoje miejsce tylko już tak w pionie powinny pozostać.

Pozycyjne ani żadne inne światła nie powinny mrugać z awaryjnymi,,,

Marcin - 4 Kwi 2012, 17:36

wymontuj zespolony i go zreanimuj na podobnej zasadzie jak z ff mk3, taki sam siedzi w 206, którego jakieś pół roku temu naprawiałem u rodziców :-P
waldekst - 4 Kwi 2012, 18:02

bidżej napisał/a:
waldekst, a czy to normalne, że razem z awaryjkami migają postojówki? pytam, bo nie miałem z tym nigdy do czynienia, a może jakiś Francuz to wymyślił celowo...


Budowa przełącznika zespolonego 307 jest dość skomplikowana. Po prostu dożył już końca swego żywota i przy przełączaniu jednej funkcji potrafi zahaczyć o drugą . Ja w ciągu 8 lat miałem 3 przełączniki. Poczytaj poradnik jaki poleciłem ci wyżej tam jest wszystko.

Peedro - 4 Kwi 2012, 19:29

Skłaniam się ku temu co napisał Marcin, mi w mk3 też migały postojówki zamiast kierunków i winny był zespolony. U mnie puściły 2 kabelki i robiły takie zamieszanie.
bidżej - 4 Kwi 2012, 20:01

JoeMix, to jest francuz i wszystkiego się po tej kupie złomu spodziewam. W końcu w całych dziejach wszechświata ten naród wymyślił tylko 1 przydatną ludzkości rzecz - i ona nie ma nic wspólnego z techniką :P

ok, to teraz tak: piszecie o zespolonym. A ja wyczytałem gdzieś na elektrodzie o zawieszonym przekaźniku w module BSI - czyli takim popierdzielonym komputerku, gdzie odbywa się zarządzanie elektryką. w nim siedzą bezpieczniki i jakieś przedziwne przekaźniki lutowane do płytki drukowanej. miałem do czynienia z tym ustrojstwem jakiś czas temu w Berlingo 1.6 HDi z 2008, kiedy przestały świecić prawe postojówki. Okazało się, że moduł jest do wymiany (czterocyfrowe sumki w ASO) albo naprawy (jakiś szpecmajster cośtam lutował).

zespolony też jest opcją, bo i ja go podejrzewałem. tym bardziej, że lewa manetka ma luzy jak stąd do warszawy. pytanie jak jednoznacznie określić co jest winne? da radę to jakoś pomierzyć? przypominam, że tam siedzi CAN, więc nic nie jest tak logiczne, jak np. w MK3 :P

Peedro - 4 Kwi 2012, 20:07

Najlepiej francuza oddać na złom i po problemie :-P . A na poważnie - nie da się chociaż nia chwile podmienić zespolony by sprawdzić?
bidżej - 4 Kwi 2012, 20:10

biorąc pod uwagę, że auto nie jest moje, to trzeba znaleźć chętnego, który pozwoli sobie rozebrać całą kolumnę kierowniczą łącznie ze zdjęciem kierownicy, a w dodatku jeszcze musi mieć zespolony o odpowiednim oznaczeniu - może być trochę cieżko :hahaha:

gdyby to ode mnie zależało, ten trup już dawno parkowałby na dnie wisły ;-|

Marcin - 5 Kwi 2012, 15:46

marudzicie na puga, każda marka ma jakieś kupy w swoich modelach...

Bartek, sam zespolony, jeśli dobrze pamiętam jest podobnej budowy jak fordowski, czyli wajchy z blaszkami i stykami, więc dobre wyczyszczenie, ewentualnie dogięcie blaszek + kontakt S i działa dalej... co do kierunków to zaciera się tulejka oporowa i robi się luz lub kierunki same wskakują.
Co do BSI to też może to być jego wina, ale co tam siedzi to nie wiem, bo do tego się jeszcze nie dobierałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group