|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Wycieki oleju
Wolvi - 3 Mar 2012, 13:41 Temat postu: [MK3] Wycieki oleju Jak widac jesten nowy na forum i wszystkich serdecznie WITAM
Kupiłem ostatnio fiestke mk3 96r 1.3. I teraz pojawił sie wyciek oto zdjecia
http://imageshack.us/g/836/20120303.jpg/
Mysle ze to uszczelka miski olejowej ale to tylko moje podejrzenia
Co wy na to ? Co to moze byc ?
Jesli to w czyms pomoze to olej mam Quakera 10w40.
Dodam ze Fiestka troche kopci na bialo , wody nie ubywa z chłodnicy. Tłumik troche w oleju jest . Dodam jeszcze ze tłumik mam do wymiany bo proch z niego
JoeMix - 3 Mar 2012, 13:52
Jak wcześniej było sucho i się zrobiło na łączeniu bloku z miską mokro to może być uszczelka, a jak mokro też w okolicy koła to prędzej uszczelniacz
Wolvi - 3 Mar 2012, 14:13
Hmm no tak. A jak to sprawdzic ? widac na 1 i 2 zdjeciu ze niby z miski. Nie znam sie zbytnio wiec to tylko przypuszczenia. A co z olejem na wydechu ?
Dzis bylem na kanale i znawca powiedzial ze to uszczelniacz . Da rade to samemu wymienic ?
diodalodz - 3 Mar 2012, 18:40
Miska była kiedyś ruszana bo wystaje czerwony silikon. A co sprawdzania to można o ile dobrze pamiętam odkręcić dolną osłonę sprzęgła (to po czym leci olej), wytrzeć dokładnie i patrzeć gdzie jest źródło. O ile uszczelka miski to formalność tak jak i przedni uszczelniacz (tam gdzie koła pasowe) tak uszczelniacz tylni wału to już trochę roboty bo trzeba wyjąć skrzynie :(
Wolvi - 3 Mar 2012, 18:43
Kurcze myslalem ze da rade samamu ale widze ze to ciezka robota ;d a koszt u mechanika to pewnie sporawy
diodalodz - 3 Mar 2012, 19:30
możesz spróbować najpierw zmienić uszczelkę miski i zobaczyć czy się uspokoi. Koszty nie wielkie i pracy też nie za dużo.
Kup nową uszczelkę
0,5l benzyny ekstrakcyjnej
i silikon reizosil
Odkręć płytkę obok koła zamachowego od spodu bo pod nim ukryte są jeszcze 4 śrubki od miski.
przed zdjęciem miski spuść olej do czystej butelki
następnie odkręcasz wszystkie śrubki i wyciągasz miskę.
czyścisz i odtłuszczasz blok i miskę.
kupujesz w sklepie 4 śrubki M6 który okrajasz łby.
wkręcasz je w blok smarujesz delikatnie silikonem blok i miskę. Zakłaszasz uszczelkę na silnik.
zakładasz miskę. Obcięte śrubki maja to ułatwić i zapobiec spadaniu uszczelki.
Jak skręcisz na 4 śrubki to demontujesz dorobione kołeczki i wkręcasz resztę śrubek.
nie używaj dużej siły przy dokręcaniu bo uszczelka się uszkodzi i wylezie z pomiędzy miski i bloku na zewnątrz. Warto wstępnie skręcić i oddczekać z 10 min by silikon zaczynał wiązać i dopiero wtedy dokręcać ostatecznie. Jeśli uszczelka ma stalowe grzybki w sobie możesz miskę dokręcić mocniej.
Icek - 4 Mar 2012, 21:22
Jak zdejmiesz ta oslone bedziesz widzial na kole samachowym i wewnatrz skrzyni olej.
Koszt nowego uszczelniacza to 40zł a robota u mechanika 200-300 wiec nie oplaca sie robic samego uszczelniacza, ja u siebie w misce znalazlem szczatki jego i jak jezdzilem na minimum to olej nie uciekal az tak energicznie jak przy wiekszej ilosci.
