|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Elektryka - [MK3] 1.1 jednopunktowy + LPG - ciężko pali jak ciepły
edzia009 - 17 Sty 2012, 16:23 Temat postu: [MK3] 1.1 jednopunktowy + LPG - ciężko pali jak ciepły witam mam problem w mojej fiescie przy pierwszym odpaleniu pali idealnie a po przejechaniu kawałka drogi już trzeba dłuzej krecic i gazowac zanim odpali fiesta 1.1 gaznik +lpg
filtr powietrza nowy gaznik czyszczony świece nowe prosze o pomoc
JoeMix - 17 Sty 2012, 20:41
Jak odpalasz na gazie czy na benzynie?
edzia009 - 17 Sty 2012, 21:12
na benzynie automatycznie sie pozniej przelancza
Rebel - 17 Sty 2012, 21:31
Może to kwestia operowania ssaniem?
edzia009 - 17 Sty 2012, 21:33
chyba nie bo wczesniej ładnie paliła ona chyba nawet nie ma ssania
JoeMix - 17 Sty 2012, 22:14
edzia009 napisał/a: | na benzynie automatycznie sie pozniej przelancza | W przypadku gaxnika nie jest to możliwe,,, ustal według odpowiedniego tematu na forum ( http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678 ) czy masz gaźnik czy jednak nie,,, to wbrew pozorom ważne,,, jak możesz to przy okazji cyknij fotę silnika stojąc od przodu samochodu,,,
dżolero - 17 Sty 2012, 22:31
jesli przełancza sie automatycznie to słuchaj JoeMix"a,
gaznikowe maja przełaczniki 3- stopniowe. 1poz np benzyna 2 poz wypalanie(nie dawkuje ani paliwa ani lpg) poz 3 lpg(po wypaleniu)
spróbuj przejechac taki sam kawałek jak dotychczas na benzynie zgaś auto i zobacz.
wg mnie jest to monowtrysk skoro sam sie przełącza- krótki dystans nie zdąży sie nagrzać dostaje ciekłego gazu przy gaszeniu go na lpg zalewa go i później zalanego ciężko odpalić, wcześniej tego nie było bo pewno było cieplej i autko lepiej sie grzało
edzia009 - 18 Sty 2012, 15:36
to jest taki silniczek czyli to nie gaznik ?
http://images04.olx.pl/ui...-Krajenskie.jpg
JoeMix - 18 Sty 2012, 16:09
Tak, na zdjęciu jest mono, chyba nie Twój bo nie ma tam instalacji LPG, przydało by się zdjęcie z pod maski bym Ci konkretnie zaznaczył ale spróbujemy bez,,, i pojedziemy po że tak powiem standardzie,,,
Trzeba poszukać pod maską elementu podobnego do tego na fotografii, dokładniej chodzi o ten niebieski walec go którego podłączone są dwa przewody,,, pod maską będą 2 lub 3 takie,,, często właśnie są niebieskie, a podłączone do nich przewody to czarny, do jednego drugiem przewodem będzie zółty a do drugiego (lub 2 pozostałych) niebieski,,, to elektrozawory nas będzie interesował taki z czarnym i niebieskim przewodem najlepiej jak by był na parowniku (czyli elemencie na zdjęciu)
Trzeba rozgrzać silnik czyli doprowadzić do sytuacji kiedy zgaszenie zagwarantuje nam problem z rozruchem,,, jak już silnik będzie ciepły, to zostawiamy na wolnych niech sobie pracuje otwieramy maskę i z zaworu na parowniku odłączamy czarny przewód,,, w zasadzie to obojętnie który, ale czarny to najczęściej masa i jak się nim do czegoś dotknie to nic się nie stanie,,, bardzo szybko silnik powinien zgasnąć (w sposób praktycznie taki sam jak by się go kluczykiem zgasiło), zostawiamy odłączony przewód w powietrzu idziemy do kabiny p próbujemy zapalić,,, (bez przygazówki bo jak centralka przełączy z benzyny na LPG to znowu zgaśnie) - coś mam dziwne przeczucie że silnik nie zgaśnie szybko lub wcale nie zgaśnie, a jeśli już zgaśnie to odpali bez problemu,,, ale to tylko takie przeczucie,,,
Po teście odłączony przewód oczywiście nasuwamy tak skąd go odpieliśmy,,,
edzia009 - 18 Sty 2012, 19:01
parownik mam brc jutro bedzie test
edzia009 - 19 Sty 2012, 18:22
odłaczam czarny przewod od elektrozaworu na parwoniku i auto nie gasnie troche słabie i nadal ciezko pali
JoeMix - 19 Sty 2012, 20:35
edzia009 napisał/a: | odłaczam czarny przewod od elektrozaworu na parwoniku i auto nie gasnie | To znaczy że albo dostaje benzynę albo gaz,,, tak czy siak któryś zawór nie zamyka a powinien,,, stawiam ze gazowy nie odcina, i jak zgasisz ciepłe auto to do dolotu się sączy gaz z reduktora i filtra gazowego,,, i zamiast odpalać na mieszance paliwa z powietrze, odpala na mieszance paliwa z gazem,,, bez powietrza, i dlatego nie chce zapalić,,,
Jak masz taki sam zawór na filterku gazu (foto) to możesz powtórzyć test, ale ściągając jeden przewód z tego właśnie elektrozaworu,,, po czym dobrze dodać trochę gazu i potrzymać silnik na podwyższonych obrotach aż zgaśnie bo niektóre auta to i 5min na wolnych potrafią na zgromadzonym tam gazie kręcić,,,
edzia009 - 19 Sty 2012, 21:19
wiesz zakreciłem gaz na butli wyczerpałem cały gaz co był w układzie i nadal zle palił :/
JoeMix - 19 Sty 2012, 21:36
A tak mi ładnie już wszystko pasowało,,,
edzia009 - 19 Sty 2012, 21:54
jeszcze na dniach wyjezdze cały gaz do konca i pojezdze pare dni tylko na paliwie i zobaczymy co sie bedzie działo moze jakies inne sugestie ?
diodalodz - 20 Sty 2012, 18:39
zdejmij dekiel z wtrysku rano i poproś by ktoś próbował uruchomić samochód a ty patrz w dolot (otwór w obudowie filtra czy z wtrysku leci mgła paliwa od razu gdy włączy się rozrusznik. Następnie porównaj ilość gdy będzie ciepła. Może pod wpływem ciepła zacierać się np iglica we wtryskiwaczu.
|
|