|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [ ogólny] Szpera RST
bartloba - 22 Lut 2012, 21:36 Temat postu: [ ogólny] Szpera RST Czy ktoś z Was ma szperę z escorta turbo. Proszę o opinię, jaka skuteczność, jakie problemy. Czy ktoś z Was regenerował takie urządzenie?
Kategorycznie odmawiam i dziękuję za opinie typu po co ci to, jak działa i czy warto. Tylko konkrety.
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich FiestaManiaków
Nikuś - 22 Lut 2012, 21:56
bartloba napisał/a: | Kategorycznie odmawiam i dziękuję za opinie typu po co ci to, jak działa i czy warto. |
Kolego, delikatnie mówiąc za nisko nas oceniasz... Takie uwagi to na forach gdzie pytają się głównie o zawieszki zapachowe.
Rkalitka - 22 Lut 2012, 23:04
bartloba napisał/a: | Czy ktoś z Was ma szperę z escorta turbo. Proszę o opinię, jaka skuteczność, jakie problemy. Czy ktoś z Was regenerował takie urządzenie? |
Mam - w połączeniu z mocnym silnikiem przy mocnym wciśnięciu gazu trzeba mocno trzymać kierownicę jadąc na wprost - w zakręcie tym bardziej. Nie znam jaki jest w tej chwili stopień spięcia ponieważ szpera wraz z wycieraniem się płytek traci swoją siłę spięcia(mówimy o tej z ERST płytkowej) Problemów nie napotkałem - jeśli płytki się zetrą po prostu zacznie działać jak zwykły mechanizm różnicowy.
Ja nie regenerowałem i nie znam w Polsce nikogo kto to robił - płytki można dostać na e-bayu w okolicy 400-600zł plus robocizna(chyba, że wymienisz samemu to masz do przodu)
luk-90 - 23 Lut 2012, 01:31
hmmm szukałem takowej skrzyni, lub osobnego mechanizmu różnicowego, poszukiwania skonczone na niczym. Regenracja szpery okolo 1000zl w polsce. Stpoień spięcia od 15 do 30% wedlug różnych źródeł.
Jazda w zakretach ze szperą to kolosalna róznica, wewnątrzne koło nie buksuje, jka to zwykle bywa, rwą oba koła do przodu
elmek13 - 23 Lut 2012, 11:01
luk-90 napisał/a: | rwą oba koła do przodu |
Zgadza się. Wiem bo mam szperę.
Daras84 - 23 Lut 2012, 11:25
elmek13 napisał/a: | luk-90 napisał/a: | rwą oba koła do przodu |
Zgadza się. Wiem bo mam szperę. |
toście odkryli amerykę, myślę ze autorowi tematu nie chodizlo o takie podpowiedzi <lol>
elmek13 - 23 Lut 2012, 21:38
Daras84, chezoos... następny czepialski. Nie Amerykę tylko USA. Czemu ty zawsze piszesz po moich postach?
Czepiasz się.
Fordon - 23 Lut 2012, 21:46
Nie nie nie... albo na temat albo w ogole...
Regeneracja taka z prawdziwego zdarzenia to koszta od 1000 do 2000zl gdzie opcja najbogatsza daje ci efekt w zasadzie nowej szpery.
Spiecie szpery wstepne to 25% lecz jej zazebienie dochodzi do 100% i ponownie spada na 25% (wartosc nominalna) to samo tyczy sie kazdego innego LSD.
Przy jezdzie i starcie na wprost zawsze bedziesz mial start z 25% do 100% przy tej samej nawierzchni, po czym odpuszczaja wkladki cierne i przy skrecie lub tez odzyskaniu trakcji masz nominalne 25%, tak samo na zakretach spiecie wynosi 25% nie wiecej.
Rkalitka - 23 Lut 2012, 22:17
Daras84 napisał/a: | myślę ze autorowi tematu nie chodizlo o takie podpowiedzi <lol>
|
Ale o co - to proste działanie jak konstrukcja cepa - co tutaj można więcej napisać - trzeba kupić założyć i sprawdzić samemu.
Fordon napisał/a: | Spiecie szpery wstepne to 25% lecz jej zazebienie dochodzi do 100% i ponownie spada na 25% (wartosc nominalna) |
Zgodzę się z Tobą ale w przypadku nowej/zregenerowanej szpery - jeśli jest używana nie naprawiana od czasu nowości - czyli przeszło 20lat to jej działanie może być znacznie słabsze z powodu wytarcia płytek przez lata użytkowania.
Fordon napisał/a: | to samo tyczy sie kazdego innego LSD. |
Płytkowego - w Torsenie masz spięcie stałe - tak mi mówiono zawsze - jeśli jest inaczej to odszczekuję
Żółwik Tuptuś - 24 Lut 2012, 20:09
Moja spowodowała , że na kręciołach , ale nie ciasnych MK6 w STku na slikach i z jakimś zawiasem lała mnie o parę sekund na próbie.
Na nawrotach ciasnych zajebiesz się własną ręką a Pilot będzie Ci pomagał skręcać.
Przy większych prędkościach auto z podsterownego przeszło w neutralne ( nawet delikatnie nadsterowne )
|
|