|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Kody błędów / proszę o rady
LeVeL - 3 Mar 2012, 15:31 Temat postu: [MK3] Kody błędów / proszę o rady Siemka
Dziś sprawdzałem błędy mojej fiesty (Test na pracującym silniku)
wyskoczyły kody :
48 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.
47 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta minimalna prędkość obrotowa.
38 - Sonda lambda (podczas testu na zgaszonym silniku wyskoczyła też sonda lecz po jej wykręceniu i wyczyszczeniu bo miała zalepione otworki powtórzyłem test i było bez błędów )
Mam rozumieć że do naprawy lub wymiany mam nastawnik biegu jałowego ?
Proszę o jakieś rady
diodalodz - 3 Mar 2012, 18:45
ja bym umył przepustnicę najpierw i sprawdził czy się szczelnie zamyka . Dodatkowo sprawdził zawór EGR i wszystkie podciśnienia . a jak bedzie wszystko na wierzchu to sobie rozbierzesz "krokowca" i też go przeczyścisz i przesmarujesz.
LeVeL - 3 Mar 2012, 19:36
Dzięki za rade zajmę się tym jutro
mam jeszcze pytanie dotyczące dwóch śrubek ...Nie wiem jak to dokładnie ująć ale jedna znajduje się koło uchwytu linki gazu tak jak by miała za zadanie nie dopuścić by przepustnica opadła za nisko ..A druga jest przed regulatorem biegu jałowego i ten nastawnik porusza tą śrubką razem z przepustnicą.Liczę na to że ktoś zrozumie to co napisałem i teraz pytanie moje jest takie...Jak bardzo mają one wystawać.U mnie bieg jałowy ma około 1100 Obr.
diodalodz - 3 Mar 2012, 22:25
Bieg jałowy ok 850 obrotów. Zazwyczaj winny jest nagar który blokuje przepustnice.
Jedna śruba służy właśnie od ustawiania minimalnych obrotów serwisowych a druga do ograniczenia max wychylenia przepustnicy, np po to by chronić przed uszkodzeniem czujnik położenia przepustnicy. Do wyczyszczenia przepustnicy trzeba benzyny ekstrakcyjnej albo zmywacza do gaźników. Jeśli auto ma duży przebieg to bez zmywacza może być trudno.
Czasami nagar jest twardy jak skała .
LeVeL - 3 Mar 2012, 23:30
diodalodz napisał/a: | Bieg jałowy ok 850 obrotów. Zazwyczaj winny jest nagar który blokuje przepustnice.
Jedna śruba służy właśnie od ustawiania minimalnych obrotów serwisowych a druga do ograniczenia max wychylenia przepustnicy, np po to by chronić przed uszkodzeniem czujnik położenia przepustnicy. Do wyczyszczenia przepustnicy trzeba benzyny ekstrakcyjnej albo zmywacza do gaźników. Jeśli auto ma duży przebieg to bez zmywacza może być trudno.
Czasami nagar jest twardy jak skała . |
Wykręciłem nastawnik i cpp ( odkręciłem całe mocowanie) to odpaliłem bez problemu.
Wypatrzyłem jeszcze gdy silnik jest na biegu jałowym i dodam lekko gazu to nastawnik wysuwa się za ruchem przepustnicy ,a gdy puszcze gaz to nastawnik chwile trzyma silnik na tych obrotach przez 3-4 sec po czym się cofa
Wracając do śrubek jak je ustawić odpowiednio ?? bo troszkę nimi dziś pokręciłem
Wypatrzyłem jeszcze to
w czym może być problem ??
JoeMix - 4 Mar 2012, 02:03
LeVeL napisał/a: | Wypatrzyłem jeszcze gdy silnik jest na biegu jałowym i dodam lekko gazu to nastawnik wysuwa się za ruchem przepustnicy ,a gdy puszcze gaz to nastawnik chwile trzyma silnik na tych obrotach przez 3-4 sec po czym się cofa | I tak ma być,,,
diodalodz - 4 Mar 2012, 02:56
Musisz ustawić tak by nie tracił obrotów poniżej 800 . To że siłownik chwilę trzyma obroty to normalne.
LeVeL - 4 Mar 2012, 20:46
Wielkie dzięki za pomoc jak wyczyszczę przepustnicę to się pochwale wynikami może zrobię fotorelacje dla innych może i nawet uda mi się to zrobić jutro w szkole bo zajęcia praktyczne mam
|
|