A wymianke zrobilem sam w 2.5godziny jedynie to trzeba miec dobre narzedzia klucz dynamometryczny by sie przydal centrownica do sprzegla no i reszta kilka nasadek i plaskich kluczy nic ciezkiego nie jest ale troszke trzeba miec pojecie, wszystko dalo by sie opisac na kartce co trzeba zrobic.
diodalodz - 4 Mar 2012, 21:43
Icek napisał/a: | wszystko dalo by sie opisac na kartce co trzeba zrobic. |
Tylko poco jak jest opisane w książce napraw którą można znaleźć w necie. Książka, z serii Sam naprawiam
Artuch - 4 Mar 2012, 23:09
Wolvi.
Powoli i spokojnie!
Olej tak sam nagle i naraz nie leci z uszczelniaczy wału i uszczelki miski.
Powodem może być wysokie ciśnienie w silniku.
Sprawdź najpierw stan odmy czyli odprowadzenia gazów z silnika do puchy filtra powietrza -
generalnie chodzi o drożność od korka wlewu oleju do trójnika który jest wciśnięty od dołu do puchy filtra powietrza i z niego idzie również wężyk do kolektora dolotowego - poważnie :).
Ja miałem bardzo podobny objaw jak zatkała mi się odma (to było zeszłej zimy przy konkretnym minusie) a powodem było ziarenko piasku które zatkało ujście z trójnika do kolektora dolotowego i zamarznięty majonez w trójniku blokował zupełnie ujście gazów z silnika dopóki ten solidnie się nie rozgrzał.
Wywaliło mi wtedy olej zupełnie jak Tobie uszczelnieniami wału oraz uszczelką miski i jeszcze uszczelką pokrywy zaworów.
Mam nadzieję że w twoim przypadku powód będzie taki lub równie błahy.
Sprawdź również czy nie masz po prostu za dużego poziomu oleju w silniku wg bagnetu i koniecznie samochód musi stać na poziomym podłożu aby była absolutna pewność bo dziwny jest ten olej w wydechu (jeśli to olej a nie skropliny- "woda").
Możesz również sprawdzić jak duże są przedmuchy na tłokach/pierścieniach wyciągając korek wlewu oleju podczas pracy silnika i przytykając dziurę w większości ręką - będziesz czuł jak szybko rośnie ciśnienie i po zrobieniu małego otworu ręką będzie widać jak mocno dmucha (nie przytkana dziura wlewu oleju robi dużo szumu i sztucznego wiatru a tak naprawdę to wydmuch jest wtedy 1/4 tego co się wydaje).
Pozdrawiam i miłego dochodzenia.
JoeMix - 5 Mar 2012, 07:55
Artuch napisał/a: | Olej tak sam nagle i naraz nie leci z uszczelniaczy wału i uszczelki miski. | Facet kupił niedawno auto,,, myślę że jak kupował to silnik był suchy, przygotowany do sprzedażny,,,
Wolvi - 5 Mar 2012, 19:03
Przy zakupie nic nie lecialo. Po przejechaniu jakis 500km sie tak zrobilo.
A co do poziomu oleju to ostatnio dolewke robilem jakies 0.3l jest pomiedzy max a mini.
Wolvi - 5 Mar 2012, 19:11
Artuch napisał/a: |
dziwny jest ten olej w wydechu (jeśli to olej a nie skropliny- "woda").
. |
olej na wydechu srodkowym a nie olej w wydechu
Artuch - 7 Mar 2012, 19:30
Pisałeś na początku że tłumik jest trochę w oleju - który tłumik i czy z zewnątrz od oleju czy od środka?
Sprawdzałeś już coś wogóle w tej sprawie?
Wolvi - 8 Mar 2012, 11:36
Dobra prawdopodobnie leci z miski. Bo gdyby lecialo z uszczelniacza to sprzęgło by sie zalalo, czyz nie >? Jak bede mial chwile czasu to zmienie uszczelke miski i zobaczymy co dalej będzie sie działo;)
JoeMix - 8 Mar 2012, 22:39
Wolvi napisał/a: | Bo gdyby lecialo z uszczelniacza to sprzęgło by sie zalalo, czyz nie | Nie,,,
diodalodz - 8 Mar 2012, 23:44
w końcowym tragicznym stadium zacznie ślizgać się sprzęgło.
