Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [ ogólny] Szpera RST

bartloba - 22 Lut 2012, 21:36
Temat postu: [ ogólny] Szpera RST
Czy ktoś z Was ma szperę z escorta turbo. Proszę o opinię, jaka skuteczność, jakie problemy. Czy ktoś z Was regenerował takie urządzenie?
Kategorycznie odmawiam i dziękuję za opinie typu po co ci to, jak działa i czy warto. Tylko konkrety.
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich FiestaManiaków

Nikuś - 22 Lut 2012, 21:56

bartloba napisał/a:
Kategorycznie odmawiam i dziękuję za opinie typu po co ci to, jak działa i czy warto.


Kolego, delikatnie mówiąc za nisko nas oceniasz... Takie uwagi to na forach gdzie pytają się głównie o zawieszki zapachowe.

Rkalitka - 22 Lut 2012, 23:04

bartloba napisał/a:
Czy ktoś z Was ma szperę z escorta turbo. Proszę o opinię, jaka skuteczność, jakie problemy. Czy ktoś z Was regenerował takie urządzenie?


Mam - w połączeniu z mocnym silnikiem przy mocnym wciśnięciu gazu trzeba mocno trzymać kierownicę jadąc na wprost - w zakręcie tym bardziej. Nie znam jaki jest w tej chwili stopień spięcia ponieważ szpera wraz z wycieraniem się płytek traci swoją siłę spięcia(mówimy o tej z ERST płytkowej) Problemów nie napotkałem - jeśli płytki się zetrą po prostu zacznie działać jak zwykły mechanizm różnicowy.
Ja nie regenerowałem i nie znam w Polsce nikogo kto to robił - płytki można dostać na e-bayu w okolicy 400-600zł plus robocizna(chyba, że wymienisz samemu to masz do przodu)

luk-90 - 23 Lut 2012, 01:31

hmmm szukałem takowej skrzyni, lub osobnego mechanizmu różnicowego, poszukiwania skonczone na niczym. Regenracja szpery okolo 1000zl w polsce. Stpoień spięcia od 15 do 30% wedlug różnych źródeł.

Jazda w zakretach ze szperą to kolosalna róznica, wewnątrzne koło nie buksuje, jka to zwykle bywa, rwą oba koła do przodu

elmek13 - 23 Lut 2012, 11:01

luk-90 napisał/a:
rwą oba koła do przodu


Zgadza się. Wiem bo mam szperę. :V:

Daras84 - 23 Lut 2012, 11:25

elmek13 napisał/a:
luk-90 napisał/a:
rwą oba koła do przodu


Zgadza się. Wiem bo mam szperę. :V:


toście odkryli amerykę, myślę ze autorowi tematu nie chodizlo o takie podpowiedzi <lol>

elmek13 - 23 Lut 2012, 21:38

Daras84, chezoos... następny czepialski. Nie Amerykę tylko USA. Czemu ty zawsze piszesz po moich postach?

Czepiasz się.

Fordon - 23 Lut 2012, 21:46

Nie nie nie... albo na temat albo w ogole...

Regeneracja taka z prawdziwego zdarzenia to koszta od 1000 do 2000zl gdzie opcja najbogatsza daje ci efekt w zasadzie nowej szpery.
Spiecie szpery wstepne to 25% lecz jej zazebienie dochodzi do 100% i ponownie spada na 25% (wartosc nominalna) to samo tyczy sie kazdego innego LSD.
Przy jezdzie i starcie na wprost zawsze bedziesz mial start z 25% do 100% przy tej samej nawierzchni, po czym odpuszczaja wkladki cierne i przy skrecie lub tez odzyskaniu trakcji masz nominalne 25%, tak samo na zakretach spiecie wynosi 25% nie wiecej.

Rkalitka - 23 Lut 2012, 22:17

Daras84 napisał/a:
myślę ze autorowi tematu nie chodizlo o takie podpowiedzi <lol>


Ale o co - to proste działanie jak konstrukcja cepa - co tutaj można więcej napisać - trzeba kupić założyć i sprawdzić samemu.


Fordon napisał/a:
Spiecie szpery wstepne to 25% lecz jej zazebienie dochodzi do 100% i ponownie spada na 25% (wartosc nominalna)



Zgodzę się z Tobą ale w przypadku nowej/zregenerowanej szpery - jeśli jest używana nie naprawiana od czasu nowości - czyli przeszło 20lat to jej działanie może być znacznie słabsze z powodu wytarcia płytek przez lata użytkowania.

Fordon napisał/a:
to samo tyczy sie kazdego innego LSD.


Płytkowego - w Torsenie masz spięcie stałe - tak mi mówiono zawsze - jeśli jest inaczej to odszczekuję

Żółwik Tuptuś - 24 Lut 2012, 20:09

Moja spowodowała , że na kręciołach , ale nie ciasnych MK6 w STku na slikach i z jakimś zawiasem lała mnie o parę sekund na próbie.

Na nawrotach ciasnych zajebiesz się własną ręką a Pilot będzie Ci pomagał skręcać.

Przy większych prędkościach auto z podsterownego przeszło w neutralne ( nawet delikatnie nadsterowne )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group