Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Błąd 25 i 48 - porady co dalej

dedmau - 4 Mar 2012, 12:54
Temat postu: [MK3] Błąd 25 i 48 - porady co dalej
Witam, mój problem pewnie nie raz był opisywany na forum ale nie mogłem się doszukać odpowiedzi. Otóż autko ciężko reaguje na pedał gazu, tzn działa z opóźnieniem po wciśnięciu, obroty czasami są dość nieregularne, ciężko czasami odpalić silnik bez dodawania gazu. Wszystko wskazuje na słynny już silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. A teraz druga strona medalu. Czujnik CPP mierzyłem 5 razy, oporność zmienia się płynnie w całym jego zakresie, krokowiec rozebrałem i przeczyściłem i dodatkowo sprawdziłem wszystkie styki i również wszystko działa jak należy. Sam silniczek działa w obie strony po podłączeniu do akumulatora. Stycznik w silniczku również działa ok, ponieważ łączy i rozłącza obwód. Wszystko sprawdzałem parokrotnie. Teraz problem tyczy się dalej tego samego, ponieważ pomimo sprawnych części silnik czasami wariuje na obrotach. Błędy tak jak w temacie czy 25 i 48. Co może być tego przyczyną? Gdzie szukać niesprawności? Reset kompa również robiłem ale bez zmian. Fiesta 1.1i 91rok. Pozdrawiam i czekam na wasze podpowiedzi.
diodalodz - 4 Mar 2012, 15:17

Musisz dokonać pomiaru napięć na pinach komputera. Albo podmienić wtrysk. Kwestia co będzie cię mniej kosztować czasu/pieniędzy.
TPS`a można pomierzyć :
odłącz go
Sprawdź czy między 1 pinem i masą jest 5V
następnie podłącz i zmierz między
pinem 2-3 przy przepustnicy zamkniętej (poprawny wynik 0,2-1,1V)
pinem 2-3 przy przepustnicy max otwartej (poprawny wynik ok 4,8V)

dedmau - 4 Mar 2012, 21:23

Czyli sam problem może tkwić w komputerku? Czy może na odcinku między komputerem, a wtryskiem?
diodalodz - 4 Mar 2012, 21:45

dedmau napisał/a:
Czyli sam problem może tkwić w komputerku? Czy może na odcinku między komputerem, a wtryskiem?

Tego można dowiedzieć się albo pytając wróżki albo mierząc.
W komputerze jest stabilizowane źródło zasilania czujników +5V. Ulega uszkodzeniu rzadko, 99% to usterki wiązek i czujników.

dedmau - 8 Mar 2012, 20:06

Mam dodatkowe pytanie. Mianowicie czy wyżej opisane usterki mają wpływ na zwiększone spalanie? Pojawia się również problem przygasających kontrolek w trakcie jazdy oraz gaśnięcie silnika ale za to może być winny alternator. Autko w sumie stało 5 lat i było raz na jakiś czas odpalane i nic więcej. Przed tym okresem wszystko było ok.
diodalodz - 8 Mar 2012, 23:49

alternator zostaw w spokoju . A na spalanie ma wpływ prawie każdy błąd komputera.
dedmau - 10 Mar 2012, 13:02

Dobra jednak alternator był w miarę ok. Co racja to racja. Ale wyszedł teraz problem przygasających kontrolek oraz gaśnięcia silnika podczas jazdy. Czy te dwa błędy mogą mieć z tym coś wspólnego? Pomiarów wyżej opisanych nie robiłem bo nie ma mnie w domu jak na razie. Brat jeździ autkiem i chce żeby jeździł bez problemów dalej.
diodalodz - 10 Mar 2012, 14:43

oba maja wpływ na gaśnięcie. Zacznij od czujnika położenia przepustnicy .
dedmau - 10 Mar 2012, 21:39

Problem gaśnięcia rozwiązany - winny był przerwany przewód idący do aku od alternatora. Teraz tylko pozostaje mi zakupić na podmiankę kompa i wtrysk i załatwić problem tych dwóch błędów. Pomiary również wykonam, ale na wszelki wypadek zaopatrzę się w dodatkowe części na podmiankę.
dedmau - 16 Mar 2012, 21:37

Problem załatwiony, wina leżała albo po stronie kompa albo cpp lub też krokowca. Wszystkie te elementy podmieniłem i gra gitara :D Autko powróciło do życia. Za wszelkie sugestie udzielone w temacie dziękuję z góry.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group