|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Swap 1,4 TDI 2006r na 1,6 TDI 2007r
someone1989 - 20 Sty 2012, 21:20 Temat postu: Swap 1,4 TDI 2006r na 1,6 TDI 2007r Szukam informacji na temat swapa w w/w jednostkach . Co należało by wymienić , czy są jakieś problemy przy takim swapie , oraz koszt robocizny jeżeli ktoś się orientuje gdyż dawce mam już upatrzonego na części do zgarniecia .
Stunt_Man - 20 Sty 2012, 21:27
Cytat: | TDI – (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna turbodoładowana jednostka silnikowa, zazwyczaj wyposażona w intercooler, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda. Pierwszy raz silnik TDI seryjnie zamontowano w Audi 100 c3 w 1989 r. |
someone1989 - 20 Sty 2012, 21:30
Sama informacja o silniku a ja szukam o swapie . Mam fieste 1,4 TDCi potrzebuję pare rzeczy które są drogie wiec mam na oku rozbitą 1,6 TDCi i się zastanawiam nad przekładką silnika czy warto , czy są jakieś trudności z tym , ile może to kosztować etc .
Fordon - 20 Sty 2012, 21:33
Bierzesz calaka i przekladasz to co ci potrzebne... silnik skrzynia, elektryka, ecu, wiazka, osprzet, kluczyk z immo...
Za taka zabawe pewnie wybecalujesz z 2 kafle, bo raczej nie bedzie sie chcialo komus za 500zl zmieniac prawie wszystko pod maska...
someone1989 - 20 Sty 2012, 21:51
No dobrze sprzedam pozostałości z 1,4 to nie będzie tak zle z kasa ... tylko czy nie ma problemu z taka przekładką ? 22 km więcej to już powinno się czuć różnice pod pedałem .
Fordon - 20 Sty 2012, 21:57
Taniej wyjdzie cie chip do tego silnika, w dziale diesel jest FAQ jak osadzic IC w takim silniku... troche poszukac, poczytac i masz tu naprawde fajne kompendium wiedzy, tylko troche checi...
Kase liczy sie dopiero jak sie cos sprzeda,lub jak masz prace ktora daje ci co miesiac siano i to nie male bo zabawy w auta nie zawsze sa tanie, a trafisz na durnia to ci wiecej zepsuje niz naprawi.
someone1989 - 20 Sty 2012, 22:14
Chodzi o to że taką kupimy i będziemy pare części brać resztę na części sprzedamy . Ale po co mam wystawiać następnie ten 1,6 Tdci na sprzedaż jak mogę wystawić 1,4 Tdci i jak się sprzeda to kasę przeznaczyć na wsadzenie 1,6 Tdci . Ogólnie widzę to tak że wystawiam 1,4 na aukcje jak ktoś kupi to lecę do mechanika z dwoma i wyciąga 1,4 i wsadza 1,6 a ten 1,4 od razu idzie do kupca . Nie wiem może to przekoloryzuje i nie będzie tak różowo ale i tak będzie jeden do sprzedania a co to za różnica czy wyciągnę 1,4 czy wyciągane 1,6 ? tylko taka że jak się pozbędę 1,4 to będę musiał przełożyć ten 1,6 ale będą z tego korzyści .
Ale dzięki za posty o to chodziło żeby ktoś wypowiedział się właśnie też negatywnie by ostudzić trochę zapał i dowiedzieć się też takich info
Fordon - 20 Sty 2012, 22:25
Tu nie chodzi o negatywne podejscie lecz o realia... bo unieruchomic sobie auto to spoko, przekladac silnik spoko, ale przekladaj od razu taki zestaw z tego 1.6 a twoj 1.4 niech sobie lezy i czeka na kupca, bo gorzej jak okaze sie ze miedzy rocznikami cos sie zmienilo... i bedzie problem...
someone1989 - 20 Sty 2012, 22:29
Czyli mówisz że lepiej zrobić przekładke i zostawić oryginalna jednostkę i jak będzie wszystko cacy to dopiero szukać kupca by nie było jaj że ten 1,6 nie może jednak być dobrze rozumiem ?
Czyli że mogą być problemy z swapem ?
W sumie ten 1,6 to tylko blache ma uszkodzoną więc mogę wszystko przekładać co będzie trzeba ale to też i koszty rosną
Fordon - 20 Sty 2012, 22:37
Najpierw zrob swoje auto, a dopiero dalej to drugie... bo lepiej na zimne dmuchac...
Widzisz to jest tak, lepiej miec wszystko pod reka niz pozniej obudzic sie z reka w przyslowiowym nocniku...
someone1989 - 20 Sty 2012, 22:46
Do mojego potrzebuje rurki od zbiorniczka oleju wspomagania do pomypy wspomagania nie wiem czy pasuje z 1,6 tdci do 1,4tdci i tamten ma fajne kolka ktore zaadoptuje do mojej . Reszta z tamtego idzie na sell ale tak myśle że jak troche nabije km na 1,4 to wlasnie fajnie bylo by zrobic przekladke z tamtego i tyle . Swoj osprzet 1,4 pozniej sellnac i z tamtego w sumie karoserie reszte co sie nadaje sellnac .
Ale jak tak mówisz to nie wiem czy nie lepiej wziąść przełożyć zderzak przedni i lampe z mojej do tej rozbitej 1,6 wyprostowac podłużnice lewa dać błotnik i maske polakierować i sie tamtym wozic koszty podobne a praca chyba mniej skomplikowana . No i ten 1,6 ma fajny tylny zderzak bo cały w kolorze a ja mam pół w kolorze a dół czarny
|
|