|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK5] Dolot w 1.25
zabka35i - 25 Sty 2012, 19:54 Temat postu: [MK5] Dolot w 1.25 Zastanawiam się nad filtrem stożkowym i całym dolotem do mojej fiesty. Przepustnicę będę zakładał z 1.6 sport. Zastanawiam się nad długością dolotu bo fabryczny jest dość długi i ma załamanie aż 180 stopni. A spokojniej by dostał w to miejsce gdzie się kończy będąc o połowę krótszy. Dlatego chciałbym zapytać doświadczonych ( wszyscy co robili tego typu mody ) jaką długość wybrać , czy zastosować taką samą długość czy może skrócić na tyle by dostał się w odpowiednie miejsce . stosując stożek to wypada mi usunąć cała obudowę filtra i sam filtr.
Parzych - 25 Sty 2012, 23:08
Z tego co zasłyszałem, krótszy dolot - lepsza góra, dłuższy dolot - lepszy dół...
luk-90 - 25 Sty 2012, 23:09
jak wyżej, skrócenie dolotu zwieksza moc, kosztem momentu, więc gorzej będzie się zbierać w dolnym zakresie obrotów. odwrotnie przy wydłużeniu dolotu
vegetagt - 25 Sty 2012, 23:50
porównanie róznych długości dolotu, z pomiarami z hamowni: http://www.godula.pl/labo...rony/ssanie.htm
Parzych - 26 Sty 2012, 00:11
Hmmm... Znaczy wyszło zupełnie inaczej niż zasłyszałem... Ciekawe ile miał fabryczny dolot w tym Fiaciku...
Fordon - 26 Sty 2012, 02:19
To nie jest to co slyszales lecz uklad fiata sam w sobie jest restrykcyjny i jego objetosc jest wzieta z dupy tak naprawde, nawet patrzac na spalanie silnikow z gamy Fiat, Lancia, Alfa... gdzie kazdy z nich pali wiecej niz przecietne nawet koreanskie motorki...
Nawet na przykladzie forda w przypadku ST-ka, jest zastosowany uklad zmiennej dlugosci ukladu dolotowego (to samo w 2.5V6 170KM oraz ST200) sa klapy wirowe ktora na niskich obrotach wydluzaja kanaly dolotowe zeby zyskac Nm (moment obrotowy) lecz od poziomu 3500-4000 rpm sa ona przelaczane na kanaly krotkie zeby zyskac wyzsza moc. W starych fordach nazywalo sie to VRIS, pozniej VIS.
Osadzajac dolot dla 1.25 w MK5 z kwasa staralem sie zrobic objetosciowo wiekszy dolot niz jest w stanie obslugiwac sam silnik, tylko dla tego a zeby nadrobic pojemnosc (Nm byl tez wazny) + fakt dojscia do wysokosci fabrycznej puszki powietrza gdzie miescil sie sam filtr (jego gabaryt wymuszal takie rozwiazanie), efekt koncowy:
lekko slabszy dol zakresu Nm (ledwo wyczuwalny dla zwyklego smiertelnika), lecz o wiele mocniejsza gora zakresu obrotow gdzie silnik swobodnie dokrecal do 7000 rpm, lecz jego efektywne wykorzystanie konczylo sie na 6200rpm.
Sorry za wywody lecz dla mojej osoby sa to doswiadczenia na autach i pare dolotow sie zrobilo
zabka35i - 26 Sty 2012, 10:45
Kolego Frodon, a możesz mi powiedzieć czy pudło z filtra całkowicie wywalałeś i dolot prosto od przepustnicy ciąłeś ? Bo w takim przypadku trzeba też odmę do dolotu dołączyć. I jakiej średnicy miałeś dolot i długość. Będę wdzięczny za informacje
Fordon - 26 Sty 2012, 13:02
Odpowiedz na w sumie wszystkie pytania...
zabka35i - 26 Sty 2012, 17:47
Super. A masz przepustnice z 1.25 czy jakiś mod? I jeszcze średnica rury jaka i mniej więcej długość to bym takiej na aukcji poszukał już, ale widzę że będzie problem z takim kształtem :/
Fordon - 26 Sty 2012, 22:43
Bo ten dolot byl robiony na zamowienie od zera z kwasa i to nie w moim aucie...
dark86ford - 29 Sty 2012, 12:01
zabka35i napisał/a: | Super. A masz przepustnice z 1.25 czy jakiś mod? I jeszcze średnica rury jaka i mniej więcej długość to bym takiej na aukcji poszukał już, ale widzę że będzie problem z takim kształtem :/ |
Fordon napisał/a: | Bo ten dolot byl robiony na zamowienie od zera z kwasa i to nie w moim aucie | dokladnie, no i przez ten dluuuuuzszy okres jak go uzywam to naprawde niema na co narzekac Fordon, jak zawsze zdzialal cuda hehe
a szczegoly i fotki masz w tym temacie
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39575
ElGrey - 29 Sty 2012, 18:24
w zasadzie proste jak konstrukcja mlota 2 kolana i kawalek rury i gitara no i ten poler, trzeba pomyslec o podobnym u siebie
Fordon - 30 Sty 2012, 00:48
ElGrey, tu musisz liczyc 2x kolano 90* + kolo 60cm rury, z czego z calosci odpadem jest 10% materialu, miedzy jednym a drugim kolanem jest laczenie prosta rurka obspawane TIG tak zeby nie wychodzili "kalafiorki" w srodku. + rurka na odme tez kwasiak, lecz to juz mial moj spawacz nadworny. Srednica zawsze nadrabiasz pojemnosc ukladu dolotowego z seryjnego silnika, tu jest 90% pojemnosci OE ukladu zamkniete w rurce dla tego byla osadzana jak dobrze pamietam redukcja z wiekszej srednicy na mniejsza, lub tez byla naciagana na cieplo...
Tu nie ma cudow lecz troche zabaw z dolotami, ale to juz jest temat rzeka dla kazdego silnika wolnossacego.
ElGrey - 30 Sty 2012, 08:57
Dzieki za podpowiedz, to mi oszczedzi troche dopasowywania
Spawanie to nie problem i migiem pospawam bez kalafutrow wewnetrznych a poler ... raczej bedzie wersja szczotkowana jestem leniwy.
zabka35i - 30 Sty 2012, 21:54
Też się pokuszę o taki dolot tylko najpierw zmienię przepustnice na 1.6 sport.
|
|