Ale jeśli puszcza tylko trochę uszczelniacz to rozrzuci po skrzyni i blachach i spłynie na ziemie.
Wolvi - 9 Mar 2012, 10:21
Mam jeszcze pytanie nie do tematu. Chcialem wymienic swiece i wyciaglem wszystkie przewody wn i teraz zbytni nie wiem jak je poprawnie zalozyc . W jakiej kolejnosci ? Sadze ze taki jest rozklad kabli jak opisywal bidżej
http://imageshack.us/f/181/p9250012vr3.jpg/
Z Góry Thx :d
A co do oleju to duzy koszt wymiany uszczelniacza ? tzn robocizna ...
JoeMix - 9 Mar 2012, 10:48
Skoro BJ tak narysował to znaczy tak musi być,,,
nydo58 - 10 Mar 2012, 19:50
Zobacz dobrze, na cewce masz ponumerowane i z tego co widzę to na przewodach też a na przyszłość radzę jak wymieniasz przewody czy coś w tym stylu to pojedynczo je odpinaj a nie wszystkie na raz.
Wolvi - 12 Mar 2012, 12:34
heh wlasnie zapomnialo mi sie Juz sprawa zalatwiona z cewkami i swiecami. Jeszcze tylko ten przeciek ... Jak bedzie cieplej to zmienie uszczelke miski. A jak bedzie leciec to wezme sie za ten uszczelniacz ....
Wolvi - 15 Mar 2012, 17:47
Witam ponownie
Wybaczcie ze tutaj ale po co nowy temat zakladac ;o W weekend zmieniam uszczelke pod miska i zobacze czy bedzie jakas poprawa.
Dziwi mnie jeszcze uklad mojego wydechu a mianowicie jest taki (moj piekny rysunek ):
http://imageshack.us/phot...0120315016.jpg/
Myśle ze jest przespawany ,bo na to wygląda ;p
Patrząc na nowe tłumiki to za końcowym jest odrazu środkowy i rura do kolektora.
Co o tym sądzicie ?
diodalodz - 15 Mar 2012, 19:17
http://www.asmet.pl/asmet...O071090,6563u,1
Wolvi - 15 Mar 2012, 19:35
Czyli wyglada na to ze nie mam tłumika srodkowego ? heh
murgrabia - 17 Kwi 2012, 01:22
Wolvi napisał/a: | Czyli wyglada na to ze nie mam tłumika srodkowego ? heh |
Nie wiem jak to jest do końca z tymi silnikami 1.3. Ja ściągnąłem wersję podobno robioną na Szwajcarię. I jakie było zdziwienie na warsztacie z tłumikami. Miałem 3 tłumiki + katalizator. Dodatkowy był zaraz za katalizatorem.
Wolvi - 13 Cze 2012, 14:22
Archeolog ze mnie ale no niestety :< Olej leci coraz gorzej. Myśle zeby zmienic go na 15w40 albo 20w40. Prawdopodobnie samochod ma juz swoj przebieg. Troche olejku przepali a jeszcze wiecej zleci...
Dlatego panowie/panie jaki olej zalac do mojego Trupka ?
JoeMix - 13 Cze 2012, 16:00
Tylko szybciej utrupisz silnik,,, wyciek raczej pozostanie
Jaszczur - 13 Cze 2012, 16:18
Nie ma to jak łatać silnik coraz to większą smołą
Wolvi - 13 Cze 2012, 17:57
hmm to co radzicie ? wydac te 300-400zl na naprawe u mechaniora zeby zrobil ten uszczelniacz ? bo samemu tego raczejj nie zrobie ;<
Marcinowaty - 13 Cze 2012, 18:49
Jeżeli silnik nie dymi na niebiesko to warto się nim zając i zapłacić za wymianę uszczelniacza.
|
|