Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK7] Klekot (zaworów ?) podczas ruszania

dejvid - 18 Sty 2012, 18:11
Temat postu: [MK7] Klekot (zaworów ?) podczas ruszania
Witam, mam fieste mk7 1.4tdci (2008r).
Zauzważyłem, ze czasami przy ruszaniu, jak dodam mało gazu to silnik zaczyna tak dziwnie klekotać..znajomy mechanik powiedział mi, że to normalne dla tak małego silnika, że jak się dodaje mało gazu podczas ruszania, to zawory się odezwą.

Ale mimo wszystko chciałbym jeszcze Was zapytać o zdanie, co to może być, czy to szkodliwe ?

Pozdrawiam!

Stunt_Man - 18 Sty 2012, 18:44

1.6 w berlingo też tak po swojemu klepie ale czy to zawory? on ma takie swój dźwiek po prostu
hawaj - 27 Sty 2012, 11:51

dejvid napisał/a:
Zauzważyłem, ze czasami przy ruszaniu, jak dodam mało gazu to silnik zaczyna tak dziwnie klekotać


Znajomemu przy takich samych objawach klepał jeden wtrysk... :twisted:

dejvid - 27 Sty 2012, 18:09

Yhy, a jeszcze jedno pytanie. Jak coś takiego można zniwelować ? Pytałem mechanika i powiedział mi, żeby sprobować elektronicznie zwiększyć obroty silnika (na ok 800) dodam, iż obecnie obroty na zagrzanym silniku (na luzie) wynoszą ok 720-730.

Czy takie rozwiązanie coś pomoże ?

bidżej - 27 Sty 2012, 18:50

tak jak pisze Stunt_Man, 1.4 i 1.6 HDi/TDCi charakterystycznie klekoczą przy ruszaniu... posłuchaj innych, może masz dokładnie to samo. Poza tym turbodizle (a właściwie sprzęgła i przeguby w turbodizlach) nie lubią takiego ruszania z niskich obrotów...
artax - 27 Sty 2012, 22:13

No nie do konca bo kopciuchy mają bardziej elastryczne silniki.W takim razie benzyna ,ktora jest mniej elastyczna bardziej nie toleruje jazdy z niskich obrotow.Generalnie jesli ktos rusza na "samym sprzęgle"bez odpowiedniego gazu silnik zawsze będzie klekotał zaworami.I tutaj zarowno Pb jak i D.Dlatego nie jestem zwolennikiem eco jazdy :hihihi: Co do sprzęgieł i przegubow to diesle raczej nie lubia strzelania ze sprzęgła.Ze względu na znacząco większy moment obrotowy w stosunku do benzyny.
pzdr

bidżej - 27 Sty 2012, 22:16

mówimy o turbodizlu, który zdławiony do niskich obrotów telepie się jak z parkinsonem, a momentu nie ma za grosz. a ruszanie z niskich obrotów nie ma nic wspólnego z ekojazdą - wręcz przeciwnie.
artax - 28 Sty 2012, 09:29

To ja jeszcze raz :devil: Jesli zdlawisz benzynę to nie będzie miala telepawy?A wg mojej wiedzy to diesel lepiej ciągnie od dołu(jest elastyczniejszy)no chyba ,ze mowimy o benzynie v8.Dlatego jesli ktoś zle rusza to zawsze będzie mial dzwonki pod deklem zaworow.Tutaj zakladam ,ze luzy zaworow są ok.Tak z innej beczki m.in po to mam zmieniony program w kompie aby traktor byl jeszcze elastyczniejszy.Unikam tego ale ciągnie juz od 1500 .Benzyna da radę?Tyle w temacie ,nie zamierzam sie sprzeczać.
pzdr

Stunt_Man - 28 Sty 2012, 21:38

artax napisał/a:
Unikam tego ale ciągnie juz od 1500 .Benzyna da radę?

tak

Fordon - 29 Sty 2012, 00:02

V8 da rade bez pierdniecia, silnik seria LS znany z Vette Z06...
http://youtu.be/dLM1UEb6vAU

artax - 29 Sty 2012, 15:39

Fordon v8 tak ,jak piszesz da radę .Ja jednak mam na mysli np;Fiesta mk 71,6 Tdci i 1,4 Pb .Auta o zblizonej mocy ale o diametralnie innym momencie.
pzdr
p.s.porownywanie kopciucha do v8 mija sie z celem bo v8 pięknie brzmi :ok:

Fordon - 29 Sty 2012, 22:25

artax, zadales pytanie czy bezyna da rade tak :) otrzymales odpowiedz ktora twierdzi ze tak i jest to bezyniak o duzym Nm i duzym litrazu... ale dla zejscia na ziemie i bardziej wywilizowanych silnikow silnik Opla X25XE (2,5v6 vectra B, omega B) X30xe (3.0 V6 omega B), KLZE mazdy 2,5 V6 200KM, blizniak ST 200 w mondeo, silnik wankla mazda rx-7 1.3 z FD3s , brak ukladu zaworowego :) zaden zawor wiec nawet nie zadzwoni :devil:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group