Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK4] Wyciagnięcie jeszcze kilku koni z 1.4 16V

pliba - 22 Lut 2012, 00:16
Temat postu: [MK4] Wyciagnięcie jeszcze kilku koni z 1.4 16V
Witam
Mam do was takie pytanko czy dalo by rade wyciagnoc jeszcze kilku moze kilkunastu koni z Fiesty mk4 1.4 16V, mam na to 1000 zl mysle tu o samych czesciach nie intersuje mnie jakis chip tuning ani swap. Jezeli da rade to doradzcie co wymienic i na co

Fordon - 22 Lut 2012, 00:20

Optymalizacja walkow rozrzadu z 1.6 16V, przepustnica 1.6, przeplywka o ile masz (nie kazda miala), obrobka glowicy, planowanie glowicy, DET 2 lub DET 3 lub SMT6 strojenie, wydech, dolot.... kwestia tego czy jezdzisz tym na co dzien, jesli nie to ITB.
Prosciej sie nie da...

EDIT:
Przeplywka o czywiscie wieksza z wkladem twojego MAF-a, lub pozostanie z map sensorem + strojenie do tego :)

pliba - 22 Lut 2012, 00:33

Powiedzmy ze wymieniam przepsutnice i nic wiecej nie musze robic ile koni mozna z tego uzyskac
Parzych - 22 Lut 2012, 00:40

Kilka co najwyżej... Albo hamownia pokaże serię, to zależy od kondycji silnika...
pliba - 22 Lut 2012, 00:44

Myslalem nad wymiana przepsutnicy i dolotu zysk 10 km bylby w pelni zadowalajacy
Parzych - 22 Lut 2012, 00:52

Hmmm, 100KM z Zeteca 1,4, nie sądzę...
MisiekT - 22 Lut 2012, 00:56

najpierw to zaczyna sie od wizyty na dobrej hamowni, zeby sprawdzic co w ogole jest na starcie... a pozniej wydaje ten tysiac na wypad pod namiot z dziewczyna, bo taki budzet to ledwo na strojenie starczy :fox:
Fordon - 22 Lut 2012, 00:59

Jacek da sie przy samym ustawieniu TDC walu oraz walkow rozrzadu na -1* i +x* na wale gdzie kuzyna focusa 1.4 otworzylem z 75KM na 90 wyhamowane....
Podstawa to pomiar na hamowni przed i wzgledem tego przy w/w modach max z przepustnicy bedzie od 2 do 9KM, dolot o ile zoptymalizujesz jego litraz i chcesz zeby szedl od zakresu 3000 rpm w gore to moze wyjsc te 100KM...
Kwestia sporna tutaj moze byc stan silnika i jego moc na teraz, bo kazda modyfikacja jest zmienna dla parametrow seryjnego silnika... nie mozna tu generalizowac ze bedzie 100KM lub tez wyjdze 90KM po modzie, do puki do puty nie bedziemy mieli wykresu od a do z.

Parzych - 22 Lut 2012, 01:04

Fordon napisał/a:
focusa 1.4 otworzylem z 75KM na 90 wyhamowane....
Ale ta MK4 1,4 podobno już ma 90KM...
Fordon - 22 Lut 2012, 01:04

MisiekT, wiesz moze nie az tak ze kafla na namioty :) ale ogolnikowo podstawa sa dobre hamownie a nie cuda na papierze ktore maja sie nijak z rzeczywistoscia... pamietam swoje RKC (tylko 126KM) jak dawalo bobu RSeskom na 1/4 o ponad 1s...

EDIT:
Wiem czytalem ale wierze tu raczej w wynik rzedu 80KM max, bo przez lata watpie rzeby ktos zabawial sie z czujnikami nad rozrzadem... a sam pewnie wiesz jak to wyglada :yes:

pliba - 22 Lut 2012, 01:05

A jak wyglada sprawa swapu na 1.7 chodzi mi o koszta tj daje auto z 1.4 odbieram z 1.7? kombinuje tak bo niechce sprzedwac auta bo juz troche w nie wlozylem i szkoda by bylo je sprzedac.
Parzych - 22 Lut 2012, 01:09

1,7 ma zmienne fazy rozrządu, o koszty zapytaj Zoharka... :ok: Ale z dwójaka najmniej byś musiał wyłożyć...
Fordon - 22 Lut 2012, 01:09

pliba, za duzo zmiennych zeby tak wyliczac.... jesli mial bym na papierze ze Twoj silnik ma moc fabryczna lub cos kolo tego to mozna to sprzedac w dobrej kasie, dalej to kwestia zakupu pumy (zalecal bym bardziej 2.0 z focusa), i pracy osoby ktora by nad tym siedziala bo naprawde jest to temat rzeka...
Zaczynajac od zawieszenia, przez hamulce, przez elektryke co masz a co chcial bys miec, czy takowy silnik 1.7 bedzie zdrowy ( no bo nikt nie kupuje takiej pumy po to rzeby latac spokojnie), czy lepiej dac nowszy silnik np z mondka lub focusa i miec zaplecze w czesciach...

