Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] 1.1 jednopunktowy + LPG - ciężko pali jak ciepły

edzia009 - 17 Sty 2012, 16:23
Temat postu: [MK3] 1.1 jednopunktowy + LPG - ciężko pali jak ciepły
witam mam problem w mojej fiescie przy pierwszym odpaleniu pali idealnie a po przejechaniu kawałka drogi już trzeba dłuzej krecic i gazowac zanim odpali fiesta 1.1 gaznik +lpg
filtr powietrza nowy gaznik czyszczony świece nowe prosze o pomoc

JoeMix - 17 Sty 2012, 20:41

Jak odpalasz na gazie czy na benzynie?
edzia009 - 17 Sty 2012, 21:12

na benzynie automatycznie sie pozniej przelancza
Rebel - 17 Sty 2012, 21:31

Może to kwestia operowania ssaniem?
edzia009 - 17 Sty 2012, 21:33

chyba nie bo wczesniej ładnie paliła ona chyba nawet nie ma ssania
JoeMix - 17 Sty 2012, 22:14

edzia009 napisał/a:
na benzynie automatycznie sie pozniej przelancza
W przypadku gaxnika nie jest to możliwe,,, ustal według odpowiedniego tematu na forum ( http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678 ) czy masz gaźnik czy jednak nie,,, to wbrew pozorom ważne,,, jak możesz to przy okazji cyknij fotę silnika stojąc od przodu samochodu,,,
dżolero - 17 Sty 2012, 22:31

jesli przełancza sie automatycznie to słuchaj JoeMix"a,

gaznikowe maja przełaczniki 3- stopniowe. 1poz np benzyna 2 poz wypalanie(nie dawkuje ani paliwa ani lpg) poz 3 lpg(po wypaleniu)

spróbuj przejechac taki sam kawałek jak dotychczas na benzynie zgaś auto i zobacz.

wg mnie jest to monowtrysk skoro sam sie przełącza- krótki dystans nie zdąży sie nagrzać dostaje ciekłego gazu przy gaszeniu go na lpg zalewa go i później zalanego ciężko odpalić, wcześniej tego nie było bo pewno było cieplej i autko lepiej sie grzało

edzia009 - 18 Sty 2012, 15:36

to jest taki silniczek czyli to nie gaznik ?

http://images04.olx.pl/ui...-Krajenskie.jpg

JoeMix - 18 Sty 2012, 16:09

Tak, na zdjęciu jest mono, chyba nie Twój bo nie ma tam instalacji LPG, przydało by się zdjęcie z pod maski bym Ci konkretnie zaznaczył ale spróbujemy bez,,, i pojedziemy po że tak powiem standardzie,,,


Trzeba poszukać pod maską elementu podobnego do tego na fotografii, dokładniej chodzi o ten niebieski walec go którego podłączone są dwa przewody,,, pod maską będą 2 lub 3 takie,,, często właśnie są niebieskie, a podłączone do nich przewody to czarny, do jednego drugiem przewodem będzie zółty a do drugiego (lub 2 pozostałych) niebieski,,, to elektrozawory nas będzie interesował taki z czarnym i niebieskim przewodem najlepiej jak by był na parowniku (czyli elemencie na zdjęciu)

Trzeba rozgrzać silnik czyli doprowadzić do sytuacji kiedy zgaszenie zagwarantuje nam problem z rozruchem,,, jak już silnik będzie ciepły, to zostawiamy na wolnych niech sobie pracuje otwieramy maskę i z zaworu na parowniku odłączamy czarny przewód,,, w zasadzie to obojętnie który, ale czarny to najczęściej masa i jak się nim do czegoś dotknie to nic się nie stanie,,, bardzo szybko silnik powinien zgasnąć (w sposób praktycznie taki sam jak by się go kluczykiem zgasiło), zostawiamy odłączony przewód w powietrzu idziemy do kabiny p próbujemy zapalić,,, (bez przygazówki bo jak centralka przełączy z benzyny na LPG to znowu zgaśnie) - coś mam dziwne przeczucie że silnik nie zgaśnie szybko lub wcale nie zgaśnie, a jeśli już zgaśnie to odpali bez problemu,,, ale to tylko takie przeczucie,,,

Po teście odłączony przewód oczywiście nasuwamy tak skąd go odpieliśmy,,,

edzia009 - 18 Sty 2012, 19:01

parownik mam brc jutro bedzie test
edzia009 - 19 Sty 2012, 18:22

odłaczam czarny przewod od elektrozaworu na parwoniku i auto nie gasnie troche słabie i nadal ciezko pali
JoeMix - 19 Sty 2012, 20:35

edzia009 napisał/a:
odłaczam czarny przewod od elektrozaworu na parwoniku i auto nie gasnie
To znaczy że albo dostaje benzynę albo gaz,,, tak czy siak któryś zawór nie zamyka a powinien,,, stawiam ze gazowy nie odcina, i jak zgasisz ciepłe auto to do dolotu się sączy gaz z reduktora i filtra gazowego,,, i zamiast odpalać na mieszance paliwa z powietrze, odpala na mieszance paliwa z gazem,,, bez powietrza, i dlatego nie chce zapalić,,,

Jak masz taki sam zawór na filterku gazu (foto) to możesz powtórzyć test, ale ściągając jeden przewód z tego właśnie elektrozaworu,,, po czym dobrze dodać trochę gazu i potrzymać silnik na podwyższonych obrotach aż zgaśnie bo niektóre auta to i 5min na wolnych potrafią na zgromadzonym tam gazie kręcić,,,


edzia009 - 19 Sty 2012, 21:19

wiesz zakreciłem gaz na butli wyczerpałem cały gaz co był w układzie i nadal zle palił :/
JoeMix - 19 Sty 2012, 21:36

:| A tak mi ładnie już wszystko pasowało,,,
edzia009 - 19 Sty 2012, 21:54

jeszcze na dniach wyjezdze cały gaz do konca i pojezdze pare dni tylko na paliwie i zobaczymy co sie bedzie działo moze jakies inne sugestie ?
diodalodz - 20 Sty 2012, 18:39

zdejmij dekiel z wtrysku rano i poproś by ktoś próbował uruchomić samochód a ty patrz w dolot (otwór w obudowie filtra czy z wtrysku leci mgła paliwa od razu gdy włączy się rozrusznik. Następnie porównaj ilość gdy będzie ciepła. Może pod wpływem ciepła zacierać się np iglica we wtryskiwaczu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group