Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] problemy z odpalaniem, a teraz z obrotami

donpablobb - 7 Mar 2012, 10:45
Temat postu: [MK3] problemy z odpalaniem, a teraz z obrotami
Witam.

Mam od kilku dni problem z Fiestą 1994r. 1.1, 50 KM na wtrysku. Na początku silnik był zalewany, nie mogłem odpalić auta. Jak już odpaliłem, to nie pracował na 2 lub 1 cylinder, lub chodził w miarę dobrze. Sprawdziłem silnik krokowy, ale jest sprawny. Zrobiłem tester i sprawdziłem błędy. Wyskoczył uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Wymieniłem go. Sprawdziłem czujnik temperatury silnika (pod kolektorem) - jest sprawny. Teraz komputer w teście na wyłączonym silniku nie wskazuje błędów. Jednak obecnie po odpaleniu auta silnik wchodzi na wysokie obroty (ok 3000), utrzymuje je ok 5 sek i schodzi na obroty biegu jałowego wyższe niż poprzednio, tak ok. 1000 obr/min. Na dodatek jak próbuję nim jeździć to silnik wchodzi na wysokie obroty, które spadają, falują. Bez dodania gazu auto na II biegu jedzie za szybko. Po podłączeniu do testera przy pracującym silniku wyskakuje błąd 28 - sonda lambda. Pojawia się też błąd 45 - czujnik prędkości pojazdu (ale chyba to nie ma związku z tą sytuacją).
Czy te objawy faktycznie spowodowane są sondą lamba? Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia, co może wywoływać usterkę? Np. jakieś węże podciśnienia?

Pozdrawiam

JoeMix - 7 Mar 2012, 10:53

Odepnij (zdejmij wtyczkę) z VSS a się przekonasz czy nie ma to związku,,,
bidżej - 7 Mar 2012, 19:04

identyczne objawy zlikwidowałem u siebie przez podmianę czujnika temperatury silnika (prawdopodobnie zbędną), VSS i opanowanie pęknięcia cewki zapłonowej.

masz dobrze założone CPP? tzn czy dźwigienka czujnika chodzi razem z przepustnicą?

donpablobb - 7 Mar 2012, 20:58

CPP założony dobrze - porusza się z przepustnicą. Czujnik temperatury jest dobry bo go mierzyłem w temp. pokojowej i w 100 stopniach i ma parametry w normie.
VSS to sonda lambda?
Cewka zapłonowa? Muszę ją sprawdzić. Problemy zaczęły się w momencie jak było mokro i dużo kałuży. Myślałem, że to coś z zapłonem po wjechaniu w kałużę i wymieniłem kable. Cewki jeszcze nie sprawdzałem.

bidżej - 7 Mar 2012, 21:04

VSS (Vehicle Speed Sensor) to czujnik prędkości wkręcony w skrzynię biegów - tam, skąd wychodzi linka prędkościomierza.

Co do czujnika temp - pewnie zmieniłem go niepotrzebnie (bo wyniki pomiarów były takie same jak dla czujnika na 100% sprawnego), ale nie miałem innego wyjścia - przy odkręcaniu upierdzieliłem plastikową obudowę gniazda :-P

A jak tak czytam powyżej, to Twoja cewka na 95% jest pęknięta, zalana i zasyfiona :P Z takim problemem tymczasowo poradziłem sobie tak:


JoeMix - 7 Mar 2012, 23:07

bidżej, to bardzo doraźnie, spadnie deszcz i pewnie dostanie przebicia :(
bidżej - 8 Mar 2012, 07:37

póki co jeździ, a i tak nie musi wytrzymać długo - Zetec czeka :-P
Aster - 10 Mar 2012, 11:12

Miałem ostatnio podobny problem okazało się że wyskoczył mi jeden przewód przy silniku, może warto to sprawdzić :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group