pliba - 22 Lut 2012, 01:14

Czyli widze ze w gruncie zeczy nie ma co sie pchac w takie sprawy tylko smiagc tym co sie ma . Mysle ze moj silnik jest w dobryn stanie bo od wymiany do wymiany oleju nie ubylo a i objezdza tdi'ki 1.9.

Fordon mogl bys jeszcze powiedziec ile kosztuje np u ciebie takie ustawienje silnika o ktorym mowiles wyzej

Parzych - 22 Lut 2012, 01:16

pliba napisał/a:
objezdza tdi'ki 1.9.
A ile one mają kucy i momentu :?:
pliba - 22 Lut 2012, 01:20

Kumpel ma paska 110 i do 120km/h bylem pierwszy od swiatel do swiatel. Tak samo z Golfem 3 o takiej samej mocy
Parzych - 22 Lut 2012, 01:23

pliba, znaczy że im zostało mniej kucy niż Tobie... :yes:
Fordon - 22 Lut 2012, 01:23

pliba, nie odbierz tego zle, ale z w/w zetec RKC bilem 3.0TDI w A4 rocznik 2010... i w starych silnikach to jest norma ze cos nie trzyma mocy albo kierowca nie ogarnial...
Sprecyzuj co cie interesuje dokladnie z w/w modow, napisze otwarcie na forum zeby ludzie mieli poglad ile kosztuje praca i czas :)

Fordon - 22 Lut 2012, 01:25

Parzych, tobie to waga auta doskwiera, bo zobacz ze Miska fiesta zrobi z ciebie wentylator od chlodnicy.... gdzie jego fiesta ma 960kg a ty masz prawie 1200kg...
Parzych - 22 Lut 2012, 01:26

Fordon napisał/a:
napisze otwarcie na forum zeby ludzie mieli poglad ile kosztuje praca i czas :)
Stawiam na jakieś 3-4 tysiaki... :devil:
Parzych - 22 Lut 2012, 01:28

Fordon napisał/a:
Parzych, tobie to waga auta doskwiera, bo zobacz ze Miska fiesta zrobi z ciebie wentylator od chlodnicy.... gdzie jego fiesta ma 960kg a ty masz prawie 1200kg...
Po 1. MK7 Miśka ma 120 kucy, po 2. nasza waży 1050kg... :2xf:
Fordon - 22 Lut 2012, 01:29

Parzych napisał/a:
Stawiam na jakieś 3-4 tysiaki... :devil:


i to sa wlasnie mity o mojej osobie :hahaha:
Prawda boli bardziej, ale bardziej dla mnie niz dla osoby ktora zleca cos... zapytajcie Krzys-ia z Goleniowa :yes: bo wydal wiecej na paliwo z laweta razy 3 niz moja praca i naprawa...
:rotfl:

A to tylko dla tego ze man czesto nadmiar pracy i mam w d... kasowanie za zabawe przy tych autach... bo mnie to bawi...

Nie ma co ale waga auta nawet rozniaca sie o 100kg przy tej samej mocy to przepasc....

pliba - 22 Lut 2012, 01:30

Nie znam sie na tyle w tuningu zeby to specyzowac chodzi mi o regulacje silnika tak aby cos tam odzyskac lub dodac. Moze i macie racje co do tych tdi'kow.
Fordon - 22 Lut 2012, 01:34

pliba, Napisalem na poczatku co mozna zrobic, teraz wybierz co chcesz osiagnac i co chcesz zeby bylo zrobione, jakie rzeczy, oraz okresl mi czy np przy dolocie masz przeplywomierz lub tez czy masz map sensor... no wybacz ale to sa podstawy do tego zeby auto szlo i dawalo serie :)
pliba - 22 Lut 2012, 01:39

Mam przeplywke. Moze inaczej ty powiedz mi co mozna zrobic za max 1.5 tys
Mariox003 - 22 Lut 2012, 03:13

podlacze sie troche do tematu (mi bardziej o mk3 chodzi). fordon jesli masz mozliwosci (nie wiem, bo skad), to ile by kosztowalo u ciebie (nie wiem jak to nazwac) "bawienie" sie sterownikami w kompie fofi/mapowanie. (nie wiem jak to sie nazywa). w kazdym badz razie wiem, ze po modach (np. zmiana wydechu na wiekszy, walki rozrzadu,itp. itd?) modzi sie w tych sterownikach czy cos, bo inaczej mizerny efekt da (o ile jakis)
JoeMix - 22 Lut 2012, 13:44

Mariox003, jak masz silnik z podpisu to tam komputerem nic nie zdziałasz,,,
Mariox003 - 22 Lut 2012, 14:02

a w tym silniku co mam z podpisu sa dwa walki rozrzadu?
JoeMix - 22 Lut 2012, 14:11

Nie ma co ciągnąc offtopu, 1,4 to silnik gaźnikowy, jak masz jakikolwiek wtrysk to wybierz silnik 1,4i
Mariox003 - 22 Lut 2012, 14:30

ogolnie mam 1.4 na monowtrysku, ale chcem cos jeszcze wyciagnac. a jak z tymi walkami sa silniki z dwoma?
maciejek - 22 Lut 2012, 15:25

Mariox003, daj se spokój z monowtryskiem. jak już to tylko swap na jakiegoś zeteca. aktualnie posiadam essiego 1.6 90km i zastanawiam się co z nim zrobić gdyż silnik jest w dobrym stanie.

pliba, uzbieraj więcej kasy i zrób swapa na coś mocniejszego, np. na 1.8 130km

Pozdrawiam

Fordon - 22 Lut 2012, 15:25

Walki rozrzadu 90-150
http://allegro.pl/walki-r...2120397523.html
Przepustnica 50-110
http://allegro.pl/przepus...2078717414.html
Tlumik srodkowy puma 1.7 - 217-260
http://allegro.pl/tlumik-...2097625229.html
Ecu master DET2-3 359- do 650
http://allegro.pl/ecumast...2148603576.html
I juz masz liczac malo optymistycznie z nadwyzka 820zl do tego dolicz dolot + sylikony oraz opaski i masz juz 1000zl.

Opcja nr2 wyeliminowac ecu mastera ale zrobic dolot na dobrym markowym filtre powietrza j/w wydasz razem powiedzmy te 850zl ale samemu sobie to zrobisz :) lub z pomoca kolegi. czyli nie wydajesz na prace kogos.
Jesli ja bym mial osadzac te rzeczy bez ecu mastera to mojej pracy jest tu na jakies 350zl max.

Mariox003, szkoda twojej kasy na takie dlubanie, jedyne co moze ci pomodz to temat kolegi Kolin, gdzie Puma RST skladal mu mocne 1.4 cvh. :)

maciejek, do mk4 starego silvera sadzac ?? po co skoro tam fabrycznie jest black top ?? to jest cofanie sie... :)

pliba - 22 Lut 2012, 15:30

Myślisz ze ile koni może uzyskać z takimi modami bez ecu
maciejek - 22 Lut 2012, 15:33

Fordon, może i tak ale moc ma i nie jest za droga taka zabawa.
Fordon - 22 Lut 2012, 15:34

Jesli Twoj silnik ma serie czyli pelne 90KM to 100 przekroczysz... ale dokladnie nie ma co oceniac bo nie da sie co do Nm i KM...
pliba - 22 Lut 2012, 15:37

A jak wygląda strojenie silnika po takim czymś trzeba coś ustawiać ?
Stunt_Man - 22 Lut 2012, 16:03

sory ale jak czytam takie tematy to robi mi sie niedobrze
"mam 1.4 jak podnieść moc"
to jest tak samo głupie jak turbienie 1.1

jak macie takie silniczki to nic tylko swap
a jak nie to wydacie 1,5k dla DZIESIĘCIU koni albo... powrotu do seryjnej mocy która gdzieś tam po latach zagineła

za 1.5k można mieć dobrze poskładane i zapieprzające 2.0
i żadne 1.4 nie pobije momentu i charakterystyki pracy takiego 2.0

Fordon - 22 Lut 2012, 16:25

Jest moc, jest i kasa bo sam silnik to jest jedno, ale do tego elektronika osprzet, powieszenie tego w mk4 itd itd... fakt ze nie dogonisz 2.0 z takim 1.4 ale sa ludzie ktorzy chca takie rzeczy na swoim silniku bo tak i koniec kropka.
Po strojeniu Ty jako user nic nie ruszasz juz tam, mapa paliwa i zaplonu jest "przestawiona" pod dane czesci ktore sa osadzone.

pliba - 22 Lut 2012, 16:42

Wszystko już wiem, Fordon wielki dzięki za pomoc :piwkowanie:
Temat do zamknięcia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group